Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tepy »

pempe kirjoitti:Olen mahdollisesti ostamassa Polariksen mönkijää, ...sillä olen ostamassa tieliikenne mönkijää)? 8)
Itselläni on ollut hieman yli vuoden SM 500 HO TL-malli, kaikenlaista ajoa on tullut tehtyä, kunhan tekee sen järjellä ja tairolla ei tuurilla, niin kyllä sitä pääsee melkein mistä vaan ja pysyy ehjänä. Rajojankin voi koitella -ja niin pitääkin -mutta kun muistaa että ks. mitä tossa alla lukee 8)
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
keke81
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 01 Maalis 2009 22:50

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keke81 »

no niin omistin polaris magnum 425 98 ajettu ostaissa1600 miles heti meni väli akselin laakeri kesä meni hyvin tuli syksy lähin joen jäälle. etu ketju katkesi tuli lohkoon reikä ja sammu vauhista ku se ketju meni pirtin puoleen.kone kainaloon hitsattiin paikka ajoin kevääsee ja totesin et tuli kuntoon joten vaihoin pois.ja seuraava alle 2v vanha polaris 300 siisti peli ajelulle ja ei toiminu hinattiin kottiin löi öljyt putsariin avarrettiin putsari ja laitettiin dyno suutin seuraava keikka meni taka ristikko ostin uuen 199e ei maassa ootin 4 viikkoa tuli lumet lähi joen jäälle kuului pamaus öljyt ulos ja kone heti jumiin ampui öljy korkin huohotin jäätyi vakka puhisti putken 2viikon.takuu meni yli 4 kk eli ei toivoa joten kone pöyälle remontti tuli hyvä.polle kärryyn ja väliraha kyselyt päälle.väliraha tarjoukset tarvikekeskus 500 polle 4500€ motorman450 jammu4000€ ls motor800 polle 7000€ ojan rauta kempele sanottin odota hetki odotin45 min. tarvikekeskus teki toisen tarjouksen 400 polle 3500€ oulun kärkkäinen honda 420 1500€ vaihoin hondan ja olin valtava POLARIS FANI joo ku puri tätä uuempaa pollea se on kasattu vaikka minkä maalaisilla osilla.PS pollessa hyppi etuperä yli koko ajan ja takaperä paukku ku otti sutia taka veto päällä en halua moittia ku veljeni myy näitä mutta muutama totuus
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

no jopas on kekellä ollut epäonnea :shock:
keke81
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 01 Maalis 2009 22:50

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keke81 »

jep meillä on täälä lapissa tosi hyvä ajoporukka ja polaris valtainen enää ei lopu jutut tulipaikoilla ku vaihoin hondan.veljellä joka myy pollea on rzr800 ja toisella veljellä joka huoltaa niitä on xp 850 sälleillä on makiat ajopelit ite joutuu ajelee porokoneella ehottomasti pitäs laittaa kuvia ku kattelee noita muita meillä on vähän eri tyyylisiä nämä vehkeet. mut me jänkä miehet ei osata etes kunnolla kirjottaa ni vieläpä kuvia.rakennettaan muuten mökkiä yhen hautausmaa jänkän taa
LakiAhti
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Huhti 2009 17:45

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LakiAhti »

Mitenkäs mahtaa tuo varaosien saanti pelata muilla, ja mistä yleensä kannattaa koittaa hankkia varaosia? Kannattaisiko itse koittaa paikallistaa osaa jostain, ennenkuin antaa korjaamon tilata Jenkeistä osia...?

Täällä Oulun kupeessa meidän vanha Magnumi 425 alkoi temppuilemaan, ja eräs korjaamo paikallisti loppujen lopuksi vian staattoriin, vaihdettuaan nipun muitakin osia ensin. Olivat koittaneet tilata ko. osaa ainakin kahta eri kautta ja kertaakaan eivät osaa saaneet viikkojen odottelusta huolimatta. Tilaukset kadonneet jonnekin. Täysi kymppi kyllä palvelusta tälle korjaamolle, joka tapauksessa... Nyt on sitten heidän toimesta viety kone valtuutetulle korjaamolle, jossa ensimmäisen korjaajan kuuleman mukaan osa pitäisi tulla parissa viikossa. Tosin tuoltakaan korjaamolta ei asiakkaalle osata arvioida milloin se olisi tulossa. "Kyllä se sieltä tulee...".

