HAWAI 200cc kokemuksia

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Punis
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Helmi 2007 18:43
Mönkijä:: Suzuki LTR 450 LE -09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Punis »

Knikke kirjoitti: punis: Onko ideoita, että mistä noita tyhjäkäyntisuuttimia saa? Ja mikä noissa on vakiona ja mikä se pitäs olla, että toimis optimaalisesti? Nii ja vaikuttaako toi tyhjäkäyntisuutin siihen, kun lyö nopeasti kaasun pohjaan niin se miettii hetken ennenkun lähtee kiihtyyn?
Se vaikuttaa myös siihen miettimiseen, mutta mulla oli suurin hyöty kun nyt on mukava käynnistellä kylmänäkin.. Ennen sai sahata monta kertaa ja sitten piti odottaa monta minuuttia ennen kuin pysty kaasua antaa.. Niitä suuttimia piti saada mopo sportista, mutta silloin kun mä olisin ostanut niin eipä ollut ja en nyt muista lupasko se myyjä, että joskus tulee. Kaveri on metalli firmassa töissä ja niillä on todella pieniä poranteriä niin porattiin se suutin muistaakseni 0,5mm terällä. ei olis kyllä uskonut,että niin pienestä oli kiinni nyt toimii uskomattoman hyvin!! Pääsuutin mulla on 120
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Knikke kirjoitti: PK: Tarkoitatko venttiili sytytysvialla tota käynnistysvikaa vai tuota pakoputkeen ampumista? Nii ja miten noita vikoja vois tarkistaa / korjata? En oo ihan varma tosta suuttimen koosta, mutta toi oli se paketti mitä myytiin nettimotossa (ratas, suutin ja ohjeet rajottimen poistoon)... eli kai se oli 125 tai 135 se suutin.
Putkeen poksauttelu saattais kuulostaa venttiilivialta, tai siltä että venttiili kantaa, eli jää aavistuksen auki. Mutta tuskin nyt sentään. Jos se kantaisi, niin sitä se ei kauaa kestäsi, vaan oireet pahenee nopeasti. Venttiili palaa. Kannattaa ne ventiilit kyllä ainakin säätää mahd. pian. Sitä se mun kauppiaskin ehdotti, ja tietää näistä vehkeistä hiukan enemmän kuin normi jälleenmyyjä.
Väärä sytytys ennakko saattaa joskus myös poksautella, ja putken lämpiäminen punahehkuiseksi viittaisi myös siihen, kuin myös se, että kone kävisi liian laihalla. Mutta jos neulan sokka on jo keskimmäisessä tai jopa siitä alemmassa urassa, niin ei kyllä pitäisi olla laihalla edes alapäässä. Eli ihan spekuloinniksi ja arvailuksi menee.
Mutta vaihda/poraa se tyhjäkäynti suutin nyt aluksi pykälää isommaksi. Siitä on helpoin aloittaa. Auttaa ainakin siihen kylmänä ja puolilämpöisenä käynnistyvyyteen. Totesin itsekin saman, että alapää on laihalla, kun käy kylmänä paremmin ryypyn ollessa aavistuksen päällä.

Siinä Nettimotossa kaupatussa viripaketissa oli kyllä mun mielestä aluksi 120 suutin, ja 115 kokoisia oli myös.
Onhan siinä kaasarissa muuten myös ilmaruuvi... Onkos sitä kukaan pyöritellyt ja testaillut vaikutusta? (eri kokoisilla suuttimilla eri auki kierrosluku)
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

PK kirjoitti: Väärä sytytys ennakko saattaa joskus myös poksautella, ja putken lämpiäminen punahehkuiseksi viittaisi myös siihen, kuin myös se, että kone kävisi liian laihalla. Mutta jos neulan sokka on jo keskimmäisessä tai jopa siitä alemmassa urassa, niin ei kyllä pitäisi olla laihalla edes alapäässä. Eli ihan spekuloinniksi ja arvailuksi menee.
Mutta vaihda/poraa se tyhjäkäynti suutin nyt aluksi pykälää isommaksi. Siitä on helpoin aloittaa. Auttaa ainakin siihen kylmänä ja puolilämpöisenä käynnistyvyyteen. Totesin itsekin saman, että alapää on laihalla, kun käy kylmänä paremmin ryypyn ollessa aavistuksen päällä.
Pääsuuttimen vaihdon yhteydessä neulan sokkaa nostettiin yhdellä ylöspäin. Koitettiin myös ilman, että olisi koskettu neulaan, mutta mönkijää sanoin boooooooooooooooooooo aina kun kaasuun koski. Ja jos kaasua ei vapauttanut, kone sammui. Sokka taitaa olla nyt ylimmässä kolossa.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Knikke kirjoitti: Pääsuuttimen vaihdon yhteydessä neulan sokkaa nostettiin yhdellä ylöspäin. Koitettiin myös ilman, että olisi koskettu neulaan, mutta mönkijää sanoin boooooooooooooooooooo aina kun kaasuun koski. Ja jos kaasua ei vapauttanut, kone sammui. Sokka taitaa olla nyt ylimmässä kolossa.
Eli olette tehnyt juuri väärin päin! Kun neulaa nostetaan, (että saisi enemmän bensaa alle puolen kaasun) niin silloinhan sitä SOKKAA pitää laskea ALASPÄIN. Eli laita se sokka nyt vaikka keskimmäiseen koloon, niin veikkaan, että toimii aika ok.
Ainakin itsellä toimii nyt pikkukierroksilla hienosti niin. Ei booaa enää.
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

No nyt on tuliterä commanche pihassa.

Tämä ei ole todennäköisesti ekassa erässä (9.3) tulleita vaan sitä seuraavassa.
Väri on musta-harmaa. laite näyttää päällisin puolin hyvin laadukkaalta ja uudenaikaiselta.

ensimmäinen lenkki kehä1 päästä päähän 80km vauhdissa oli vähän jännittävä. laite mittarin mukaan menee 92km/h ja todellista nopeutta tomtomin mukaan on 85-86. on toi nelos vaihde ihan hyvä eikä liian pitkä. mulle passaa. hyvä matkavaihde.

renkaat täristää ihan sikana ja pitää kieli keskellä suuta ajella yli 40km/h vauhdissa. pitää tutkia että onko kuinka soikeat vai menisikö vaan tasapainottamalla. saattaa olla että laitan jotkut perus corollan renkaat tuohon eteen ainaskin jos ei tasapainottamalla mene kuntoon.

rullamitalla mittasin suuntaukset ja ne on millilleen oikein.

vaihteet ei aina mene sisään vaan pitää hetken sählätä että saa siirrettyä vaihteet neloselta ykköselle. välillä tuli liikennevaloissa noloja tilanteita kun yritin säätää vaihteita ykköselle ja kestää ja kestää. kytkintä hieman nostamalla kolahtaa vaihde sisään jos ei aluksi meinaa.

jäähdytysnesteen paisuntasäiliökin näyttäisi olevan lähes tyhjä. pienet lirut pohjalla mutta jäähdytin kuumenee silti kauttaaltaan.

pakoputken lämpösuojalevystä toinen ruuvi on jo vaihtanut seurakuntaa ja toinen ruuvi on vielä jotenkin kiinni. pitää ruuvailla kuntoon ruuvilukitteen kanssa. (12€ pikkupullo varmaan 1cl)
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
VH
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Touko 2007 07:38

Viesti Kirjoittaja VH »

Harde kirjoitti:No nyt on tuliterä commanche pihassa.

Tämä ei ole todennäköisesti ekassa erässä (9.3) tulleita vaan sitä seuraavassa.
Väri on musta-harmaa. laite näyttää päällisin puolin hyvin laadukkaalta ja uudenaikaiselta.

ensimmäinen lenkki kehä1 päästä päähän 80km vauhdissa oli vähän jännittävä. laite mittarin mukaan menee 92km/h ja todellista nopeutta tomtomin mukaan on 85-86. on toi nelos vaihde ihan hyvä eikä liian pitkä. mulle passaa. hyvä matkavaihde.

renkaat täristää ihan sikana ja pitää kieli keskellä suuta ajella yli 40km/h vauhdissa. pitää tutkia että onko kuinka soikeat vai menisikö vaan tasapainottamalla. saattaa olla että laitan jotkut perus corollan renkaat tuohon eteen ainaskin jos ei tasapainottamalla mene kuntoon.

rullamitalla mittasin suuntaukset ja ne on millilleen oikein.

vaihteet ei aina mene sisään vaan pitää hetken sählätä että saa siirrettyä vaihteet neloselta ykköselle. välillä tuli liikennevaloissa noloja tilanteita kun yritin säätää vaihteita ykköselle ja kestää ja kestää. kytkintä hieman nostamalla kolahtaa vaihde sisään jos ei aluksi meinaa.

