KXR 250 "humpaus"

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Spiid1
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2007 16:42
Paikkakunta: Oulu

KXR 250 "humpaus"

Viesti Kirjoittaja Spiid1 »

Yli 50 km/h vauhdissa alkaa sellainen tasainen "humpaus".
Liekö johtuu takarenkaista, eli onko renkaissa jonkinmoista
heittoa.
Paineet ovat siellä 0,35 barin tietämillä.
Onko lääkettä tälle?
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Ööö mitä tarkoitat "humppauksella"?? rupeeko se vatkaan/täristään vai rupeeko se takanakki soittaan humppaa?Onhan sulla tasapainotetut renkaat.
Yksi mikä tulisi ensimmäisenä mieleen,olisi se että rengaspaineet on liian alhaiset.Minkä merkkiset gummit sulla on siellä alla?
Spiid1
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2007 16:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Spiid1 »

BLADEMAN kirjoitti:Ööö mitä tarkoitat "humppauksella"?? rupeeko se vatkaan/täristään vai rupeeko se takanakki soittaan humppaa?Onhan sulla tasapainotetut renkaat.
Yksi mikä tulisi ensimmäisenä mieleen,olisi se että rengaspaineet on liian alhaiset.Minkä merkkiset gummit sulla on siellä alla?
Takapäästä se lähtee. Eli sellainen tasainen nylkytys.
Kenda Speedracerit on renkaat enkä ole tasapainottanut.
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

No käyppä tasapainoittamassa renkaat,uskallan sanoa 85% että ääni lähtee tai ainakin pienenee tasapainotuksen jälkeen.Mutta voihan se olla että johtuu jostain muusta,esim:jarrut laahaa tai laakerit kuluneet.Vaikea kyllä sanoa näin lukemalla,kun pitäisi itse kuulla tuo ääni.Onko sillä kuitenkin hyvä ajaa? meinaan että kun ei ole tasapainoitettuja renkaita,niin pomputtaako/täristääkö ajossa tai tietyssä nopeudessä (50km)vain pitää tuota ääntä.Ja tietenkin nuo rengaspaineet vaikuttaa kanssa vaikka on epätasapainossa rengas,niin jos on alhaiset paineet niin sitä ei välttämättä huomaa niin herkästi.Ääntä ne tosin pitävät vähän enemmän,jos on pienemmät paineet renkuleissa.Itsellä on noissa takana 1bar ja edessä 0,9baaria ja toimii kyllä hyvin alla.
Huh huh tajusitko tosta mun selityksestä mitään :D :D :rolleyes:

Edit:Sulla näköjään olikin ekassa viestissä noi rengaspaineet,kokeilepas ennen tasapainoitusta laittaa semmoiset 0,8-1 baaria renkaisiin.Josko niillä olisi vaikutusta.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 22 Touko 2007 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Mahdollisia vikapaikkoja :
- renkaiden tasapainotus
- vanne kiero

Nämä pystyt tarkistaan itsekin :
- ketjut löysällä tai kuluneet loppuun

seuraavat selviää kun nostat takapään hallitunkilla vetokoukusta ilmaan ja heiluttelet renkaita ylös-alas ja oikealta vasemmalle :

- taka-akselin puslat väljät
- taka-akselin laakerit väljät

Tuota viimeistä vikaa ei ole maahantuojan mukaan ollut kellään muulla kuin mulla :lol:
Spiid1
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2007 16:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Spiid1 »

Nämä pystyt tarkistaan itsekin :
- ketjut löysällä tai kuluneet loppuun
Ketju oli kyllä aika kuluneen oloinen.
Mikähän olis sopiva kireys ketjulle, kun se vähän muuttuu
kun päälle istuu.
Eli tyhjänä jos nostaa ketjua niin olisko sellainen puolen sentin llike
hyvä :?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ohjekirjan mukaan 30-40mm pitäisi olla löysää, mutta ainakin maantieajoon tuo on liian paljon, ne alkaa vatkaamaan ajossa.
15-20mm on mulla ollut ja sillä mennään jatkossakin.

