KXR 250 "humpaus"
KXR 250 "humpaus"
Yli 50 km/h vauhdissa alkaa sellainen tasainen "humpaus".
Liekö johtuu takarenkaista, eli onko renkaissa jonkinmoista
heittoa.
Paineet ovat siellä 0,35 barin tietämillä.
Onko lääkettä tälle?
Liekö johtuu takarenkaista, eli onko renkaissa jonkinmoista
heittoa.
Paineet ovat siellä 0,35 barin tietämillä.
Onko lääkettä tälle?
Takapäästä se lähtee. Eli sellainen tasainen nylkytys.BLADEMAN kirjoitti:Ööö mitä tarkoitat "humppauksella"?? rupeeko se vatkaan/täristään vai rupeeko se takanakki soittaan humppaa?Onhan sulla tasapainotetut renkaat.
Yksi mikä tulisi ensimmäisenä mieleen,olisi se että rengaspaineet on liian alhaiset.Minkä merkkiset gummit sulla on siellä alla?
Kenda Speedracerit on renkaat enkä ole tasapainottanut.
No käyppä tasapainoittamassa renkaat,uskallan sanoa 85% että ääni lähtee tai ainakin pienenee tasapainotuksen jälkeen.Mutta voihan se olla että johtuu jostain muusta,esim:jarrut laahaa tai laakerit kuluneet.Vaikea kyllä sanoa näin lukemalla,kun pitäisi itse kuulla tuo ääni.Onko sillä kuitenkin hyvä ajaa? meinaan että kun ei ole tasapainoitettuja renkaita,niin pomputtaako/täristääkö ajossa tai tietyssä nopeudessä (50km)vain pitää tuota ääntä.Ja tietenkin nuo rengaspaineet vaikuttaa kanssa vaikka on epätasapainossa rengas,niin jos on alhaiset paineet niin sitä ei välttämättä huomaa niin herkästi.Ääntä ne tosin pitävät vähän enemmän,jos on pienemmät paineet renkuleissa.Itsellä on noissa takana 1bar ja edessä 0,9baaria ja toimii kyllä hyvin alla.
Huh huh tajusitko tosta mun selityksestä mitään

Edit:Sulla näköjään olikin ekassa viestissä noi rengaspaineet,kokeilepas ennen tasapainoitusta laittaa semmoiset 0,8-1 baaria renkaisiin.Josko niillä olisi vaikutusta.
Huh huh tajusitko tosta mun selityksestä mitään

Edit:Sulla näköjään olikin ekassa viestissä noi rengaspaineet,kokeilepas ennen tasapainoitusta laittaa semmoiset 0,8-1 baaria renkaisiin.Josko niillä olisi vaikutusta.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 22 Touko 2007 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahdollisia vikapaikkoja :
- renkaiden tasapainotus
- vanne kiero
Nämä pystyt tarkistaan itsekin :
- ketjut löysällä tai kuluneet loppuun
seuraavat selviää kun nostat takapään hallitunkilla vetokoukusta ilmaan ja heiluttelet renkaita ylös-alas ja oikealta vasemmalle :
- taka-akselin puslat väljät
- taka-akselin laakerit väljät
Tuota viimeistä vikaa ei ole maahantuojan mukaan ollut kellään muulla kuin mulla
- renkaiden tasapainotus
- vanne kiero
Nämä pystyt tarkistaan itsekin :
- ketjut löysällä tai kuluneet loppuun
seuraavat selviää kun nostat takapään hallitunkilla vetokoukusta ilmaan ja heiluttelet renkaita ylös-alas ja oikealta vasemmalle :
- taka-akselin puslat väljät
- taka-akselin laakerit väljät
Tuota viimeistä vikaa ei ole maahantuojan mukaan ollut kellään muulla kuin mulla