Polle on nyt seissyt vuoden vaihteesta alkaen, osia odotellessa. Toivottavasti vika nyt edes on siinä staattorissa sitten. kerpele kun olisi ihan oikeaa tarvettakin ollut tuolle laitteelle, ja olisi kokoajan enenevässä määrin tarve.

Alkaa olemaan kyllä viimeinen Polle meillä, kun osapalvelu on näin surkeaa...
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Täytyy sanoa, että itsekin Pollea seuraavaksi kulkineeksi harkinneena alkaa epäilyttämään toi varaosapalvelu....Linkkuunkin on sentään parissa päivässä saanut kaikki 3 vuoden aikana tarvitut varaosat/tarvikkeet.
TommiS
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2009 15:03
Mönkijä:: Predator 500 -05
Paikkakunta: Imatra

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tervehdys!

Tuli hankittua eilen tollainen polariksen 500 troy lee predatori vm.-05. Hetihän sen kanssa tuli ongelmaa, joka on seuraavanlainen.

Kerron nyt asioiden ratkaisemiseksi kaiken...

- Lähtee käyntiin niinkuin pitääkin, pyörii tyhjäkäynnin nätisti, ns. paikallaan ollessa vastaa kaasuun 100%:sti joka alueella. Liikkeelle lähtö tapahtuu mallikkaasti, ajaminenkin onnistuu alle 1/2 kaasulla hyvin, mutta siitä enenemmän ei kestä hapetusta yhtään. Tuossa kakoutumis vaiheessa kun laittaa kytkimen pohjaan niin taas naukuu eikä mitään vikaa. Eli ongelmana on se että se ei kestä ajettaessa kaasu vaan kone rupeaa yskimään ja kakoilemaan vastaan. Bensatankki putsattu, bensapumppu purettu ja putsattu, kaasari purettu ja putsattu, uusi sytytystulppa on paikallaan .

nythän kysymyksessä ei kait voi olla mikään cdi-boxi tahi puola ongelma, vai ?

lisäksi kiinnostaisi missä tuossa kaasuttimessa on seosruuvi ja ilma ruuvi? kaikki suuttimet ovat mitä siellä on ovat oikeaa kokoa.
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Olikos tuo nelari? Vastaavaa oiretta havaittu kiinalaisessa mopossa kun pakoventtiili kantoi. Otti ilman kuormaa hyvin kiekkoja mutta kun yritti ajaa niin hyyty sammuksiin asti heti kun käytti vähän kovempaa :shock: Eli tarkista venttiilien välykset ja jos ei ole siinä mitään kummaa niin sitten ajoitukset. Sen jälkeen sähkövehkeiden kimppuun. Sähköjen kanssa kun jotuu yleensä heti kauppaan ostamaan jotain uutta kokeiltavaa. Nuo mekaaniset jutut voi tarkistaa vielä ilman että joutuu kaivamaan kuvetta.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
TommiS
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2009 15:03
Mönkijä:: Predator 500 -05
Paikkakunta: Imatra

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Siis on nelari. Ja tuohan ei sammu ns.kuorman alla vaikka kaasun lyökin pohjaan, turraa vaan. Mutta pitäneen katsoa nuita venttiilejä, tosin en älyä niistä mitään kun kokemusta on vain kaks tahti peleistä(moottorikelkoista). Ajotukset onkin sitten taas hepreaa. Polaris kun oli edellisen omistajan aikaan käynyt merkkiliikeessä niin olivat sanoneet että vika olisi cdi-poksissa, tosin tarina ei kerro onko ne siellä mitään tehneet sille. Mistäs noita venttiili välyksiä sais tietää,tuskin niitä kannattaa hatusta heittää? Ensin kuitenkin olisi selvitettävä tuon bsr sarjan kaasarin sielunelämä ja se että missä on noi seos ja ilmaruuvit ja onko ne edes oikeissa "hienosäädöissä".
Eli apua kaivataan edelleen ja vinkkejä otetaan vastaan.
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

