Grizzly kysymyksiä?

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

ATC kirjoitti:
SvaR kirjoitti:Olis menny eturenkaisiin yhteensä kilo painoja jos olis halunnu ne piiloon tai jos oli tullu myös näkyville niin olis puoli kiloakin riittäny :roll: eli pikkasen heittää...
Kannattaa pyöritellä rengasta vanteella, niin saa pienimmän painomäärän. Grizzlyn äänenvaimentajan päätyputken kun irrottaa(kolme pulttia)niin löytyy sihti, joka kannattaa irrottaa, niin hengittää kone paremmin, eikä ole vaaraa sihdin karstoittumisesta tukkoon.

Kiitos vinkistä! Lisää näitä :D
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Eikös tuo sihti toimi kipinänsammuttajana ?
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se toimii kipinänsammuttajana mutta ei tällaisena märkänä kesänä sellaista tarvii :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Juu, siltä tuntui viimeisissä Yläneen ajoissakin :shock:
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ite suunnittelin ottavani ton sihdin bruinista pois, mutta tutkin että ei taida olla niin paljoa merkitystä koneen hengitykselle että kannattais...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

motocoyote kirjoitti:Ite suunnittelin ottavani ton sihdin bruinista pois, mutta tutkin että ei taida olla niin paljoa merkitystä koneen hengitykselle että kannattais...
Juu se kipinäsihti, on niitä Ameritiikan kansallispuistoja varten, eikä sen poisto altista metsiämme suureenkaan palovaaraan. Oulunseutulaiset sen poistavat aina Yammusta ensimmäisenä ahistamasta putkea. Kyllä sillä ainakin henkinen vaikutus on, äänet ei kuitenkaan juuri muutu.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Hmort
6WD
Viestit: 651
Liittynyt: 03 Loka 2004 15:26
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Raptorissa vaikutti 5nm vääntöä eli aikas paljon ahistaa sitten kun vaihdettiin koko slipari niin nousi vääntö 10nm
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Keulasta näkyy olevan vasemmalta ulompi vetarin suojakumi pikkasen rasvassa niin olisko kellään vinkkejä kuinka tuon vaihtaa tuohon helpoiten.
Eli jos joku vaan tietää kuinka homma hoidetaan kotioloissa niin ohjeista olisin kiitollinen :wink:

Ja onkos jollain tietoa mitkä kumit sinne tuolta autopuolelta kävisi niin voisi jo ostaa valmiiksi ennekuin purkaa.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
hanski-58
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Syys 2006 19:11
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja hanski-58 »

Onpahan tullut jo jonkun verran kokeiltua ko. peliä, huomasin tuossa ajettavuuteen vaikuttavan varsin positiivisesti jos etupään jousitusta jäykistää, tällöin ei tapahdu ikävää nyökkimista etenkään viistorinteeseen ajettaessa samoin käyttäytyminen paranee kovalla ajettaessa koska etupää ei sorru alle käännöksessä.
Mitähän tuosta saisi aikaseksi jos vaihtais jousituksen laadukkaampaan ja pyöräkulmia vähän rukkalis. :?:
Kertokaa jos on käyttökokemuksia, mutu jutut voi jättää omaan arvoonsa.
Yamaha 450-06 Grizzly IRS
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

hanski-58 kirjoitti:Onpahan tullut jo jonkun verran kokeiltua ko. peliä, huomasin tuossa ajettavuuteen vaikuttavan varsin positiivisesti jos etupään jousitusta jäykistää, tällöin ei tapahdu ikävää nyökkimista etenkään viistorinteeseen ajettaessa samoin käyttäytyminen paranee kovalla ajettaessa koska etupää ei sorru alle käännöksessä.
Mitähän tuosta saisi aikaseksi jos vaihtais jousituksen laadukkaampaan ja pyöräkulmia vähän rukkalis. :?:
Kertokaa jos on käyttökokemuksia, mutu jutut voi jättää omaan arvoonsa.

Onkos tämä 660 Grizzlystä vaiko 450 Kodiakista, sillä mielestäni Grizzlyn keulaa ei juurikaan kestä mennä jäykistelemään.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Miksei kestä? :roll:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

motocoyote kirjoitti:Miksei kestä? :roll:
No siksi, kun se on jo tehtaan säädöissä jäykähkö. Sen sijaan Bruinin keulan saat toimimaan, kun laitat Yamaha SRX 600 kelkan KYB Vaimentimen ja siihen oman vaimentimen jousen. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

ATC kirjoitti:
motocoyote kirjoitti:Miksei kestä? :roll:
No siksi, kun se on jo tehtaan säädöissä jäykähkö. Sen sijaan Bruinin keulan saat toimimaan, kun laitat Yamaha SRX 600 kelkan KYB Vaimentimen ja siihen oman vaimentimen jousen. :wink:
Hyvinhän tuo keula on toiminu, ei oo edes tarvinnu laittaa jäykemmälle... Edelleenki tehtaan jäljiltä "2" asennossa...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
hanski-58
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Syys 2006 19:11
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja hanski-58 »

Kyllä kysymys on 450 GRIZZLYSTÄ, ja kannattaa kokeilla jotta saa jotain kuvaa siitä missä mennään.
Alkuperäisesillä asetuksilla keula tahtoo ns. sortua alle viistorinteissä ja tiukoissa käännöksissä pitävällä alustalla,samoin jousien jännityksellä saa paremman pidon etupäähän tilanteissa jossa ei ole kunnon tarttumapintaa renkaille jotka ovat edelleen vakiokumit. :wink: [/b]
Yamaha 450-06 Grizzly IRS
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

hanski-58 kirjoitti:Kyllä kysymys on 450 GRIZZLYSTÄ, ja kannattaa kokeilla jotta saa jotain kuvaa siitä missä mennään.Alkuperäisesillä asetuksilla keula tahtoo ns. sortua alle viistorinteissä ja tiukoissa käännöksissä pitävällä alustalla,samoin jousien jännityksellä saa paremman pidon etupäähän tilanteissa jossa ei ole kunnon tarttumapintaa renkaille jotka ovat edelleen vakiokumit. :wink: [/b]
Kannattaa myös lukea ketjun alkupään jutut, sillä tässä topikissa on kysymys 66o Grizzlystä, Tuota nelipuolikasta on kyllä tullut kokeiltua ihan työnkin puolesta. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin