HAWAI 200cc kokemuksia

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Viltsu92
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Elo 2006 20:18
Paikkakunta: joutseno

moi

Viesti Kirjoittaja Viltsu92 »

juu keuliiha se iha tasasella ja vaik kui pitkälle :D
Hensim150cc

Viesti Kirjoittaja Hensim150cc »

Jaahas, ensimmäiset pari kilometriä sekalaista ajelua tullut pörrättyä Comanchella. Joitain ihme laitoksia tuossa motissa mitä en suoralta kädeltä tunnista, laittelen kuvia myöhemmin. Joitain pakarin lämpösuoja ruuveja meinas jo lähteä kävelemään ja vasen ylempi pallonivel oli melkein irti rungosta (huomattu n. 5min köröttelyn jälkeen, ollut auki varmaan kokoajan..)
Voi niitä jotka eivät tajua kiristellä näitä alkumetreillä :P

Mites tuon kaasarin pitäisi näissä "reagoida"? Nyt on silleen että tyhjäkäynti on ihan ok ja täyskaasullakin ottaa kiekkaa hyvin mutta nopea kaasunliike tuottaa "mooausta" ja keskialue kaasun asennossa on aavistuksen röpöttävämpi. Sorry jos kuulostaa newbieltä mutta monkey-iästä on aikaa ja 150cc hensimissä alipaine ohjattu luisti ei aiheuttanut mooausta... ja autopuolella ei tietty kiihytyspumpuista johtuen moista ilmiötä ole esiintynyt.
Eli onko tuo käytös luonteenomaista näissä hawai/comanche yms. kikkareissa?

Kaasuvivun liike on aika pitkä, vieläkö siitä on muka varaa aueta???
(-> vrt: falmek viritysinfo täällä foorumilla, -> kaasu aukenee vain 80% ??)
Avatar
Miqu
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Joulu 2006 15:15
Paikkakunta: Klaukkala

...

Viesti Kirjoittaja Miqu »

nylokki ruuveja ja kierre lukitetta kehiin... :D
Viimeksi muokannut Miqu, 25 Maalis 2007 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Linhai 400 4x4
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

Heti kun oman rakkineen saan niin pitää tehdä kunnon koeajovideo youtubeen kyseisestä koneesta. vähän sellaiseen auto-ohjelman autoarvostelutyyliin. vähän että minkälaisessa maastossa menee ja käsiteltävyyttä ja hallintalaitteita.

kun siellä ei mistään videosta saa oikeen tarpeeksi infoa laitteesta
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Re: Viri vinkkejä

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Jorkki kirjoitti:- viri cdiboxeja olen vaihtanu kahdelsaisia "tagakawa ja daytona" tagakawalla käynnistysvaikeuksia ison ennakon vuoksi mutta kiertää 12.000 kun saa käymään.


Mistä nuita viribokseja saa??
Linkki tai puh.nro.?
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Re: Viri vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

RATAS kirjoitti:
Jorkki kirjoitti:- viri cdiboxeja olen vaihtanu kahdelsaisia "tagakawa ja daytona" tagakawalla käynnistysvaikeuksia ison ennakon vuoksi mutta kiertää 12.000 kun saa käymään.

Mistä nuita viribokseja saa??
Linkki tai puh.nro.?

Falmekilta saa ainaski, tossa yks esimerkki -> http://motors.falmek.fi/pages/viritys-ja-varaosat.php
Pipo silmille ja menoX...
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Mistäs nuita "Daytona" bokseja saa?
Ja eikös ne passaa myös Wihoselta tuleviin ATV 200 Race malleihinkin? :roll:
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
msjn
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Helmi 2007 17:24
Mönkijä:: Trapper 700efi
Paikkakunta: Nousiainen

Boksi

Viesti Kirjoittaja msjn »

Kokeiltiin Viri cdi boksia... Eipä juuri mitään vaikutusta, paitsi että startatessa potkii vastaan ku ajoitus aikaisella. No tulipa kokeiltuu :x
Trapper 700xl efi
Ex:SMC 500 wildcat re
Ex: Gasgas wild 300
Ex: Honda 250
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

Mites porukat on säätänyt etupään, eli haritusta vai aurausta?
Moni sanoo että aurausta, mutta sitten taas kuullut,että haritus on parempi... :roll:
Kiina ihmeellä mennään...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Comanche vasta tulossa, eli ei mitään kokemusta mönkkäripuolelta, mutta kelkoista sitäkin enemmän. Ainakin niissä pitää olla haritusta. Ja kun tukivarsirakenne jne. on suht vastaava, niin itse ainakin meinaan heti laittaa pari milliä haritukselle mitattuna vanteen reunasta. Saas nähdä paljonko vaan sitten muuttuu, kun jousituksen painaa 'pohjaan'...
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Jahas, homma jatkuu. Comanche röpöttää edelleen tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä aika rajusti. Tarkistin bensahanan, voi jee, sisämitta kokonaiset 2-2.5mm eikä tuo ole mallia jota voisi "porata läpi 4mm terällä" niinkuin johonkin toiseen "klooniin". Noh, ei siinä mitä, ei se ahista vielä paikallaan kaasuttelussa jossa röpinä myös ilmenee.
Kattelin sitten kaasarin neulankin kun arvelin että voihan se olla ns. keskialueella laihalla. Prikka olikin ylimmässä asennossa, vaihdoin sen keskimmäiseen, ei vaikutusta. (Luistin halkaisija oli muuten 24mm jos se ketään kiinostaa :) )

