Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei varsinaisesti liity pelkästään Polleen mutta semmoisessa (SP 500 Efi, 2010) jäähdyttäjän kenno vähän tihkuu nestettä ulos eli vuotaa. Siihenpä liittyen ajattelin kysyä että onko kellään kokemusta voiko kennoa yrittää paikata semloisella jauheella mitä esim. autoissa joskus käytetään / käytettiin.
Täyän hätään kun ei ehtisi uuttakaan vaihtaa.
Täyän hätään kun ei ehtisi uuttakaan vaihtaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
En laittais syyläriin muuta kuin vettä ja pakkasnestettä. Noi sementit tukkii varmaan vähän muitakin paikkoja mitä pitäis.
Mulla meni ainakin aamupäivä rattoisasti. Moni jättäis kertomatta, mut eipä mulla ole enää mitään menetettävää.
Piti käydä portinpielusta vähän aurailemassa, kun olivat isolla koneella siihen penkan tehneet. Yleensä polle ei aina meinaa käynnistyä alle viiden lämpöasteen ilman esilämmitystä. Yleensä vain kastelee tulpan. No, ryyppy täysille ja avaimesta käyntiin. 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja sai alkaa ryyppyä pienentelemään. Aika pian kuitenkin sammui, eikä käyntiin enään millään. Tulpan tarkistin ja hyvältä näytti.
On jo kauan ollut mielessä hommata tuohon isompi tyhjäkäyntisuutin talveksi starttia helpottamaan. Koneelta piti käydä tulostamassa kaasarista räjäytyskuva, kun ei ole lainkaan tuttu tuo Mikunin BST34. Sais samalla paperiin merkattua paikallaan olevien suuttimien koot. Tunnin verran sai taistella tulostimen kanssa, jotta sai kuponkia käteen. Tulkitsin kuvasta, että kaikki suuttimet vaihtuisi yläkautta.
Tankin kiinnitysraudat piti purkaa pois tieltä, että pääsi kaasaria kallistelemaan siihen asentoon, jotta pääsee ruuveihin käsiksi. Poraushommiksi meni tietenkin ruuvien avaus. Luistin sain kätöseen, ja sitä hetken ihmeteltyä, jatkoin purkamista. Reikäpäistä torxia ei kuitenkaan meinannut löytyä et olis homma edennyt. Puolen tunnin etsinnän jälkeen löytyi. Luisti solahtaa semmoisen "paketin" sisään, mikä on kiinni kahdella reikäpää torxia vaativalla ruuvilla. Tuon paketin mukana irtoaa neulaputki, ja sen alapäässä on kiinni pääsuutin. Toisen ruuvin avauttuani juolahti mieleen: Ei prkl, bensahana on kiinni. Koskaan en muista tuota kiinni vääntää, eikä ole muutenkaan tapana ollut, ennen kuin viime ajokerran jälkeen jostain syystä olin näin tehnyt.
Vehjes kasaten, bensahana auki ja laite käyntiin.
Ja se tyhjäkäyntisuutin vaihtuu sieltä sakkakupin puolelta, käsiksi pääseminen todennäköisesti vaatii kaasuttimen irroituksen kokonaan. Eli tarkistetaan aina ensin, onko se töpseli siellä seinässä!

Mulla meni ainakin aamupäivä rattoisasti. Moni jättäis kertomatta, mut eipä mulla ole enää mitään menetettävää.

Piti käydä portinpielusta vähän aurailemassa, kun olivat isolla koneella siihen penkan tehneet. Yleensä polle ei aina meinaa käynnistyä alle viiden lämpöasteen ilman esilämmitystä. Yleensä vain kastelee tulpan. No, ryyppy täysille ja avaimesta käyntiin. 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja sai alkaa ryyppyä pienentelemään. Aika pian kuitenkin sammui, eikä käyntiin enään millään. Tulpan tarkistin ja hyvältä näytti.
On jo kauan ollut mielessä hommata tuohon isompi tyhjäkäyntisuutin talveksi starttia helpottamaan. Koneelta piti käydä tulostamassa kaasarista räjäytyskuva, kun ei ole lainkaan tuttu tuo Mikunin BST34. Sais samalla paperiin merkattua paikallaan olevien suuttimien koot. Tunnin verran sai taistella tulostimen kanssa, jotta sai kuponkia käteen. Tulkitsin kuvasta, että kaikki suuttimet vaihtuisi yläkautta.
Tankin kiinnitysraudat piti purkaa pois tieltä, että pääsi kaasaria kallistelemaan siihen asentoon, jotta pääsee ruuveihin käsiksi. Poraushommiksi meni tietenkin ruuvien avaus. Luistin sain kätöseen, ja sitä hetken ihmeteltyä, jatkoin purkamista. Reikäpäistä torxia ei kuitenkaan meinannut löytyä et olis homma edennyt. Puolen tunnin etsinnän jälkeen löytyi. Luisti solahtaa semmoisen "paketin" sisään, mikä on kiinni kahdella reikäpää torxia vaativalla ruuvilla. Tuon paketin mukana irtoaa neulaputki, ja sen alapäässä on kiinni pääsuutin. Toisen ruuvin avauttuani juolahti mieleen: Ei prkl, bensahana on kiinni. Koskaan en muista tuota kiinni vääntää, eikä ole muutenkaan tapana ollut, ennen kuin viime ajokerran jälkeen jostain syystä olin näin tehnyt.

Vehjes kasaten, bensahana auki ja laite käyntiin.

Ja se tyhjäkäyntisuutin vaihtuu sieltä sakkakupin puolelta, käsiksi pääseminen todennäköisesti vaatii kaasuttimen irroituksen kokonaan. Eli tarkistetaan aina ensin, onko se töpseli siellä seinässä!

