Lumenaurausta

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Mip
6WD
Viestit: 353
Liittynyt: 27 Huhti 2012 22:15
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Hamina

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja Mip »

Pumppis kirjoitti:Vetokoukkurungon saan pudotettua noin ½:ssa minuutissa, sen jälkeen on sileä pohja.
Jarmolan idea vaikuttaa hyvältä. Tosin materiaalin pitää olla jämerää ettei sivuttaisvoimat väännä sitä mutkalle.
Eikös se vetokoukkurunko ole silloin pohjassa kun puskulevy on käytössä. Mönkijä kun jää mahastaan kiinni niin puoli minuutttia voi tehdä tiukkaa.. :D
Haminan seudun Mönkijät ry
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Onhan se auratessa siellä. Samoin kun työkalurunkokiinnitteinenkin. Aina kun olen auratessa jäänyt jumiin, on se tapahtunut keula edellä penkan päällä. Auratessa ongelmat ovat samat molemmilla auran kiinnitystavoilla.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Joo, on siellä mönkkärin alla putkia tai kiinnikkeitä joka tapauksessa jos on keskikiinnitteinen aura. Itse ainakin ollut kiinni juurikin sen takia että hiukan ahnaasti työntäny lunta penkkaan. Toki tässä on sanottava että sen verran syvälle aina silloin kaivoi pyörät että olisi sinne jääty ilman auran kiinnikkeitäkin eli etukiinnitteisellä aurallakin.
Lähinnä tolla idealla tavoittelin sitä että olis molemmissa päissä aura. En niinkään hae ultimaattista tehokkuutta vaan sitä että toisissa paikoissa toi taka-aura vois helpottaa ja olisi minusta kätevää jos se olisi samassa rungossa kiinni, mutta jotenkin pikakiinnitteisesti.
Tuo tappikiinnitys antaisi semmoisen vapauden että jos penkkoja työntää pitemmälle niin tiputtaa taka-auran pois niin silloin on takavinssi käytössä kun sinne penkkaan ahneuksissaan jääpi kiinni kuiten.
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Enpä ole penkkaan jäänyt kiinni sitten Rally 250 aikojen. Se laitevalintani oli silkkaa tyhmyyttä mutta silloin tulivat ensimmäiset TL-laitteet ja sorruin kiinan halpikseen.
Viime aikoina Polariksella (500 ho ja sitten 570 ACE) ei tämmöisiä ongelmia ole ollut. Kun aurailussa käyttää yläpäätään, ei ongelmia tule, varsinkin 570 EFI ja ACE, kun sitä peruutusnappia ei ole. Kyllä lähtee peruuttaen pahastakin paikasta. Siitä vinssistä sen verran; en koskaan nosta vinssillä levyä peruutettaessa ylemmäs kuin sen verran, että tuntuu etupään keventyminen. Näin säästää vaijeria/liinaa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Joo, ihan oma vikani on joka kerta ollut kun kiinni olen jäänyt.

Toi peruutusnappi on kyllä aivan karmee viritys.
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Sama täällä. Ei se koneen vika ole ollut, ihan ite sen olen sillä lailla ajanut että on jäänyt kiinni. Sitä vaan joskus ajattelee että jos ihan vähän vielä, ja se on yleinsä se huono päätös ;)
mike.86
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Helmi 2016 23:21

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja mike.86 »

onkohan kukkaa laittanu/koittanu finmanin v-auraan hammastettuja metalli teriä? tulleekohan kestämään vehkeet jos ne laittaa?
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja moilanen »

No, minulla oli vuoden päivät tuollainen Finnman; en kyllä laittaisi hammasterää, saatikka kovaa terää. Siksi pitkän rungon päässä on auran kärki ja y-asennossa siipien reunaan muodostuu melkoinen vääntö. En tykännyt koko härpäkkeestä ja myin pois.
Haksa
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Loka 2016 14:09
Mönkijä:: Can am outlander 400 vm. 2013

Re: Lumenaurausta

Viesti Kirjoittaja Haksa »

Onko kukaa tehny itte lumiauraa? Ku itel suunnitelmis tehä g1 canaa aura, mutta siel ei valmiiksi ole niitä kiinnikeitä nii ajattelin koukulta laittaa raudan etee ja sit sieltä eestä pohjapanssarin pultista laittaa pitemmän pultin ja siihen kiinni sellaane rautasysteemi mis se aura sit ns kiinni. Tälläästä kukaa tehny itte? Antakaas vähä vinkkejä. Suattaapi olla väärä alue kysyä, mutta menkööt
Vastaa Viestiin