TommiS kirjoitti:Siis on nelari. Ja tuohan ei sammu ns.kuorman alla vaikka kaasun lyökin pohjaan, turraa vaan. Mutta pitäneen katsoa nuita venttiilejä, tosin en älyä niistä mitään kun kokemusta on vain kaks tahti peleistä(moottorikelkoista). Ajotukset onkin sitten taas hepreaa. Polaris kun oli edellisen omistajan aikaan käynyt merkkiliikeessä niin olivat sanoneet että vika olisi cdi-poksissa, tosin tarina ei kerro onko ne siellä mitään tehneet sille. Mistäs noita venttiili välyksiä sais tietää,tuskin niitä kannattaa hatusta heittää? Ensin kuitenkin olisi selvitettävä tuon bsr sarjan kaasarin sielunelämä ja se että missä on noi seos ja ilmaruuvit ja onko ne edes oikeissa "hienosäädöissä".
Eli apua kaivataan edelleen ja vinkkejä otetaan vastaan.
Irrota etukate ja pensatankki. Avaa venttiillikoppa, jonka alla on nokat. Siitä pystyt välysmitalla kattomaan kantaako venttiilit. Venttiilien säätö on paloilla. Puristukset mittaamalla selviäis kans jotain. Kaasarista luistin kalvo kannattaa tarkistaa onko ehjä. Seos ruuvi on kaasarin etupuolella kurkun alla. Kaasari pitää "kaataa" jotta saa säädettyä. Jos sitä ei oo ennemmin säädetty ruuvin päällä on sileä lätkä. Vian sytkäpoksista löytää kokeilemalla ehjää poksia. Ajoituksia ei muuten pysty muuttaan. Syttypoksi hajoo jos esim jos ilman tulppaa starttailee kauan.

Veikkaisin viaksi luistin kalvoa tai syttypoksia. Kumpiki aiheuttaa tommosia vikoja. Mistä oot päätelly että suuttimet on oikeen kokoisia?
TommiS
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2009 15:03
Mönkijä:: Predator 500 -05
Paikkakunta: Imatra

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Mezcal kirjoitti:
TommiS kirjoitti:Siis on nelari. Ja tuohan ei sammu ns.kuorman alla vaikka kaasun lyökin pohjaan, turraa vaan. Mutta pitäneen katsoa nuita venttiilejä, tosin en älyä niistä mitään kun kokemusta on vain kaks tahti peleistä(moottorikelkoista). Ajotukset onkin sitten taas hepreaa. Polaris kun oli edellisen omistajan aikaan käynyt merkkiliikeessä niin olivat sanoneet että vika olisi cdi-poksissa, tosin tarina ei kerro onko ne siellä mitään tehneet sille. Mistäs noita venttiili välyksiä sais tietää,tuskin niitä kannattaa hatusta heittää? Ensin kuitenkin olisi selvitettävä tuon bsr sarjan kaasarin sielunelämä ja se että missä on noi seos ja ilmaruuvit ja onko ne edes oikeissa "hienosäädöissä".
Eli apua kaivataan edelleen ja vinkkejä otetaan vastaan.
Irrota etukate ja pensatankki. Avaa venttiillikoppa, jonka alla on nokat. Siitä pystyt välysmitalla kattomaan kantaako venttiilit. Venttiilien säätö on paloilla. Puristukset mittaamalla selviäis kans jotain. Kaasarista luistin kalvo kannattaa tarkistaa onko ehjä. Seos ruuvi on kaasarin etupuolella kurkun alla. Kaasari pitää "kaataa" jotta saa säädettyä. Jos sitä ei oo ennemmin säädetty ruuvin päällä on sileä lätkä. Vian sytkäpoksista löytää kokeilemalla ehjää poksia. Ajoituksia ei muuten pysty muuttaan. Syttypoksi hajoo jos esim jos ilman tulppaa starttailee kauan.

Veikkaisin viaksi luistin kalvoa tai syttypoksia. Kumpiki aiheuttaa tommosia vikoja. Mistä oot päätelly että suuttimet on oikeen kokoisia?

Olen suutin koot katsonut ohjekirjasta. Seos ruuvi kaasarin alla ok, mutta onkos tämä "sileä" lätkä messingin värinen ja siinä on pieni reikä jonka alta ruuvi löytyy?
Tarkastan viellä ton kalvon kunnon, mutta muistelen sen olleen ehjä( ei halkeamia tai reikiä)siis ja olet sitä mieltä että vika olisi kalvossa tai cdi:ssä.

