Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tulpan johto oli irronnut. Flekti tuntui tänään toimivan ok. Töötti ei toimi. Onkohan töötille jossain sulaketta? Etu huoltoluukun alta ei sille omaa sulaketta löytynyt.
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos laite on traktori niinkuin minulla (500 HO -11) niin veikkaisin tuon tööttiongelman syylliseksi monitoimikatkaisijaa.
Omassani vaihdettiin kerran takuuseen kun tappokytkin sammutteli konetta kesken ajon, toisen kerran takuuajan ulkopuolella taas lyhyet/pitkät lakkasi toimimasta. Näin siitä huolimatta että Pollen pesä on lämpimässä autotallissa. Tutkin katkasijan rakennetta ja siitä taisin jotakin valittua palstalla sanoakin (ilmeisesti traktori canassa sama kytkin)
Pistin ajovalot releohjatuiksi. Nyt on katkaisija pelannut.
-KpHr-
Omassani vaihdettiin kerran takuuseen kun tappokytkin sammutteli konetta kesken ajon, toisen kerran takuuajan ulkopuolella taas lyhyet/pitkät lakkasi toimimasta. Näin siitä huolimatta että Pollen pesä on lämpimässä autotallissa. Tutkin katkasijan rakennetta ja siitä taisin jotakin valittua palstalla sanoakin (ilmeisesti traktori canassa sama kytkin)
Pistin ajovalot releohjatuiksi. Nyt on katkaisija pelannut.
-KpHr-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ajovalojen kytkentä releen avulla suojaa katkaisijaa vioittumiselta. Jos valokatkaisijassa toimii jompikumpi puoli, voi sillä ohjata relettä ja saada toiminta täydelliseksi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo 570efi traktori vm2014. Mitä tuo monitoimi mötikkä kustansi?KpHr kirjoitti:Jos laite on traktori niinkuin minulla (500 HO -11) niin veikkaisin tuon tööttiongelman syylliseksi monitoimikatkaisijaa.
Omassani vaihdettiin kerran takuuseen kun tappokytkin sammutteli konetta kesken ajon, toisen kerran takuuajan ulkopuolella taas lyhyet/pitkät lakkasi toimimasta. Näin siitä huolimatta että Pollen pesä on lämpimässä autotallissa. Tutkin katkasijan rakennetta ja siitä taisin jotakin valittua palstalla sanoakin (ilmeisesti traktori canassa sama kytkin)
Pistin ajovalot releohjatuiksi. Nyt on katkaisija pelannut.
-KpHr-
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-14 mallisesta en tiedä mutta saattaahan tuo olla tuo sama kytkin kuin itsellänikin. Huoltomanuaalista selviäisi. Polariksen tiskillä kotimaassa oli muistaakseni vähän yli satasen. Netistä esim. tuolta:
http://www.partzilla.com/parts/detail/p ... 12435.html
mutta niinkuin sanoin, en ole varma onko tuossa sinun mönkässä sama kytkin. (varaosanumero on siis tuo 4012435)
-KpHr-
http://www.partzilla.com/parts/detail/p ... 12435.html
mutta niinkuin sanoin, en ole varma onko tuossa sinun mönkässä sama kytkin. (varaosanumero on siis tuo 4012435)
-KpHr-
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21 Joulu 2016 15:46
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omasta 500 sportsmanista (07) meni aivolaatikko melko uutuuttaan ja nyt viimetalvena oli ilmeisesti kondenssi vettä öljysäiliön pohjalle jäätynyt ja kuivasumpun pumppu teki painetta ö-säiliöön niin paljon että se "räjähti" , ihan kappaleina lenteli pojan kintuille. Muuten pelannut hienosti.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän nyt tuli, kun ei kuulu penkin alta tuttua trrrrrrr ääntä ja startti ei virka mitään?
Myöskään ajovalot ei toimi virta-avain valoasennossa..
Eilen viimeksi ajettu ja toimi hyvin kaikki. Minkä nyt tyhjäkäynti vaeltelee välillä tai jää kovalle.. on ominaisuus.
