Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
kossu1
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Joulu 2014 18:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Tulpan johto oli irronnut. Flekti tuntui tänään toimivan ok. Töötti ei toimi. Onkohan töötille jossain sulaketta? Etu huoltoluukun alta ei sille omaa sulaketta löytynyt.
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Jos laite on traktori niinkuin minulla (500 HO -11) niin veikkaisin tuon tööttiongelman syylliseksi monitoimikatkaisijaa.

Omassani vaihdettiin kerran takuuseen kun tappokytkin sammutteli konetta kesken ajon, toisen kerran takuuajan ulkopuolella taas lyhyet/pitkät lakkasi toimimasta. Näin siitä huolimatta että Pollen pesä on lämpimässä autotallissa. Tutkin katkasijan rakennetta ja siitä taisin jotakin valittua palstalla sanoakin (ilmeisesti traktori canassa sama kytkin)

Pistin ajovalot releohjatuiksi. Nyt on katkaisija pelannut.

-KpHr-
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ajovalojen kytkentä releen avulla suojaa katkaisijaa vioittumiselta. Jos valokatkaisijassa toimii jompikumpi puoli, voi sillä ohjata relettä ja saada toiminta täydelliseksi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
kossu1
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Joulu 2014 18:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

KpHr kirjoitti:Jos laite on traktori niinkuin minulla (500 HO -11) niin veikkaisin tuon tööttiongelman syylliseksi monitoimikatkaisijaa.

Omassani vaihdettiin kerran takuuseen kun tappokytkin sammutteli konetta kesken ajon, toisen kerran takuuajan ulkopuolella taas lyhyet/pitkät lakkasi toimimasta. Näin siitä huolimatta että Pollen pesä on lämpimässä autotallissa. Tutkin katkasijan rakennetta ja siitä taisin jotakin valittua palstalla sanoakin (ilmeisesti traktori canassa sama kytkin)

Pistin ajovalot releohjatuiksi. Nyt on katkaisija pelannut.

-KpHr-
Joo 570efi traktori vm2014. Mitä tuo monitoimi mötikkä kustansi?
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

-14 mallisesta en tiedä mutta saattaahan tuo olla tuo sama kytkin kuin itsellänikin. Huoltomanuaalista selviäisi. Polariksen tiskillä kotimaassa oli muistaakseni vähän yli satasen. Netistä esim. tuolta:

http://www.partzilla.com/parts/detail/p ... 12435.html

mutta niinkuin sanoin, en ole varma onko tuossa sinun mönkässä sama kytkin. (varaosanumero on siis tuo 4012435)

-KpHr-
Akseli Von Gardan
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Joulu 2016 15:46

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Akseli Von Gardan »

