Comanchen ohjauskulmat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Comanchen ohjauskulmat

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Paljonko teillä on aurausta tai haritusta ja onko madallettu tai säädetty camperia?
Madalsin perän ja nyt ei meinaa enään pysyä käsis edes suorilla. vähän kääntää miedoissakin vauhdeissa niin hyvä että riittä neljä metriä leveä tie tolle vehkeelle.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

omasta paras ajaa madallettuna löytyi milli per puoli haritusta. ei vetele ja saa repästä täydestä vauhdista kädet tangosta irti eikä karkaa mehtään

casteria säädetty niin paljon kuin iskari mahdollista.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Vedimpä puukkosahalla ylätukivarren kiinnitykset pois, pitää tehä uudet taaemmas. Eipä oo kiinanpojat tienny aiva kaikkee ku on noinki vituralleen saanu rakennettua ton keulan. Pelkällä säädöllä ei tosta saa hyvää ajettavaa, vaikka kuinka joku väittäiski.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Kuinka te mittaatte harituksen?
Henrier
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:38
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Henrier »

itse mittaan niin että käyn normiasentoon kömppärin päälle ja annan eukolle mittanauhan et mittaa renkaan keskiurasta toisen renkaan keskiuraan (kendan katurenkaat) etupuolelta ja takapuolelta samasta kohti sama homma. etupuolella mitta saa olla jonku 5mm pidempi kuin takana niin tuntuisi hyvältä.
200 TL:ää korjailen.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Etkö sitten mittaa ollenkaan sitä että kumpikin rengas harittaa/auraa yhtä paljon.
Saattaahan olla että toinen rengas harittaa 2mm ja toinen 3mm yhteis auraus on 5mm mutta varmaan puoltaa toiseen suuntaan ajaessa.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Jallart
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Kesä 2008 11:08
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jallart »

Ja tämähän on näitä ikuisuus aiheita, mutta itse laitaisin ennemmin aurausta kuin haritusta..
pat-1
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Marras 2006 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pat-1 »

Mun mielipide on et molemmat renkaat tasan sinne minne ajetaan... Jos miettii että kun noinkin kapeaa laitosta kääntää vähäänkään vaikka oikealle, niin painopiste siirtyy vasemmalle ja tavallaan nostaa oikean etupyörän ilmaan. Sit kun siinä vasemmassa pyörässä on jo valmiiksi kääntyvyyttä se 5mm niin ei ihmekkään jos on hätänen ohjaus.. Tämä siis oma mielipide jolla oon Comsun parhaimmaksi todennut. :roll:
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
waxaa
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Loka 2007 10:18

Viesti Kirjoittaja waxaa »

Johan selvis miks oli vähän hätänen. Oli ylätukivarret väärin päin. Eli oikea vasemmalla ja vasen oikealla.
räpelö
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Elo 2008 19:40

Viesti Kirjoittaja räpelö »

mistä hokasit että ne oli väärin päin?
Avatar
4x4lucifer74
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Syys 2008 15:34
Paikkakunta: Nakkilan kirkon vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 4x4lucifer74 »

Miten toi on mahdollista, että joustoliikkeen aikana pyöränkulmat vaihtaa haritukselta auraukselle? :shock:

Täytyy koittaa etuiskareiden alempaa reikää, jos jäykistys hiukan rauhottais menoa.

Onko kaikki mönkkärit yhtä inhottavia ajaa töyssyssä, eli pyöränkulmat muuttuu? :?: :?:

Ei tolla uskalla asfaltille lähteä, ellei ajettavuutta saa paremmaks! :evil:
Bashan ATV200S-7 TSI
Tee-Se-Itse -kömpijä
Vastaa Viestiin