Virtaskaakin on ja kaikki muutoin näyttäs toimivan.
Laturin mukaan akku täynnä. Viimeksi ajettu matka-ajoa yli 10km.
Sulakkeet tarkistettu. Näytti ehjiltä.
500 efi -13
Myöskään ajovalot ei toimi virta-avain valoasennossa..
Eilen viimeksi ajettu ja toimi hyvin kaikki. Minkä nyt tyhjäkäynti vaeltelee välillä tai jää kovalle.. on ominaisuus.
Virtaskaakin on ja kaikki muutoin näyttäs toimivan.
Laturin mukaan akku täynnä. Viimeksi ajettu matka-ajoa yli 10km.
Sulakkeet tarkistettu. Näytti ehjiltä.
500 efi -13
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Edellinen kone kiukuttelu vähän samalla tavalla muuan talvi. Laitteen kiikutin huoltoon ja kun seiso yön hallissa niin laakista käymään. Syyksi paljastu jäätynyt ecun rele. Ens töikseen kone lämpöseen, jos sellanen mahdollisuus on.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei saa lämpöseen, vaikkei oo emäntä kotona.. Ei sovi ovesta
Vein lämpöpuhaltimen mönkkärin telttaan. Kuivakoon nyt jonkin aikaa ja sitten kokeillaan uudelleen.
Kiristynyttä pakkasta itsekkin arvelin syyksi, että jokin paikka on nyt jäässä lauantaisen märän pilkkireissun jäljiltä. Ajettu kyllä senkin jälkeen pyhänä ja eilen pitkä lenkki.
Eipä nuo saisi siitä huolimatta tuollaisia temppuja tehdä. Menee kohta vähäkin luotto vehkeeseen, että missä ja millaisella kelillä uskaltaa sammuttaa.

Vein lämpöpuhaltimen mönkkärin telttaan. Kuivakoon nyt jonkin aikaa ja sitten kokeillaan uudelleen.
Kiristynyttä pakkasta itsekkin arvelin syyksi, että jokin paikka on nyt jäässä lauantaisen märän pilkkireissun jäljiltä. Ajettu kyllä senkin jälkeen pyhänä ja eilen pitkä lenkki.
Eipä nuo saisi siitä huolimatta tuollaisia temppuja tehdä. Menee kohta vähäkin luotto vehkeeseen, että missä ja millaisella kelillä uskaltaa sammuttaa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tovin lämmitettyäni mönkkäriä puhaltimella, löytyi valot, muttei muuten virka edelleenkään mitään..?
Johdotuksia ja liittimiä tutkiessani huomasin startin miinuskaapelin olevan poikki liittimen juuresta.
Osaako joku sanoa ulkomuistista tuon kaapelin mitan? Varmaan 40cm riittää..?
Uusin koko kaapelin vähän retvakampaan, ettei olis niin herkkä katkeemaan tärinästä.
Tuo samainen kaapeli oli poikki jo aiemminkin, muttei muistaakseni vaikuttanut virrat kytkiessä kuuluvaan trrr ääneen..?
Eli jotain muutakin häikkää nyt on. Onneksi poiki laite taas omaan pihaan, eikä jäälle 15km päähän. ..jos jotain positiivista asiassa on](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Osaisko joku sanoa neliöt noille startin kaapeleille? Oon ite ihan pihalla noista
Johdotuksia ja liittimiä tutkiessani huomasin startin miinuskaapelin olevan poikki liittimen juuresta.
Osaako joku sanoa ulkomuistista tuon kaapelin mitan? Varmaan 40cm riittää..?
Uusin koko kaapelin vähän retvakampaan, ettei olis niin herkkä katkeemaan tärinästä.
Tuo samainen kaapeli oli poikki jo aiemminkin, muttei muistaakseni vaikuttanut virrat kytkiessä kuuluvaan trrr ääneen..?
