Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kova hinta se on maksaa ylimääräistä muutama tonni nylockeista, paremmista kumeista ja nivelistä....Itse mieluummin vaihdan ne muutaman satkun hintaan...
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No kukin harrastaa tyylilläänhellbound kirjoitti:Nooh...Ei noita kiristelyjä tarvii juurikaan tehdä, kun vaihtaa tilalle Nylockit ja pultteihin lukitetta...Hintaa tulee muutama hassu euro.....Ja vaihto on helppoa, kun laittaa aina ne kuntoon mitkä on löystynyt....Renkaat joutuu jossain vaiheessa muutenkin uusimaan ja noi yläpallot ei kovin montaa egeä kustanna....Mä en ainakaan noihin kaadu taikka myy laitetta....Se on sitä harrastamista...

-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 02 Kesä 2011 20:23
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo eine Fordin ralliautotkaan ole valmiita vehkeitä kun tehtaalta tulevat, osaa niihini joutuu vaihtamaan ja tiuhaan, mulla o kans pari kaveria jotka ei tykkää käsiään liata remonteissa ns.huollot o eri juttu. Ite meinasin noilla ensi renkail yhen kauden ajaa ja vaihtaa ens kaudeks jokkuu toiset.jarik kirjoitti:No kukin harrastaa tyylilläänhellbound kirjoitti:Nooh...Ei noita kiristelyjä tarvii juurikaan tehdä, kun vaihtaa tilalle Nylockit ja pultteihin lukitetta...Hintaa tulee muutama hassu euro.....Ja vaihto on helppoa, kun laittaa aina ne kuntoon mitkä on löystynyt....Renkaat joutuu jossain vaiheessa muutenkin uusimaan ja noi yläpallot ei kovin montaa egeä kustanna....Mä en ainakaan noihin kaadu taikka myy laitetta....Se on sitä harrastamista...mutta kyllä minä mieluimmin ajan, kun rassaan jatkuvasti. Huollot on sitten tietenkin oma asiansa.
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
itestäni ainakin mukava harrastaa tämmöstä kampetta välillä kun ei imasin niin paljoa rahaa mitä autoharrastus 
onko muillakin sulanut auringon polttamana etuvalojen muovi ympärykset ?

onko muillakin sulanut auringon polttamana etuvalojen muovi ympärykset ?
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tervehdys.
Käytin kans shinukan konttorilla tänään oli pakokaasut siinä ja siinä ettei ois menny läpi lopulliset arvot oli CO: 1,05 mutta harmittavasti HC: 894. Tankissa oli E98 ja 0.5l masinolia
Ei ollu vakiokaasari ja putki oli KATiton mutta tuo lisähapetin olis pitäny laitaa toimintaa, niin varmaankin olis auttanut paljon. Tyhjäkäyntiseosruuvi oli lähes kiinni.
Scooterin renkaista ei myöskään setä tykännyt, pitäis muka olla 3,5" vanteella tuo 130/90 malli eihän tuollaisia mistään saakaan näihin no mulla oli jokatapauksessa 6" vanteella.
Jos jollain sattuis oleen ylimääräisinä 175/70 tai 195/50-10" katurenkaat tai 5" vanteita, niin voi tarjoilla tännepäin.
No onneksi on kuukaus aikaa laitaa kuntoon.
Käytin kans shinukan konttorilla tänään oli pakokaasut siinä ja siinä ettei ois menny läpi lopulliset arvot oli CO: 1,05 mutta harmittavasti HC: 894. Tankissa oli E98 ja 0.5l masinolia

Scooterin renkaista ei myöskään setä tykännyt, pitäis muka olla 3,5" vanteella tuo 130/90 malli eihän tuollaisia mistään saakaan näihin no mulla oli jokatapauksessa 6" vanteella.

Jos jollain sattuis oleen ylimääräisinä 175/70 tai 195/50-10" katurenkaat tai 5" vanteita, niin voi tarjoilla tännepäin.
No onneksi on kuukaus aikaa laitaa kuntoon.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Luulin jo et oon ainut ketä ei päässy päästöistä läpi 

-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Aivan näin ja kyseessä meitsin ihmetyksethellbound kirjoitti:Aiemmin tuossa keskusteltiin nokan asennosta....Eihän sillä pitäis olla väliä, kun kyseessähän on työntötankokone missä nokka-akseli ei ole kannessa?? Ilmeisesti tässä tapauksessa ei oltu alakertaa purettu??