Ilmanputsari näytti olevan ihan pestävä kartiosuodatin "viri" tyyliin + muovikoppa jossa päädyssä pienehköjä reikiä ilman tulolle.
TL Comanche 200cc..
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Jogi kirjoitti:Jahas, homma jatkuu. Comanche röpöttää edelleen tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä aika rajusti. Tarkistin bensahanan, voi jee, sisämitta kokonaiset 2-2.5mm eikä tuo ole mallia jota voisi "porata läpi 4mm terällä" niinkuin johonkin toiseen "klooniin". Noh, ei siinä mitä, ei se ahista vielä paikallaan kaasuttelussa jossa röpinä myös ilmenee.


Juu nyt löytyy myös itteltä ja tutultakin samalainen vempain :) Jeps porasin muistaakseni 3,0mmtai 3,5 mm hanan, sekä vaihdoin "polisportin" bensansuodattimen. Omassani ainakin ei saanut tarpeeksi bensaa kovemmilla kierroksilla. Veikkaisin samaa vikaa sullakin"jogi". Vinkkinä kannattaa seurata sitä bensasuodatinta, mikäli menee kovemmilla kierroksilla tyhjäks, niin ei saa tarpeeks kakkua. Omassani täyttyi hitaasti, sitten kaasua lisätessä ei enää ehtinyt täyttyä :? Oli muutenki onneton se vakio suodatin.Sisällä ihmellinen kovahko valkoinen puikko, joka ei tuntunut hengittävän millään :lol:
Bensahanan poraamiseen ohje:

- 1. Hana irti rungosta(yksi mutteri) letkut pois
- 2.Hana auki asentoo
-3. Porakone+ terä, jonka jälkeen laitoin hanan ruuvipenkkiin ja hurautin suuremmaksi.
-4. Puhalsin paineilmalla molemmista suunnista porausjätteen pois.
- Ennen ja jälkeen poraamista ero on kuin yöllä ja päivällä.(esim. nykyinen sudatin on jatkuvasti ihan täynnä)
- Muistaa vaan maltillisesti poraa sen loppuvaiheen ettei mene päädyistä läpi :lol: Toimenpiteeseen menee aikaa muutamia minuutteja, yksi syy siihen on hanan materiaali vahvuus, joka on muovinluokkaa :D
Pipo silmille ja menoX...
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Joo, täytyy kattoa, jos vaikka suoraan kävis mopokorjaamolta uuden bensahanan ostamassa, on meinaa aika ohut alkuperäisen bensahanan putken vahvuus tuollaisenkin poraamisen jälkeen..

Mites teillä tuo koneen käynti, kärsiikö kaasua laittaa ilman että rupee röpöttämään, vastaako kaasuun jne.. omassa on aika mahdoton tuo tilanne eikä kehtais peräkärrillä huoltoonkaan kiikuttaa, toisaalta ajaminen sitten myöhemmin kilpien kanssa huoltoon voi olla aika toivotonta myös. Parit kokeilu lenkit on nyt joten kuten menneet mutta hmm..
TL Comanche 200cc..
Wihonen
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Maalis 2007 11:30
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wihonen »

Jogi kirjoitti:Joo, täytyy kattoa, jos vaikka suoraan kävis mopokorjaamolta uuden bensahanan ostamassa, on meinaa aika ohut alkuperäisen bensahanan putken vahvuus tuollaisenkin poraamisen jälkeen..

Mites teillä tuo koneen käynti, kärsiikö kaasua laittaa ilman että rupee röpöttämään, vastaako kaasuun jne.. omassa on aika mahdoton tuo tilanne eikä kehtais peräkärrillä huoltoonkaan kiikuttaa, toisaalta ajaminen sitten myöhemmin kilpien kanssa huoltoon voi olla aika toivotonta myös. Parit kokeilu lenkit on nyt joten kuten menneet mutta hmm..
Luulen että se röpötys ongelma korjautuu kun oot kerinny sillä hieman kunnolla ajella, kunhan nyt vain saatais ake:lta ne paperit niin pääset liikenteeseen :)
Mönkijät, Skootterit ja Mopot nettohinnoin!

http://www.WIHONEN.fi

WIHONEN - Enemmän Vähemmällä -
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Tuossapa muuten "räjäytyskuva" taka-akselista jos nyt jotain sen rakenne sattuu kiinostamaan. Löytyy myös muut osakuvatkin, osa parempia kuin varaosaluettelossa.. laittelen nettiin kunhan kerkiän.
http://www.websaitti.com/kuvat/atv/taka-akseli/1.JPG
TL Comanche 200cc..
Vastaa Viestiin