jäähdytysnesteen paisuntasäiliökin näyttäisi olevan lähes tyhjä. pienet lirut pohjalla mutta jäähdytin kuumenee silti kauttaaltaan.

pakoputken lämpösuojalevystä toinen ruuvi on jo vaihtanut seurakuntaa ja toinen ruuvi on vielä jotenkin kiinni. pitää ruuvailla kuntoon ruuvilukitteen kanssa. (12€ pikkupullo varmaan 1cl)
Voin noista renkaista sanoa, että renkaitten tasapainotus on lähestulkoon turhaa. Itse kävin tasapainottamassa, ja tärinä väheni ehkä hieman.. tai sitten olen vain jo tottunut siihen. Tasapainotus ei auta siks, koska ovat perhanan killit ne eturenkaat. Itse olen tilaamassa omaani katu pyörät, jotta pysyisi tuo purukalusto suussa :o
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

no pyörittelin noita renkaita tunkin varassa ja soikeitahan ne on. taitaa minullekkin ensi tilipäivänä tulla uudet renkaat. mistähän kannattaisi ostaa kohtuu katurenkaat pk-seudulla
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Harde kirjoitti:no pyörittelin noita renkaita tunkin varassa ja soikeitahan ne on. taitaa minullekkin ensi tilipäivänä tulla uudet renkaat. mistähän kannattaisi ostaa kohtuu katurenkaat pk-seudulla
Jos ostaisit scootteri, moottoripyörän tai auton niin valitus renkaista myyjälle/takuun antajalle olisi aika luontevaa, mutta mönkkärin kohdalla taitaa olla toisin?

Ja halvimmatkin mönkän renkaat kun on vielä kalliimpia kuin halvimmat autonrenkaat.. ei hitto,.. pikkasen selkärankaa nyt :)
TL Comanche 200cc..
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

Se jolta ton ostin niin lähti samantien karkuun jonnekkin kiinaan.

pitää odotella että tulee takasin niin pääsen vineemään.

oon nyt periaatteessa keskisen tukun testikäyttäjä. raportoin joka ikisen ongelman sinne. sain onneks kivasti alennusta
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Onhan tässä hankaluutensa, tässä rengas asiassa, ensin pitää viedä "takuu" huoltopaikalle jossa katsoovat miten katsoovat renkaat ja sitten rupeevat keskiseltä kyselemään että miten hoidetaan jos onnaa niin renkaat tulee millon tulee ja kenties ihan yhtä soikeina kuin edelliset ja sitten taas homma uusiksi n-kertaa.
Helpompaa voisi olla ostaa uudet ja toivottavasti pyöreät renkaat ja päästä oikeasti ajamaan...
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kannattaa koittaa pyöritellä sitä rengasta siinä vanteella eri kohtiin. Usein sillä konstilla saa haeskeltua kohdan, jossa pystyheitto on ainakin huomattavasti pienempi. Fairyä renkaan ja vanteen väliin, niin rengas asettuu myös paremmin kohdalleen.

Olikos noissa muuten sisärenkaat? Ei kai?
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

PK kirjoitti: Olikos noissa muuten sisärenkaat? Ei kai?
Eihän niissä ole
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

nyt kahteen päivään tullut 150km tuolla mönkkärillä ajettua

kulutus näyttäisi olevan ehkä 3-4litraa sadalla.

selailin vähän näitä foorumeita ja tuli vaan mieleen
-takalamppu toimii vieläkin ja näyttää laadukkaalta
-akkukotelo on ihan ok myös
-ketjunkiristin löytyy

en ole vielä öljytikkua päässyt kurkkimaan kun on pata kuumana koko ajan.

ja noi renkaat näyttäis olevan silleen että oikea eturengas ja vasen takarengas on päin honkia. ja kun ne on tolleen ristiin niin ravistaa paljon. ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.

öljytkin pitäisi vaihtaa kun jaksaa. vielä mennään kiinalaisilla.
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Harde kirjoitti:ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
En tiedä miten tarkkaa se lienee mutta noissa renkaissa on merkitty pyörimis suunta, jos vaan vaihdat puolelta toiselle niin suunta muuttuu, tosin jos sitten samalla jätät ns. venttiilit sisäpuolelle niin suunta säilyy taas. (ja samalla renkaiden väli kasvaa vanteista johtuen.
TL Comanche 200cc..
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Edelleen tuolta löytyy pätevät ohjeet kaasuttimen säätöön :

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7200 :wink:
Vastaa Viestiin