Lopulliseksi viaksi selvisi vääntynyt pakoventtiili, kun ei lähteny mönkijä käyntiin kasauksen jälkeen! Nyt kuitenkin motti kasassa ja käyntiin lähti paremmin ku koskaan.
Onko kukaan tuunaillu uusia renkaan pultteja?
Huomasin vain, kun olin vaihtamassa kesärenkuleita alle, niin olipas nuo orkkis pultit ottanu jostain ohrasta ja vääntyneet siten, että eipäs kesikset menny alle enää!!!
Kestäiskö vain, jos laittas uudet jytkymmät pultit ja kiristäis läpi mutterilla??
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 02 Kesä 2011 20:23
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
On sulanut hieman, samaa katselin tässä eräs päivä...FOXER kirjoitti:itestäni ainakin mukava harrastaa tämmöstä kampetta välillä kun ei imasin niin paljoa rahaa mitä autoharrastus
onko muillakin sulanut auringon polttamana etuvalojen muovi ympärykset ?
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No`niin pikku testi tehty. Alkuperäisellä kaasarilla ja alkuperäisillä suuttimilla pakokaasuarvot pysyvät hyvinkin vaadituissa arvoissa
Eli kannattaa muistaa laitaa seuraavat.
A. Alkuperäinen kaasari.
B. Alkuperäiset suuttimet. 38 tyhjäkäynti ja 95 pää.
C. Neula puolessavälissä, oliko nyt kolmas väli alhaalta.
D. 2.5 kierrosta tyhjäkäyntiseos auki ja savuja ottaessa pikkaisen tarvittaessa pienemmälle.
Alkuperäistä Katalysaattoria ei tarvita ja putkihässäkän voi unohtaa täysin.
Omassa STIXE:ssä näillä CO: 0.3 ja HC: 450 ihan varmaan riittää konttorilla
Pikkaisen vaatii kärsivällisyyttä tuo säätö, kun meinaa seilailla arvot laidasta laitaan oikeella ajalla kun saa napattua
niin avot

Eli kannattaa muistaa laitaa seuraavat.
A. Alkuperäinen kaasari.
B. Alkuperäiset suuttimet. 38 tyhjäkäynti ja 95 pää.
C. Neula puolessavälissä, oliko nyt kolmas väli alhaalta.
D. 2.5 kierrosta tyhjäkäyntiseos auki ja savuja ottaessa pikkaisen tarvittaessa pienemmälle.
Alkuperäistä Katalysaattoria ei tarvita ja putkihässäkän voi unohtaa täysin.
Omassa STIXE:ssä näillä CO: 0.3 ja HC: 450 ihan varmaan riittää konttorilla

Pikkaisen vaatii kärsivällisyyttä tuo säätö, kun meinaa seilailla arvot laidasta laitaan oikeella ajalla kun saa napattua
niin avot

