Lumenaurausta
Re: Lumenaurausta
Puskulevy vetokoukkuun: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 30&t=16887
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Lumenaurausta
Eikös se vetokoukkurunko ole silloin pohjassa kun puskulevy on käytössä. Mönkijä kun jää mahastaan kiinni niin puoli minuutttia voi tehdä tiukkaa..Pumppis kirjoitti:Vetokoukkurungon saan pudotettua noin ½:ssa minuutissa, sen jälkeen on sileä pohja.
Jarmolan idea vaikuttaa hyvältä. Tosin materiaalin pitää olla jämerää ettei sivuttaisvoimat väännä sitä mutkalle.

Haminan seudun Mönkijät ry
Re: Lumenaurausta
Onhan se auratessa siellä. Samoin kun työkalurunkokiinnitteinenkin. Aina kun olen auratessa jäänyt jumiin, on se tapahtunut keula edellä penkan päällä. Auratessa ongelmat ovat samat molemmilla auran kiinnitystavoilla.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Lumenaurausta
Joo, on siellä mönkkärin alla putkia tai kiinnikkeitä joka tapauksessa jos on keskikiinnitteinen aura. Itse ainakin ollut kiinni juurikin sen takia että hiukan ahnaasti työntäny lunta penkkaan. Toki tässä on sanottava että sen verran syvälle aina silloin kaivoi pyörät että olisi sinne jääty ilman auran kiinnikkeitäkin eli etukiinnitteisellä aurallakin.
Lähinnä tolla idealla tavoittelin sitä että olis molemmissa päissä aura. En niinkään hae ultimaattista tehokkuutta vaan sitä että toisissa paikoissa toi taka-aura vois helpottaa ja olisi minusta kätevää jos se olisi samassa rungossa kiinni, mutta jotenkin pikakiinnitteisesti.
Tuo tappikiinnitys antaisi semmoisen vapauden että jos penkkoja työntää pitemmälle niin tiputtaa taka-auran pois niin silloin on takavinssi käytössä kun sinne penkkaan ahneuksissaan jääpi kiinni kuiten.
Lähinnä tolla idealla tavoittelin sitä että olis molemmissa päissä aura. En niinkään hae ultimaattista tehokkuutta vaan sitä että toisissa paikoissa toi taka-aura vois helpottaa ja olisi minusta kätevää jos se olisi samassa rungossa kiinni, mutta jotenkin pikakiinnitteisesti.
Tuo tappikiinnitys antaisi semmoisen vapauden että jos penkkoja työntää pitemmälle niin tiputtaa taka-auran pois niin silloin on takavinssi käytössä kun sinne penkkaan ahneuksissaan jääpi kiinni kuiten.
Re: Lumenaurausta
Enpä ole penkkaan jäänyt kiinni sitten Rally 250 aikojen. Se laitevalintani oli silkkaa tyhmyyttä mutta silloin tulivat ensimmäiset TL-laitteet ja sorruin kiinan halpikseen.
Viime aikoina Polariksella (500 ho ja sitten 570 ACE) ei tämmöisiä ongelmia ole ollut. Kun aurailussa käyttää yläpäätään, ei ongelmia tule, varsinkin 570 EFI ja ACE, kun sitä peruutusnappia ei ole. Kyllä lähtee peruuttaen pahastakin paikasta. Siitä vinssistä sen verran; en koskaan nosta vinssillä levyä peruutettaessa ylemmäs kuin sen verran, että tuntuu etupään keventyminen. Näin säästää vaijeria/liinaa.
Viime aikoina Polariksella (500 ho ja sitten 570 ACE) ei tämmöisiä ongelmia ole ollut. Kun aurailussa käyttää yläpäätään, ei ongelmia tule, varsinkin 570 EFI ja ACE, kun sitä peruutusnappia ei ole. Kyllä lähtee peruuttaen pahastakin paikasta. Siitä vinssistä sen verran; en koskaan nosta vinssillä levyä peruutettaessa ylemmäs kuin sen verran, että tuntuu etupään keventyminen. Näin säästää vaijeria/liinaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Lumenaurausta
Joo, ihan oma vikani on joka kerta ollut kun kiinni olen jäänyt.
Toi peruutusnappi on kyllä aivan karmee viritys.
Toi peruutusnappi on kyllä aivan karmee viritys.
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Lumenaurausta
Sama täällä. Ei se koneen vika ole ollut, ihan ite sen olen sillä lailla ajanut että on jäänyt kiinni. Sitä vaan joskus ajattelee että jos ihan vähän vielä, ja se on yleinsä se huono päätös 

Re: Lumenaurausta
onkohan kukkaa laittanu/koittanu finmanin v-auraan hammastettuja metalli teriä? tulleekohan kestämään vehkeet jos ne laittaa?
Re: Lumenaurausta
No, minulla oli vuoden päivät tuollainen Finnman; en kyllä laittaisi hammasterää, saatikka kovaa terää. Siksi pitkän rungon päässä on auran kärki ja y-asennossa siipien reunaan muodostuu melkoinen vääntö. En tykännyt koko härpäkkeestä ja myin pois.
Re: Lumenaurausta
Onko kukaa tehny itte lumiauraa? Ku itel suunnitelmis tehä g1 canaa aura, mutta siel ei valmiiksi ole niitä kiinnikeitä nii ajattelin koukulta laittaa raudan etee ja sit sieltä eestä pohjapanssarin pultista laittaa pitemmän pultin ja siihen kiinni sellaane rautasysteemi mis se aura sit ns kiinni. Tälläästä kukaa tehny itte? Antakaas vähä vinkkejä. Suattaapi olla väärä alue kysyä, mutta menkööt