Eli jotain muutakin häikkää nyt on. Onneksi poiki laite taas omaan pihaan, eikä jäälle 15km päähän. ..jos jotain positiivista asiassa on
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Osaisko joku sanoa neliöt noille startin kaapeleille? Oon ite ihan pihalla noista

Viimeksi muokannut naukja2, 03 Tammi 2017 19:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vähän arvailuja kun en laitettta tunne...naukja2 kirjoitti:ei kuulu penkin alta tuttua trrrrrrr ääntä
Sijaitseeko bensapumppu näillä nurkilla, eli satulan alla? Puuttuva ääni vois olla peräisin sieltä. Jos pumpun sais käteen, vois sitä vähän koittaa suoralla virralla, lähteekö hörskyttämään. Ecu tuota varmaan ohjaa, tarkkailisko painetta polttoainelinjassa ja sen mukaan pumppu käy. Eli jos vika olis noilla nurkilla, niin vika vois olla itse pumpussa (tai sen releessä, jos erillinen), ecun ohjauksessa tai paineanturissa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Polaris 500 ho - Käyntiongelma
Moikka,
Uusi palstalla, mutta olen yrittänyt etsiä ristiin rastiin keskusteluita. Nyt kuitenkin tuli aika heittää kysymys.
Mulla on tuommoinen 2008 vuoden 500 ho. Muutama päivä sitten työntelin sillä lumia ja kesken lumien pukkaamisen hävis veto kokonaan.
Moottori käy tyhjäkäyntiä, jos painan yhtään kaasua niin tukehtuu. Ryyppyä kun laittaa niin kierroksia voi saada yli 1200:n, mutta ilman ryyppyä sammuu samantien. Ilman ryyppyä pysyy tosiaan tuossa 1000 kieppeillä käynnissä. Vaikka ryypyllä kirittäisi niin tehoja ei ole mitään. Ihan kikkailemiseksi meni, että sain sen ajettua talliin.
Ensimmäisiä pohdintoja oli tukkeutunut kaasari. Avasin ja tarkistin ison sekä pienen suuttiminen. Näytti olevan kunnossa. Vaihdoin tulpan sekä ilmanputsarin samalla. Sama homma jatkuu. Kuivassa tallissa on ollut nyt pari päivää, et ei siinä pitäisi mistään kosteudestakaan olla kyse.
Nyt on ollut pohdinnoissa
1. peruutusrajoittimen jumittuminen. Ensinnäkään en löydä sitä mistään jos tossa semmonen on ja jossain keskustelusäikeessä perusteltiin et silloin ei vois johtuu tommosesta jos ryypyllä kerran kierrokset nousee. (yleensäkään sähkövika)
2. Toinen mahdollisuus mihin päädyin jonkun jenkki palstan mukaan olisi nokka-akseli.
Toimiminen tosiaan loppui kuin seinään.
Olisiko viisaimmilla ideoita mistä voisi olla kyse?
-Ari
Uusi palstalla, mutta olen yrittänyt etsiä ristiin rastiin keskusteluita. Nyt kuitenkin tuli aika heittää kysymys.
Mulla on tuommoinen 2008 vuoden 500 ho. Muutama päivä sitten työntelin sillä lumia ja kesken lumien pukkaamisen hävis veto kokonaan.
Moottori käy tyhjäkäyntiä, jos painan yhtään kaasua niin tukehtuu. Ryyppyä kun laittaa niin kierroksia voi saada yli 1200:n, mutta ilman ryyppyä sammuu samantien. Ilman ryyppyä pysyy tosiaan tuossa 1000 kieppeillä käynnissä. Vaikka ryypyllä kirittäisi niin tehoja ei ole mitään. Ihan kikkailemiseksi meni, että sain sen ajettua talliin.
Ensimmäisiä pohdintoja oli tukkeutunut kaasari. Avasin ja tarkistin ison sekä pienen suuttiminen. Näytti olevan kunnossa. Vaihdoin tulpan sekä ilmanputsarin samalla. Sama homma jatkuu. Kuivassa tallissa on ollut nyt pari päivää, et ei siinä pitäisi mistään kosteudestakaan olla kyse.