Parhaiten huomaat tuon ketjun kuluneisuuden kun kiristät ensin ketjun oikeaan tiukkuuteen ja sit työnnät mönkkäriä pikkasen eteenpäin.
Uudelleen kun kokeilee ketjun löysyyttä niin ei saisi olla kireämpi eikä löysempi kuin edellisessä kohdassa. Kun ketju kuluu, se venyy toisista kohdista enemmän kuin toisista. :?
Mulla teki tuota nykimistä kun sattumalta säädin ketjun siinä ns. venyneessä kohdassa. Sit kun ketju pyörähti eteenpäin pikkasen niin ne olikin jo niin kireällä että soi :lol:
Paljonko on muuten ajettu ketjuilla?
Spiid1
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2007 16:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Spiid1 »

Paljonko on muuten ajettu ketjuilla?
Ostin käytettynä.
Itse ajanut n. 500 kilsaa. Mittarissa n. 2300.
Edellisestä ketjun vaihdosta ei tietoa...

Jatkokysymyksenä, että mistä kannattaa ostaa / tilata (oulun seutu) ketju että halvalla pääsis :)

*muokattu*
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ei sulla pitäisi olla tuolla kilometrimäärällä ketjut lopussa jos niitä on pikkasenkin rasvattu. Itse ajoin alkuperäisillä ketjuilla melkein 10 000km.
Ketjujen hinnat lähtee 50e ylöspäin, päätyen jonnekin 120e tuntumaan.
Ei kannata ottaa halvinta eikä kalleinta vaan siitä väliltä.
Avatar
Pulteri
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Heinä 2006 15:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Pulteri »

Cooleri kirjoitti: Kun ketju kuluu, se venyy toisista kohdista enemmän kuin toisista. :?
Mulla teki tuota nykimistä kun sattumalta säädin ketjun siinä ns. venyneessä kohdassa. Sit kun ketju pyörähti eteenpäin pikkasen niin ne olikin jo niin kireällä että soi :lol:
Paljonko on muuten ajettu ketjuilla?
Minulla oli juuri tuo samainen ongelma, yli 60 vauhdissa alkaa härveli loikkimaan kuin kenguru. Ketju venynyt juuri mainitsemallasi tavalla, MUTTA kampeella ajettu vasta 2000km! Eipä ole tainnut entinen omistaja paljon vaivautua ketjuja rasvailemaan :(
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Sitä se maahantuojakin ihmetteli että miten olen onnistunut ajamaan alkuperäisillä ketjuilla melkein 10 000km :D On siitä rasvauksesta siis apua. :wink:
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

KXR 250- mascolta tupla x-rengas ketju: 189€???

Rasvana on tosi sitkas liisteri, minkähän merkkinen tuote olisi ominaisuuksiltaan vastaava/ korvaava ?

-M-
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Regina ZR520 XO 96 palaa, tuota tarjoaa Kymco vaihtoehdoksi jos käyttää 16 tai 17 piikkistä eturatasta.
Saksan nettikaupasta 104e. Alkuperäinen 167e.
Eli tuolla :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_747


Itse laitoin DID:n ketjun olisko ollut n. 100e luokkaa paikallisesta motukkaliikkeestä. On sillä nyt jo 6500km ajettu ja ei ole pahemmin venynyt.
Back in business
Avatar
Hailis
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Syys 2007 00:33
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hailis »

Cooleri kirjoitti:Regina ZR520 XO 96 palaa, tuota tarjoaa Kymco vaihtoehdoksi jos käyttää 16 tai 17 piikkistä eturatasta.
Mistä löytää KXR:n 16 tai 17 eturattaita?? :shock:
Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Cooleri kirjoitti:
Regina ZR520 XO 96 palaa, tuota tarjoaa Kymco vaihtoehdoksi jos käyttää 16 tai 17 piikkistä eturatasta.



Mistä löytää KXR:n 16 tai 17 eturattaita??
Tuolta samasta linkistä mikä on ylempänä, selaa sivua hiukkasen alaspäin. Oman kokemuksen mukaan originaali variaattorin rullat ja 16- piikkinen eturatas ei toimi. Liian pitkät välitykset. Kevyemmät variaattorin rullat ja 16 piikkinen on passeli matka-ajoon. Ei jaksa mennä rajoittimelle asti suoralla, mutta vähemmillä kierroksilla pystyy pitämään vauhtia yllä. Kuka mistäkin tykkää, omaan korvaan kuulostaa paremmalta kun koneesta ei oteta kaikkea irti kierrättämällä isoilla kierroksilla.

17-piikkistä ei kannata edes kokeilla, menee rahat hukkaan.Ei jaksa kulkea.
Back in business
Vastaa Viestiin