Yamaha kodiak 450efi 2018

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Haapojaadz
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Joulu 2018 00:33

Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja Haapojaadz »

Moro! Onkos porukalla kokemusta kyseisestä mönkijästä että kannattaako ostaa ja onko hyvä?

Lisäksi haluaisin tietää tuosta rajoitin hommasta että miten se toimii kyseisessä mallissa/saako sen otettua pois?
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 09:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja TRX »

Minulla on, tosin ihan rehdistä maastomallista.
100 tuntia / 1500 km ajelin laitteella eikä mitään moitittavaa.
Tuolla juttua Kodiakista; http://blog.ironbaltic.com/fi/blogi#.XBC-f3QzaUk
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Pari kuukautta ja 15 tunnin verran on ollut itselläni ajossa tehostamaton T3b. Ei mitään moittimista.

Rajoittimen toiminta kiinnostaisi itseänikin. Myyjäliikkeen mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa tehoihin/kierroksiin, mutta olen kyllä huomaaniani pätkintää reippaammin kiihdytettäessä. Ihan kuin rajoittaisi kierroksia. Nopeuden suhteen rajoitin toimii hyvin. Mittarin mukaan pystyy ajamaan tasaisesti 61-62 kmh. 63:ssa alkaa pätkiminen.
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Pätkiminen kiihdyttäessä loppui tyystin ensimmäisen venttilien säädön jälkeen. Säätö on tehtävä huolto-ohjelman mukaan 20 tunnin sisäänajon jälkeen.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

en sano etteikö olisi mahdollista että pätkiminen olisi johtunut venttiileistä, ja säätö tulee tehdä ja on myös aiheellinen.... mutta uskottavampana pitäisin että huollossa on tehty myös jotain muita muutoksia. väitän että uutuudeltaan yamahan tehtaalta lähtiessä ventiilien säädöissä ei voi olla niin paljoo heittoa että itsessään aiheuttaisivat pätkimistä koneen toiminnassa. (pieni muutos välyksessä on toki mahdollista varsinkin sisäänajon aikana.
DIY
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Niin tuota, jäi mainitsematta että huollot tein ihan itse ohjelman mukaisesti.
Käyköön takuiden kanssa kuinka tahansa, mutta meikäläinenhän ei ala kiikuttamaan mokomaa keksintöä vähän väliä merkkiliikkeisiin helvatan kalliisiin öljynvaihtoihin :lol: Aika pitkän pennin saa nimittäin kuluttaa huoltoihin viiden vuoden aikana jos haluaa takuun säilyvän. Sillä rahalla tekee jo jonkin verran remonttia. Polarista en uskaltaisi jättää merkkihuollattamatta, mutta toisaalta sen vuoksi en sellaista ostanutkaan.

Jos oikein muistan niin pätkimistä ei esiintynyt heti tuoreeltaan vaan se ilmaantui sisäänajon aikana.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

edelleen väitän että huollon yhteydessä on tehty jotain muutakin kuin venttiilien säätö, ja kun kerta olet itse tehnyt huollon niin paljonko niissä venoissa oli välystä ennenkuin teit säädöt?
DIY
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Alkuvälystä en tarkasti mitannut (eli että osaisin lukeman sanoa), totesin vain että ylärajojen tulkit ei mahtuneet. Sitten kiristin suoraan tulkkeja vasten plus inan verran päälle.

Voi tietysti olla että tuo "vika", jos sitä nyt oli muualla kuin korvien välissä, korjaantui jostain muustakin syystä. Ihmeparannus vain sattui sopivasti juuri tuohon venttiilien säädön kohtaan. Vaihdoin öljyt ja kiristelin pultit yms. hieman aiemmin ja ajoin siinä välissä muutaman päivän. En siis tehnyt kaikkia huoltotoimia kerralla.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

noh. pääasia että "vika" on korjaantunut ja että tarvittavat huoltotoimenpiteet suoritettu. :D =D>
DIY
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Näinpä juuri :)

Onkohan muuten tuossa 450:n etuperässä jonkinlainen kitkalukko? Huollon aikana oli keula tunkattuna ilmaan ja huomasin etupyörää pyöritellessäni että toinenkin puoli lähti pyörimään. Kytkettävää lukkoahan näissä pienemmissä Kodiakeissa ei ole, eikä taida olla 700 perusmallissakaan.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

Lsd:nä (limited slip differential) sitä etuperää ainakin markkinoidaan niinkuin kait pääpiirteittäin kaikissa muissakin grizzlyissä tai kodiakeissa olipa sitä 100% erilliskytkettävää lukkoo eli ei. Se tekeekö se pelkkä lsd siitä 4 vetoisen pahassa paikassa? Kerro sinä :wink:
DIY
zero8
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2018 08:23
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 T3b 2018

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja zero8 »

Minä en ole vielä niin pahassa paikassa ollut että lukkoa olisi osannut kaivata :oops:
jasi_jj
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Huhti 2019 07:24

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja jasi_jj »

Onko tietoa, miten nopeusrajotin on toteutettu 450 efi-kodiakissa? Tuolla 700-keskustelussa kerrotaan, että rajoitin katkoisi kierroksia nopealla puolella kiihdyttäessä vaikka vauhtia olisi reilusti alle maksimin. Minun 450 tekee samaa. Onko 450:n rajotin erillinen mokkula, vai onko se ecussa??
foursquare
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Heinä 2016 20:22
Mönkijä:: CF Moto 450 -21

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja foursquare »

Mikähän on rengaskoko jolla tämä laite jaksaa viellä mennä hyvin? 27 vai voiko laittaa jopa 28 ?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Yamaha kodiak 450efi 2018

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

700 kodiakissa oli mulla 27". Mutta tossa pienemmässä koneessa ei riitä hönkä isommilla renkailla , jos nyt puhutaan raskaasta ajosta. Melki sanoisin, että vakio setupilla 26" vois olla hyvä, mutta varikitin kanssa sitten voi isompaa renkulaa laitella. Ja mahdollisuuksien ja tarpeen mukaan kevyttä vannetta ja rengasta alle , työkäyttö sitten erikseen.
Vastaa Viestiin