TommiS kirjoitti:Olen suutin koot katsonut ohjekirjasta. Seos ruuvi kaasarin alla ok, mutta onkos tämä "sileä" lätkä messingin värinen ja siinä on pieni reikä jonka alta ruuvi löytyy?
Tarkastan viellä ton kalvon kunnon, mutta muistelen sen olleen ehjä( ei halkeamia tai reikiä)siis ja olet sitä mieltä että vika olisi kalvossa tai cdi:ssä.
Mutta mites toi venttiili vika, mistä se kertoo jos viaksi kuitenkin meinaat edellämainittuja. Venttiilien kantamisella tarkoittanet että se jää auki ko? Sitten toi säätöpala homma, mistäs niitä saa vai onko niitä siellä venttiilien ympärillä ylimääräisiä ja missä?
Olisi varmaan tosiaan helppo pois sulkea tuo poksi ongelma jos jollain olisi tuollainen ajokki lähialueella ja suostuisi sitä vielä lainaamaan.
Kaasari:
Jep. Lätkä pitää porata pois jos ei oo enemmin ruuvailtu. Seosruuvi (=Pilot Screw) ei kuitenkaa vaikuta kuin tyhjäkäynniltä noin kolmasosa kaasuun asti.
Jos alipainekalvo on rikki niin se oireilee seuraavasti: Kun painat kaasun pohjaan kone ottaa aluksi normaalisti kierroksia, mutta rupeaa hetkenpäästä rökeltelemään, koska alipaine nostaa luistin ensin ylös, mutta koska kalvo on rikki, alipaine katoaa ja luisti menee takaisin kiinni.
Sytty poksi:
Jos poksi rikki on rikki niin se oireilee seuraavasti: Käy hyvin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla, mutta kun painaa kaasun pohjaan rökeltelee ja paukuttaa koska poksi ei muuta käyrää isommilla kierroksilla. Tätä ei oikein saa suljettua pois muuta ku kokeilemalla ehjällä poksilla.
Venttiilit:
Tarkista onko ventiilessä välyksiä. Avaa venttiilikoppa, käännä kone ajoitus merkkeihin, löytyy kuusiomuttereiden alta koneen vasemmasta poskesta ja tarkista välykset rakotulkilla. Ei kyllä todennäköisesti lähtis edes käyntiin jos venttiilit kantais. Säätöpala kuvassa numero 6.