Viimeksi muokannut Miksu76, 16 Heinä 2011 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Oma laakerinvaihtourakka ainakin tältä osin ohi. En vaihtanut uudet laakerit kuin toiselle puolelle, sen verran veemäistä oli saada vanhat laakerit pois sieltä epäkeskoholkista. Osasyynä varmaankin huono tuurna jolla lyödä nuo vanhat laakerit pois. Uusien laakereiden laittaminenkin veemäistä sen hylsyn, joka on laakereiden välissä, takia. Jos iskee uudet laakerit liian pitkälle se lukkiutuu väärään asentoon, kuten mulla kävi.
Ketjut pyörii nyt ainakin tasaisesti, mikä oli mulla ongelma. Tässäkin ei tainnut olla muuta syytä kuin ettei epäkeskot ollut täysin samassa asennossa kummallakin puolella. Siinä muuten vihje jos irroittaa taka-akselin, kannattaa tehdä viiltomerkit missä asennossa epäkeskot olivat ennen irroittamista.
Toisen puolen laakerit pyörivät ihan ok, joten saivat jäädä. Uloimmat stefat oli rikki kummaltakin puoleta sen nyt kuitenkin vaihdoin kun kerran irti oli.
Ketjut pyörii nyt ainakin tasaisesti, mikä oli mulla ongelma. Tässäkin ei tainnut olla muuta syytä kuin ettei epäkeskot ollut täysin samassa asennossa kummallakin puolella. Siinä muuten vihje jos irroittaa taka-akselin, kannattaa tehdä viiltomerkit missä asennossa epäkeskot olivat ennen irroittamista.
Toisen puolen laakerit pyörivät ihan ok, joten saivat jäädä. Uloimmat stefat oli rikki kummaltakin puoleta sen nyt kuitenkin vaihdoin kun kerran irti oli.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Oliko alkuperänen ilmansuodatin, missä kohtaa neula ? en saanu ite läpi alkuperäsillä hilppeillä co oli 7-10Miksu76 kirjoitti:No`niin pikku testi tehty. Alkuperäisellä kaasarilla ja alkuperäisillä suuttimilla pakokaasuarvot pysyvät hyvinkin vaadituissa arvoissa![]()
Eli kannattaa muistaa laitaa.
A. Alkuperäinen kaasari
B. Alkuperäiset suuttimet
C. 2.5 kierrosta tyhjäkäyntiseos auki ja savuja ottaessa pikkaisen tarvittaessa pienemmälle.
Alkuperäistä Katalysaattoria ei tarvita ja putkihässäkän voi unohtaa täysin.
Omassa STIXE:ssä näillä CO: 0.3 ja HC: 450 ihan varmaan riittää konttorilla![]()
Pikkaisen vaatii kärsivällisyyttä tuo säätö, kun meinaa seilailla arvot laidasta laitaan oikeella ajalla kun saa napattua
niin avot
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mulla oli päästöjä mitatessa kartioputsari ja neula oli puolessavälissä.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Idromeno kirjoitti:Oma laakerinvaihtourakka ainakin tältä osin ohi. En vaihtanut uudet laakerit kuin toiselle puolelle, sen verran veemäistä oli saada vanhat laakerit pois sieltä epäkeskoholkista. Osasyynä varmaankin huono tuurna jolla lyödä nuo vanhat laakerit pois. Uusien laakereiden laittaminenkin veemäistä sen hylsyn, joka on laakereiden välissä, takia. Jos iskee uudet laakerit liian pitkälle se lukkiutuu väärään asentoon, kuten mulla kävi.
Ketjut pyörii nyt ainakin tasaisesti, mikä oli mulla ongelma. Tässäkin ei tainnut olla muuta syytä kuin ettei epäkeskot ollut täysin samassa asennossa kummallakin puolella. Siinä muuten vihje jos irroittaa taka-akselin, kannattaa tehdä viiltomerkit missä asennossa epäkeskot olivat ennen irroittamista.
Toisen puolen laakerit pyörivät ihan ok, joten saivat jäädä. Uloimmat stefat oli rikki kummaltakin puoleta sen nyt kuitenkin vaihdoin kun kerran irti oli.
Juu ainakin nuo alkuperäiset laakerit on noissa laakeripesissä joskus kovaakin kiinni, virheellisen asennuksen takia.
Pesät on maalattu, mutta eivät ole poistaneet maalia laakeripesistä ennen laakerin asennusta vaan sinne vaan laakerit prässillä

Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 02 Kesä 2011 20:23
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eiks ois jo aika tehdä STIXE(shineray) tapaaminen?
-Ehdottakaa paikkaa.
Itse asun Hyvinkäällä joten jonnekkin +-50-100km on ihan ok mulle siis ihan mihin suuntaan tahansa.
Joku voi myös tosin avata tälle tapaamis jutskalle uuden topicin jos haluu...
Terv. J.J.
-Ehdottakaa paikkaa.
Itse asun Hyvinkäällä joten jonnekkin +-50-100km on ihan ok mulle siis ihan mihin suuntaan tahansa.
Joku voi myös tosin avata tälle tapaamis jutskalle uuden topicin jos haluu...
Terv. J.J.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Onko kellään vielä ehdotuksia noihin co päästöihin liittyen vai pitääkö se raahata tää romu korjaamolle
ois hyvät kelit ajaa