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tällä kelillä tais ehtiä lumet sulamaan ennen kuin sait laitteen ajokuntoon 

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei ihan kerjenny, piti käydä lapioimassa, kun postiauto kerkes jo vähän tamppaamaan penkkaa piukkaan ja raapimaan pohjaa siihen.
Nyt kun vehkeet on "kunnossa", niin mää haen nallelimpparia ja alan joutessani värkkäämään vinssille automaattista pysäytystä sisäänvedolle. Katotaan mikä sitten ei toimi.
Nyt kun vehkeet on "kunnossa", niin mää haen nallelimpparia ja alan joutessani värkkäämään vinssille automaattista pysäytystä sisäänvedolle. Katotaan mikä sitten ei toimi.

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Muistan foorumilta lukeneeni näistä vinssin automaattipysäytyksistä, mutta en nyt sellaista topikkia löytänyt. Laitetaan tähän, pankinjohtaja voi siirrellä muualle, jos katsoo tarpeelliseksi.
Sain askarreltua tuon autostopin jo toimintakuntoon. Vielä pitää anturille tehdä teline runkoputken kylkeen, kun en viitsi runkoon reikiä porata tms. ja nyt ei tähän hätään löytynyt mitään sopivaa anturin kiinnitykseen. Stauffia ja pakoputki klemmaria ajattelin, mutta ei ollut romulaareissa tarpeeksi kleiniä kokoja.
Anturina tälläinen http://ex-en.alliedelec.com/search/prod ... U=70008230 joka ohjaa vaihtokärjellä varustettua relettä. Sisäänkelaus on kytketty releen normaalisti kiinni olevaan kärkeen. Rele vetää, kun induktiivisen anturin pää on noin 3mm etäisyydellä metallista, ja ohjaus sisäänkelaukselle katkeaa.
Näin se toimii: https://www.youtube.com/watch?v=qQMysAZ ... e=youtu.be
Pahoittelut kiinanvinssin murinasta.
tallissakin sen näköistä, että siel on joskus jotain askarreltu...
Sain askarreltua tuon autostopin jo toimintakuntoon. Vielä pitää anturille tehdä teline runkoputken kylkeen, kun en viitsi runkoon reikiä porata tms. ja nyt ei tähän hätään löytynyt mitään sopivaa anturin kiinnitykseen. Stauffia ja pakoputki klemmaria ajattelin, mutta ei ollut romulaareissa tarpeeksi kleiniä kokoja.
Anturina tälläinen http://ex-en.alliedelec.com/search/prod ... U=70008230 joka ohjaa vaihtokärjellä varustettua relettä. Sisäänkelaus on kytketty releen normaalisti kiinni olevaan kärkeen. Rele vetää, kun induktiivisen anturin pää on noin 3mm etäisyydellä metallista, ja ohjaus sisäänkelaukselle katkeaa.
Näin se toimii: https://www.youtube.com/watch?v=qQMysAZ ... e=youtu.be
Pahoittelut kiinanvinssin murinasta.

tallissakin sen näköistä, että siel on joskus jotain askarreltu...

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi, joo sytytystulpan vaihto auttoi. Kiitos vinkistä.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
500 efi vm.-13 traktori starttasi ei käynnistynyt, uusi tulppa ja heti lähti pyörimään. Nyt eilen lumentyöntöä ja latukoneenvetoa niin aamulla ei taas pyörimään. uusi tulppa ollut vajaan viikon? mikä voi aiheuttaa tulpan rikkoontumisen? vai onko vaan sattumaa. Pitää lähteä jostakin etsimään uutta tulppaa ja kokeilemaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olikos biltematulppa vai ihan orkkis merkkitulppa ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
nkg bkr6e huoltokirjan mukainen tulppa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
onko tulppa pikimusta vai ihan vaalea ajon jälkeen ? Jos ihan musta, niin ainakin omien kokemusten mukaan rikkaalla seoksella voi rikkoa kylmässä tulpan. Koska on ilmanputsari vaihdettu?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ei ollut musta , toiselta reunalta hieman kuumentuneen näköinen muuten kuin uusi. 80 tuntia ajettu viimeksi huolettu 50 h. Nyt kylläkin kun sain uuden tulpan ja menin kokeilemaan niin ei enää startanutkaan. Kun kääntää virrat niin ei tapahdu mitään mittarin valot, valot, vinssi toimii mutta ei kuulu sitä pientä surinaa yms. ääntä ennen starttia eikä starttaa???? vinsillä vedin peräkärryyn ja huomenna pitää viedä huoltoon. Mikä lie tullut?
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jospa bensapumppu ei saa virtaa kerta ei kuulu sitä surinaakaan. Ootko sen johdot tutkinu?
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
olen noita johtoja katsellut ja heilutellut. Kaikki näyttäisi olevan paikoillaan. Mutta ei surise ja ei starttikaan toimi ei edes naksahda. Valot, vilkut ja vinssi toimii. Aamulla viella starttasi ei vaan käynnistynyt ja nyt ei tee sitäkään.
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 12:06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hoi!onko kellään antaa vinkkiä sellaseen onkelmaan ku magnumissa 330vm 05 ei pelaa tuo neliveto ku peruuttaessa kun on se keltanen nappi pohjassa?lumityöt tein eilen ja hyvin pelas mutta nyt aamulla ei pelannukkaan eikä mitään kummosta pauketta eikä rutinaakaan kuulunu eilen joten ihmetyttää ku ei ny pelaakaan...
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
XP 550 menee menojaan
Kaverin mönkkärissä ongelma; veto jää päälle. Variaattoripuolen vikahan se luultavasti on, mutta onko mitään tyyppivikaa, ja löytyykö ohjetta/ filmin pätkää variaattorin esille saamiseen ja purkamiseen?