Omasta 500 sportsmanista (07) meni aivolaatikko melko uutuuttaan ja nyt viimetalvena oli ilmeisesti kondenssi vettä öljysäiliön pohjalle jäätynyt ja kuivasumpun pumppu teki painetta ö-säiliöön niin paljon että se "räjähti" , ihan kappaleina lenteli pojan kintuille. Muuten pelannut hienosti.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Mikähän nyt tuli, kun ei kuulu penkin alta tuttua trrrrrrr ääntä ja startti ei virka mitään?
Myöskään ajovalot ei toimi virta-avain valoasennossa..
Eilen viimeksi ajettu ja toimi hyvin kaikki. Minkä nyt tyhjäkäynti vaeltelee välillä tai jää kovalle.. on ominaisuus.
Virtaskaakin on ja kaikki muutoin näyttäs toimivan.
Laturin mukaan akku täynnä. Viimeksi ajettu matka-ajoa yli 10km.
Sulakkeet tarkistettu. Näytti ehjiltä.
500 efi -13
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Edellinen kone kiukuttelu vähän samalla tavalla muuan talvi. Laitteen kiikutin huoltoon ja kun seiso yön hallissa niin laakista käymään. Syyksi paljastu jäätynyt ecun rele. Ens töikseen kone lämpöseen, jos sellanen mahdollisuus on.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Ei saa lämpöseen, vaikkei oo emäntä kotona.. Ei sovi ovesta :D
Vein lämpöpuhaltimen mönkkärin telttaan. Kuivakoon nyt jonkin aikaa ja sitten kokeillaan uudelleen.
Kiristynyttä pakkasta itsekkin arvelin syyksi, että jokin paikka on nyt jäässä lauantaisen märän pilkkireissun jäljiltä. Ajettu kyllä senkin jälkeen pyhänä ja eilen pitkä lenkki.
Eipä nuo saisi siitä huolimatta tuollaisia temppuja tehdä. Menee kohta vähäkin luotto vehkeeseen, että missä ja millaisella kelillä uskaltaa sammuttaa.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Tovin lämmitettyäni mönkkäriä puhaltimella, löytyi valot, muttei muuten virka edelleenkään mitään..?
Johdotuksia ja liittimiä tutkiessani huomasin startin miinuskaapelin olevan poikki liittimen juuresta.
Osaako joku sanoa ulkomuistista tuon kaapelin mitan? Varmaan 40cm riittää..?
Uusin koko kaapelin vähän retvakampaan, ettei olis niin herkkä katkeemaan tärinästä.
Tuo samainen kaapeli oli poikki jo aiemminkin, muttei muistaakseni vaikuttanut virrat kytkiessä kuuluvaan trrr ääneen..?
Eli jotain muutakin häikkää nyt on. Onneksi poiki laite taas omaan pihaan, eikä jäälle 15km päähän. ..jos jotain positiivista asiassa on ](*,)

Osaisko joku sanoa neliöt noille startin kaapeleille? Oon ite ihan pihalla noista :oops:
Viimeksi muokannut naukja2, 03 Tammi 2017 19:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

naukja2 kirjoitti:ei kuulu penkin alta tuttua trrrrrrr ääntä
Vähän arvailuja kun en laitettta tunne...

Sijaitseeko bensapumppu näillä nurkilla, eli satulan alla? Puuttuva ääni vois olla peräisin sieltä. Jos pumpun sais käteen, vois sitä vähän koittaa suoralla virralla, lähteekö hörskyttämään. Ecu tuota varmaan ohjaa, tarkkailisko painetta polttoainelinjassa ja sen mukaan pumppu käy. Eli jos vika olis noilla nurkilla, niin vika vois olla itse pumpussa (tai sen releessä, jos erillinen), ecun ohjauksessa tai paineanturissa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
ari000
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Tammi 2017 15:05

Polaris 500 ho - Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja ari000 »

Moikka,

Uusi palstalla, mutta olen yrittänyt etsiä ristiin rastiin keskusteluita. Nyt kuitenkin tuli aika heittää kysymys.

Mulla on tuommoinen 2008 vuoden 500 ho. Muutama päivä sitten työntelin sillä lumia ja kesken lumien pukkaamisen hävis veto kokonaan.
Moottori käy tyhjäkäyntiä, jos painan yhtään kaasua niin tukehtuu. Ryyppyä kun laittaa niin kierroksia voi saada yli 1200:n, mutta ilman ryyppyä sammuu samantien. Ilman ryyppyä pysyy tosiaan tuossa 1000 kieppeillä käynnissä. Vaikka ryypyllä kirittäisi niin tehoja ei ole mitään. Ihan kikkailemiseksi meni, että sain sen ajettua talliin.

Ensimmäisiä pohdintoja oli tukkeutunut kaasari. Avasin ja tarkistin ison sekä pienen suuttiminen. Näytti olevan kunnossa. Vaihdoin tulpan sekä ilmanputsarin samalla. Sama homma jatkuu. Kuivassa tallissa on ollut nyt pari päivää, et ei siinä pitäisi mistään kosteudestakaan olla kyse.

