Comanche Cross 300 tieliikenne

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Luke
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:16
Mönkijä:: Comanche Cross 300 TL
Paikkakunta: Kangasala

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Luke »

retale: auto on auto ja mönkijä on mönkijä, ainakin täällä meillä päin.

X-race: nyt meni vähän ohi toi sun viesti. Ehkäpä siksi ku just heräsin lyhyiltä päikkäreiltä. Mutta mutta, eikö etujarru toimi silti ihan normaalisti kahvasta vaikka ottaisiki pois jalkajarrun vivusta "ruuvin" joka sitä etujarrua ohjaa. Silloinhan takajarru ottaa vain taakse ja etujarru kahvasta eteen, niinkuin moottoripyörässä.

Tuo alkuperäinen järjestelyhän on hyvä jos ajelee asvaltilla, sittenhän sillä ei ole väliä mihin renkaisiin ne jarrut ottaa, kunhan pysähtyy hyvin. Mutta sitten kun lähdetään liukkaammalle alustalle niin rupeaa tulemaan ongelmia juuri tuon mainitsemani etupyörien lukkoon menemisen kanssa. Ja tältähän vältytään ku tehdään niin ettei jalkajarru ota eteen...
Comache Cross 300 TL -09
Avatar
iner
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Heinä 2008 20:13
Paikkakunta: JKL

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja iner »

Duster kirjoitti:Miksi noin pitkä putsarin kaula?
Yhdensuuntaistaa ilmavirtausta kaasaria kohti=tasalaatuisempi seos. Lisäksi saa paremman tuen kaasari, kun ei ole vain imukurkun varassa.

Imukurkkua jatkoin juurikin ala- ja keskialueen väännön vuoksi ja sai paljon loivemman supistuksen venttiiliä kohti.
Isot työstöt olis pitänyt kanteen tehdä ilman noita välilaippoja.
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Duster »

Hyvä tietää.

Voishan tuota itsekin hupinaan kokeilla pitemmällä imuputkella.

Tällein mulla nyt on putsari.

Kuva

Jää hyväksi työkalu lokeroksi orkkis putsarin kotelo :wink:
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
metusalemi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja metusalemi »

RETALE: Etsi joku muu foorumi mihin menet soittaan suuta... Mun tietääkseni foorumit on sitävarten että niissä saa kysellä ongelmistaan ja yleensä muutamia retaleita ottaen niissä saa asiallisia vastauksia.
metusalemi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja metusalemi »

Luke kirjoitti:On se 280€ silti melkoinen summa kaasarista, vaikka onkin hyvä.

Pitänee ruveta etsimään käytettyä, mistä muuten etsit omaasi?

Jos aluksi laittais putkiston kuntoon kun kerkeää viemään tutun luokse pajalle ja sitten 13 rissa eteen. Muutama muukin modaus/valmistevian korjaus ja sitten tuo kaasutin. Sillä taas pärjäisi hetken...
mistä meinaat jonku tutun löytää jossa saisit jotain apua? et ainakaan alle 400 km sisältä :lol: :lol: :badgrin:
Luke
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:16
Mönkijä:: Comanche Cross 300 TL
Paikkakunta: Kangasala

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Luke »

metusalemi kirjoitti:
Luke kirjoitti:On se 280€ silti melkoinen summa kaasarista, vaikka onkin hyvä.

Pitänee ruveta etsimään käytettyä, mistä muuten etsit omaasi?

Jos aluksi laittais putkiston kuntoon kun kerkeää viemään tutun luokse pajalle ja sitten 13 rissa eteen. Muutama muukin modaus/valmistevian korjaus ja sitten tuo kaasutin. Sillä taas pärjäisi hetken...
mistä meinaat jonku tutun löytää jossa saisit jotain apua? et ainakaan alle 400 km sisältä :lol: :lol: :badgrin:

No eikö se ole ihan tarpeeksi tuttu ku sun talliin hurauttaa, ja kilometrejä on muistaakseni tarkalleen 484. :roll:

Mut ei se mitään, ku putki on jo valmiina odottamassa. Koitetaan jaksaa ajella tuolla sinne asti... :D
Comache Cross 300 TL -09
Avatar
teenepa
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Heinä 2008 22:33
Paikkakunta: JKL

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja teenepa »

Tulipas parannettua vähän noita ohjausniveliä. Elikkä ohjaustangosta lähtevät nivelet klappasivat aika reilusti ja aiheuttivat tyhjän kohdan ohjauksen keskellä...

Tilalle laitettiin Askubalin kuivat teflon nivelvarret. Kuivat sen takia, että eivät keräisi roskaa niin paljoa, mitään suojakumeja noissa ei siis ole. Toisenpuolen nivelen kanssa teki tiukkaa, mutta mahtuihan sekin ihan hyvin, aivan ääriasennossa ottaa vähän kiinni, mutta kyllä siihen sopiva kolo kuluu aikanaan...

Pari kuvaa aiheesta:
http://i39.photobucket.com/albums/e171/ ... nivel2.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e171/ ... Nivel1.jpg
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja niklas »

Mistä ostit ja paljonko maksoi? itellä kans vähän klappia ohjauksessa..
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Avatar
iner
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Heinä 2008 20:13
Paikkakunta: JKL

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja iner »

niklas kirjoitti:Mistä ostit ja paljonko maksoi? itellä kans vähän klappia ohjauksessa..
Noita pitäsi löytyä jokaisesta hyvinvarustetuista laakerikaupoista :) Jos ei juuri noita, niin ainakin vastaavia. skf jne...

http://www.askubal.com/shop/productdeta ... &PGID=1000
http://www.askubal.com/shop/productdeta ... 8&PGID=900

http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... =208400006
http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... =208420006

Hinta on ~15€/kpl Eli 60€ yht.
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Avatar
iner
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Heinä 2008 20:13
Paikkakunta: JKL

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja iner »

Jos jollakulla on tarvetta nopeusmittarin anturille, niin 200cc comanchen anturi käy 300cc tl crossiin. Johtojen paikkaa täytyy vain vaihtaa liittimessä.
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja niklas »

Täällä oli jotain juttua pakoputken modauksesta mutta mitenkäs se alkukäyrän "katalysaattorikenno" vai mikä lie.. Eli sen ensimmäisen lämpösuojuksen takana oleva systeemi? Onko kukaan poistanu sitä ja onko se vaivan arvoista? vai nouseeko vain päästöt liian korkealle?
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja X-Race »

niklas kirjoitti:Täällä oli jotain juttua pakoputken modauksesta mutta mitenkäs se alkukäyrän "katalysaattorikenno" vai mikä lie.. Eli sen ensimmäisen lämpösuojuksen takana oleva systeemi? Onko kukaan poistanu sitä ja onko se vaivan arvoista? vai nouseeko vain päästöt liian korkealle?
Ei kannata poistaa. Se hengittää hyvän ja suojaa takkia hiukan hajulta.
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja niklas »

Asia selvä! ei poisteta :)
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
KooJii
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Marras 2007 19:02
Paikkakunta: Tammela

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja KooJii »

Mitkä suuttimet sulla duster on tossa nykysessä kaasarissa?
Kaikki paitsi isona leikkiminen on turhaa !
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Comanche Cross 300 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Duster »

Vakio tyhjäkäynti mikä se nyt onkaan ja 130 pääsuutin.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Vastaa Viestiin