Ohjekirjan mukaan 30-40mm pitäisi olla löysää, mutta ainakin maantieajoon tuo on liian paljon, ne alkaa vatkaamaan ajossa.
15-20mm on mulla ollut ja sillä mennään jatkossakin.
Parhaiten huomaat tuon ketjun kuluneisuuden kun kiristät ensin ketjun oikeaan tiukkuuteen ja sit työnnät mönkkäriä pikkasen eteenpäin.
Uudelleen kun kokeilee ketjun löysyyttä niin ei saisi olla kireämpi eikä löysempi kuin edellisessä kohdassa. Kun ketju kuluu, se venyy toisista kohdista enemmän kuin toisista.
Mulla teki tuota nykimistä kun sattumalta säädin ketjun siinä ns. venyneessä kohdassa. Sit kun ketju pyörähti eteenpäin pikkasen niin ne olikin jo niin kireällä että soi
Paljonko on muuten ajettu ketjuilla?
15-20mm on mulla ollut ja sillä mennään jatkossakin.
Parhaiten huomaat tuon ketjun kuluneisuuden kun kiristät ensin ketjun oikeaan tiukkuuteen ja sit työnnät mönkkäriä pikkasen eteenpäin.
Uudelleen kun kokeilee ketjun löysyyttä niin ei saisi olla kireämpi eikä löysempi kuin edellisessä kohdassa. Kun ketju kuluu, se venyy toisista kohdista enemmän kuin toisista.

Mulla teki tuota nykimistä kun sattumalta säädin ketjun siinä ns. venyneessä kohdassa. Sit kun ketju pyörähti eteenpäin pikkasen niin ne olikin jo niin kireällä että soi

Minulla oli juuri tuo samainen ongelma, yli 60 vauhdissa alkaa härveli loikkimaan kuin kenguru. Ketju venynyt juuri mainitsemallasi tavalla, MUTTA kampeella ajettu vasta 2000km! Eipä ole tainnut entinen omistaja paljon vaivautua ketjuja rasvailemaanCooleri kirjoitti: Kun ketju kuluu, se venyy toisista kohdista enemmän kuin toisista.![]()
Mulla teki tuota nykimistä kun sattumalta säädin ketjun siinä ns. venyneessä kohdassa. Sit kun ketju pyörähti eteenpäin pikkasen niin ne olikin jo niin kireällä että soi![]()

Regina ZR520 XO 96 palaa, tuota tarjoaa Kymco vaihtoehdoksi jos käyttää 16 tai 17 piikkistä eturatasta.
Saksan nettikaupasta 104e. Alkuperäinen 167e.
Eli tuolla :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_747
Itse laitoin DID:n ketjun olisko ollut n. 100e luokkaa paikallisesta motukkaliikkeestä. On sillä nyt jo 6500km ajettu ja ei ole pahemmin venynyt.
Saksan nettikaupasta 104e. Alkuperäinen 167e.
Eli tuolla :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_747
Itse laitoin DID:n ketjun olisko ollut n. 100e luokkaa paikallisesta motukkaliikkeestä. On sillä nyt jo 6500km ajettu ja ei ole pahemmin venynyt.
Back in business
Tuolta samasta linkistä mikä on ylempänä, selaa sivua hiukkasen alaspäin. Oman kokemuksen mukaan originaali variaattorin rullat ja 16- piikkinen eturatas ei toimi. Liian pitkät välitykset. Kevyemmät variaattorin rullat ja 16 piikkinen on passeli matka-ajoon. Ei jaksa mennä rajoittimelle asti suoralla, mutta vähemmillä kierroksilla pystyy pitämään vauhtia yllä. Kuka mistäkin tykkää, omaan korvaan kuulostaa paremmalta kun koneesta ei oteta kaikkea irti kierrättämällä isoilla kierroksilla.Cooleri kirjoitti:
Regina ZR520 XO 96 palaa, tuota tarjoaa Kymco vaihtoehdoksi jos käyttää 16 tai 17 piikkistä eturatasta.
Mistä löytää KXR:n 16 tai 17 eturattaita??
17-piikkistä ei kannata edes kokeilla, menee rahat hukkaan.Ei jaksa kulkea.
Back in business