
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittaa että virtalukon pistokkeen D napaan tulee jatkuva virta, virta tulee suoraan sulakerasiasta.Oli tappokatkaisija päällä tai ei 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ei virtalukolla parane, niin uus mittari, kerran se kirpasee 400€
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
D-napaan tuli jännite joka tosin oli 4v. Onkohan ok? Purkasin virtalukonkin ja ei kovin mädäntyneeltä näyttäny. Ilmeisesti uusi virtalukko hommattava.Masentaja kirjoitti:Mittaa että virtalukon pistokkeen D napaan tulee jatkuva virta, virta tulee suoraan sulakerasiasta.Oli tappokatkaisija päällä tai ei
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei riitä täytyy tulla yli 12 volttia,sama määrä mitä akun navoista tulee.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minnekkähän se sitten hukkaa osan sähköstä kun oli virtalukko irti pistokkeesta kun mittailin?
Viimeksi muokannut jukka81, 30 Joulu 2013 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: turhan lainauksen poisto.
Syy: turhan lainauksen poisto.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Koita sulakkeen yhteys,alku virta lähtee solenoidin virtanavasta josta se tulee suoraan sulakerasiaan josta se tulee virtalukolle.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos kyseessä on EFI malli voi jännite olla 5V koska se tulee ECM moduulilta. Mikä oli laitteen tyyppikoodi?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaasariversio on kyseessä. 4,8V tuli virtalukolle D-liitin ja oranssi piuha.
Mönkkäri ollu vasta muutaman kuukauden niin tyyppikoodilla tarkoitat mitä?
Valmistenro on 4xamh50a78a270260
Mönkkäri ollu vasta muutaman kuukauden niin tyyppikoodilla tarkoitat mitä?

Valmistenro on 4xamh50a78a270260
Viimeksi muokannut vaughan, 30 Joulu 2013 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä. Lainaus poistettu.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä. Lainaus poistettu.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mallikoodisi on A08MH50AX. Se D-nastan jännite tulee PDM:ltä eli tehonjakoyksiköltä ja on oikosulkusuojattu. Saattaa olla viallinen moduli.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep, katsoin -09 kaaviota siinä on jo sähköt muuttuneet ja ei ole enään PMD:tä.Moduuleja on jouduttu muutama uusimaan.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ilmeisesti 08-mallissa osan nimi on ECM. Onko mitään vinkkiä mistä moista palikkaa voisi edullisesti tiedustella? osanro 4011568? Tai olisko jollakin ehjä jouten myytäväksi?
Tänään katoin ton osanumeron niin samalla kokeilin laittaa akunjohdon kiinni niin virrat tulikin päälle. Kaikki vaihteiden asennot näytti mittaristo oikein. Mutta kun koitin startata kuului pieni naks ja kaikki meni pimeäksi. Ja ei enää mitään eloa paitsi että takavalot välähtelee. Tekeeköhän toi ECM poksi tollasta kummailua kun en mitää mistää tiiä?
Tänään katoin ton osanumeron niin samalla kokeilin laittaa akunjohdon kiinni niin virrat tulikin päälle. Kaikki vaihteiden asennot näytti mittaristo oikein. Mutta kun koitin startata kuului pieni naks ja kaikki meni pimeäksi. Ja ei enää mitään eloa paitsi että takavalot välähtelee. Tekeeköhän toi ECM poksi tollasta kummailua kun en mitää mistää tiiä?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sun laite ei saa riittävästi virtaa ?
Onko maadotukset kunnossa ? Kytke vaikka erillisellä akulla ja laita apukäynnistyskaapeleilla miinus suoraan runkoon & + mönkijän akkunapaan.
Onko maadotukset kunnossa ? Kytke vaikka erillisellä akulla ja laita apukäynnistyskaapeleilla miinus suoraan runkoon & + mönkijän akkunapaan.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ootkos zekannu ne "kriittiset" johdot lävitse ?, ainakin tuo virtalukolle tuleva oranssi johto, ja muutkin johdot jotka on tekemisissä tuon ECM/PDM:n kanssa. Syynää tarkasti että kuoret on ehjät eivätkä saa maita mistään, johtohan voi olla poikki kuoren/eristeen sisältäkin
Eli laita virrat päälle ja heiluttele niitä johtoja joka suuntaan niin näät voisko siellä olla huonoa kontaktia missään----> (tämän teet tietysti omalla vastuulla
) Mutta ainakin kannattaa kaikki pienimmätkin erheet sulkea pois ennenkuin tilaat tuon uuden ECM/PDM boxin.
edit, Kyseessä ilmeisest Control-Module part.nro 4011568



edit, Kyseessä ilmeisest Control-Module part.nro 4011568

- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Modulin hinta 297,21 €. Kuvailemasi perusteella voisi olla huono kontakti jossain. Solenoidin liitokset, maadoitus, akun kaapelit ........ Yleismittarilla mittaamaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moro!
Ongelmana on mittarin valot, jotka sammuu aina kaasua painettaessa.
Muuten mittaristo toimii, mutta ainoastaan valot sammuu, kun kierrokset nousee 2000 rpm. Liittimet ym oon jo katsonut läpi, eikä vaikutusta vaikka kuinka johtoja heiluttelisi mistä. Masiina oli polaris xp 850 vm 2010.
Ongelmana on mittarin valot, jotka sammuu aina kaasua painettaessa.