Nyt on ollut pohdinnoissa
1. peruutusrajoittimen jumittuminen. Ensinnäkään en löydä sitä mistään jos tossa semmonen on ja jossain keskustelusäikeessä perusteltiin et silloin ei vois johtuu tommosesta jos ryypyllä kerran kierrokset nousee. (yleensäkään sähkövika)
2. Toinen mahdollisuus mihin päädyin jonkun jenkki palstan mukaan olisi nokka-akseli.
Toimiminen tosiaan loppui kuin seinään.
Olisiko viisaimmilla ideoita mistä voisi olla kyse?
-Ari
Viimeksi muokannut jukka81, 05 Tammi 2017 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistelty vanhan ketjun jatkoksi.
Syy: Yhdistelty vanhan ketjun jatkoksi.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mites se polttoainepumppu?


Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo impulssi letku on joskus halkeillut ja aiheuttaa kyseisiä ongelmia, ja tosiaan tarkista pumpun toiminta muutenkin. Tsekkaa myös tulpanjohdon kunto ollut tapauksia että hiertynyt runkoon taikka löysännyt puolalta. "Pakkirajoitin" vikaan myös törmännyt, ongelma oli vaihdekepin asentotunnistimessa eli fyysisesti vaihteet kytkeytyy mutta mittaristossa kuitenkin väittää pakin olevan päällä poistaa kuitenkin rajoittimen overdrive napista.
Re: Polaris 500 ho - Käyntiongelma
Ruuvailin tänään bensapumput auki, mutta vikaa ei löytynyt sieltä. Sitten ajattelin, että tarkastan vielä kaasarin uudestaan. Niinhän siinä oli käynyt, että kaasarissa oli neula irronnut. Se ympyräsokka mikä neulaa pitää kiinni oli niin väljä, että neula oli irronnut siitä. Nyt pelaa taas.ari000 kirjoitti:Moikka,
Uusi palstalla, mutta olen yrittänyt etsiä ristiin rastiin keskusteluita. Nyt kuitenkin tuli aika heittää kysymys.
Mulla on tuommoinen 2008 vuoden 500 ho. Muutama päivä sitten työntelin sillä lumia ja kesken lumien pukkaamisen hävis veto kokonaan.
Moottori käy tyhjäkäyntiä, jos painan yhtään kaasua niin tukehtuu. Ryyppyä kun laittaa niin kierroksia voi saada yli 1200:n, mutta ilman ryyppyä sammuu samantien. Ilman ryyppyä pysyy tosiaan tuossa 1000 kieppeillä käynnissä. Vaikka ryypyllä kirittäisi niin tehoja ei ole mitään. Ihan kikkailemiseksi meni, että sain sen ajettua talliin.
Ensimmäisiä pohdintoja oli tukkeutunut kaasari. Avasin ja tarkistin ison sekä pienen suuttiminen. Näytti olevan kunnossa. Vaihdoin tulpan sekä ilmanputsarin samalla. Sama homma jatkuu. Kuivassa tallissa on ollut nyt pari päivää, et ei siinä pitäisi mistään kosteudestakaan olla kyse.
Nyt on ollut pohdinnoissa
1. peruutusrajoittimen jumittuminen. Ensinnäkään en löydä sitä mistään jos tossa semmonen on ja jossain keskustelusäikeessä perusteltiin et silloin ei vois johtuu tommosesta jos ryypyllä kerran kierrokset nousee. (yleensäkään sähkövika)
2. Toinen mahdollisuus mihin päädyin jonkun jenkki palstan mukaan olisi nokka-akseli.
Toimiminen tosiaan loppui kuin seinään.
Olisiko viisaimmilla ideoita mistä voisi olla kyse?
-Ari
Kiitos kaikille avusta! Hienoa, että tämmöinen palsta on olemassa.