Nyt on ollut pohdinnoissa

1. peruutusrajoittimen jumittuminen. Ensinnäkään en löydä sitä mistään jos tossa semmonen on ja jossain keskustelusäikeessä perusteltiin et silloin ei vois johtuu tommosesta jos ryypyllä kerran kierrokset nousee. (yleensäkään sähkövika)
2. Toinen mahdollisuus mihin päädyin jonkun jenkki palstan mukaan olisi nokka-akseli.

Toimiminen tosiaan loppui kuin seinään.

Olisiko viisaimmilla ideoita mistä voisi olla kyse?

-Ari
Viimeksi muokannut jukka81, 05 Tammi 2017 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistelty vanhan ketjun jatkoksi.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mites se polttoainepumppu?

Kuva
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Tuo impulssi letku on joskus halkeillut ja aiheuttaa kyseisiä ongelmia, ja tosiaan tarkista pumpun toiminta muutenkin. Tsekkaa myös tulpanjohdon kunto ollut tapauksia että hiertynyt runkoon taikka löysännyt puolalta. "Pakkirajoitin" vikaan myös törmännyt, ongelma oli vaihdekepin asentotunnistimessa eli fyysisesti vaihteet kytkeytyy mutta mittaristossa kuitenkin väittää pakin olevan päällä poistaa kuitenkin rajoittimen overdrive napista.
ari000
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Tammi 2017 15:05

Re: Polaris 500 ho - Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja ari000 »

ari000 kirjoitti:Moikka,

Uusi palstalla, mutta olen yrittänyt etsiä ristiin rastiin keskusteluita. Nyt kuitenkin tuli aika heittää kysymys.

Mulla on tuommoinen 2008 vuoden 500 ho. Muutama päivä sitten työntelin sillä lumia ja kesken lumien pukkaamisen hävis veto kokonaan.
Moottori käy tyhjäkäyntiä, jos painan yhtään kaasua niin tukehtuu. Ryyppyä kun laittaa niin kierroksia voi saada yli 1200:n, mutta ilman ryyppyä sammuu samantien. Ilman ryyppyä pysyy tosiaan tuossa 1000 kieppeillä käynnissä. Vaikka ryypyllä kirittäisi niin tehoja ei ole mitään. Ihan kikkailemiseksi meni, että sain sen ajettua talliin.

Ensimmäisiä pohdintoja oli tukkeutunut kaasari. Avasin ja tarkistin ison sekä pienen suuttiminen. Näytti olevan kunnossa. Vaihdoin tulpan sekä ilmanputsarin samalla. Sama homma jatkuu. Kuivassa tallissa on ollut nyt pari päivää, et ei siinä pitäisi mistään kosteudestakaan olla kyse.

Nyt on ollut pohdinnoissa

1. peruutusrajoittimen jumittuminen. Ensinnäkään en löydä sitä mistään jos tossa semmonen on ja jossain keskustelusäikeessä perusteltiin et silloin ei vois johtuu tommosesta jos ryypyllä kerran kierrokset nousee. (yleensäkään sähkövika)
2. Toinen mahdollisuus mihin päädyin jonkun jenkki palstan mukaan olisi nokka-akseli.

Toimiminen tosiaan loppui kuin seinään.

Olisiko viisaimmilla ideoita mistä voisi olla kyse?

-Ari
Ruuvailin tänään bensapumput auki, mutta vikaa ei löytynyt sieltä. Sitten ajattelin, että tarkastan vielä kaasarin uudestaan. Niinhän siinä oli käynyt, että kaasarissa oli neula irronnut. Se ympyräsokka mikä neulaa pitää kiinni oli niin väljä, että neula oli irronnut siitä. Nyt pelaa taas.

Kiitos kaikille avusta! Hienoa, että tämmöinen palsta on olemassa.
Vastaa Viestiin