Mutta mites toi venttiili vika, mistä se kertoo jos viaksi kuitenkin meinaat edellämainittuja. Venttiilien kantamisella tarkoittanet että se jää auki ko? Sitten toi säätöpala homma, mistäs niitä saa vai onko niitä siellä venttiilien ympärillä ylimääräisiä ja missä?

Olisi varmaan tosiaan helppo pois sulkea tuo poksi ongelma jos jollain olisi tuollainen ajokki lähialueella ja suostuisi sitä vielä lainaamaan.
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

TommiS kirjoitti:Olen suutin koot katsonut ohjekirjasta. Seos ruuvi kaasarin alla ok, mutta onkos tämä "sileä" lätkä messingin värinen ja siinä on pieni reikä jonka alta ruuvi löytyy?
Tarkastan viellä ton kalvon kunnon, mutta muistelen sen olleen ehjä( ei halkeamia tai reikiä)siis ja olet sitä mieltä että vika olisi kalvossa tai cdi:ssä.

Mutta mites toi venttiili vika, mistä se kertoo jos viaksi kuitenkin meinaat edellämainittuja. Venttiilien kantamisella tarkoittanet että se jää auki ko? Sitten toi säätöpala homma, mistäs niitä saa vai onko niitä siellä venttiilien ympärillä ylimääräisiä ja missä?

Olisi varmaan tosiaan helppo pois sulkea tuo poksi ongelma jos jollain olisi tuollainen ajokki lähialueella ja suostuisi sitä vielä lainaamaan.
Kaasari:
Jep. Lätkä pitää porata pois jos ei oo enemmin ruuvailtu. Seosruuvi (=Pilot Screw) ei kuitenkaa vaikuta kuin tyhjäkäynniltä noin kolmasosa kaasuun asti.
Kuva

Jos alipainekalvo on rikki niin se oireilee seuraavasti: Kun painat kaasun pohjaan kone ottaa aluksi normaalisti kierroksia, mutta rupeaa hetkenpäästä rökeltelemään, koska alipaine nostaa luistin ensin ylös, mutta koska kalvo on rikki, alipaine katoaa ja luisti menee takaisin kiinni.

Sytty poksi:
Jos poksi rikki on rikki niin se oireilee seuraavasti: Käy hyvin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla, mutta kun painaa kaasun pohjaan rökeltelee ja paukuttaa koska poksi ei muuta käyrää isommilla kierroksilla. Tätä ei oikein saa suljettua pois muuta ku kokeilemalla ehjällä poksilla.

Venttiilit:
Tarkista onko ventiilessä välyksiä. Avaa venttiilikoppa, käännä kone ajoitus merkkeihin, löytyy kuusiomuttereiden alta koneen vasemmasta poskesta ja tarkista välykset rakotulkilla. Ei kyllä todennäköisesti lähtis edes käyntiin jos venttiilit kantais. Säätöpala kuvassa numero 6.
Kuva
TommiS
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2009 15:03
Mönkijä:: Predator 500 -05
Paikkakunta: Imatra

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TommiS »

välykset kaikki ok, en viittiny edes porata tota irti kubn vika löytyi. Ilmaa ei saanut ja syy oli siellä penkin alla poksissa. Suodatin totaali tukossa. Johan kiekuu ja tuntuu oikeen mukavalta härveliltä.
Avatar
steed
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Helmi 2009 17:19
Mönkijä:: polaris 500 h.o
Paikkakunta: ep:llä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja steed »

TommiS kirjoitti:Ilmaa ei saanut ja syy oli siellä penkin alla poksissa. Suodatin totaali tukossa.
Ja totahan ei kukaan edes ehdottanut. :lol: Hyvä että vika löyty. =D>
I'm not always right,but i'm never wrong. "Tehokuume"
"Niin paljon ostettavaa,mutta niin vähän rahaa!!!"
Polaris Sportsman 500 -08
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Joo tuo oli liian helppo tullakseen edes mieleen :lol: Ei sentään koneremonttia joutunu tekeen :mrgreen:
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Vastaa Viestiin