Se vaikuttaa myös siihen miettimiseen, mutta mulla oli suurin hyöty kun nyt on mukava käynnistellä kylmänäkin.. Ennen sai sahata monta kertaa ja sitten piti odottaa monta minuuttia ennen kuin pysty kaasua antaa.. Niitä suuttimia piti saada mopo sportista, mutta silloin kun mä olisin ostanut niin eipä ollut ja en nyt muista lupasko se myyjä, että joskus tulee. Kaveri on metalli firmassa töissä ja niillä on todella pieniä poranteriä niin porattiin se suutin muistaakseni 0,5mm terällä. ei olis kyllä uskonut,että niin pienestä oli kiinni nyt toimii uskomattoman hyvin!! Pääsuutin mulla on 120Knikke kirjoitti: punis: Onko ideoita, että mistä noita tyhjäkäyntisuuttimia saa? Ja mikä noissa on vakiona ja mikä se pitäs olla, että toimis optimaalisesti? Nii ja vaikuttaako toi tyhjäkäyntisuutin siihen, kun lyö nopeasti kaasun pohjaan niin se miettii hetken ennenkun lähtee kiihtyyn?
HAWAI 200cc kokemuksia
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Helmi 2007 18:43
- Mönkijä:: Suzuki LTR 450 LE -09
- Paikkakunta: Tuusula
Putkeen poksauttelu saattais kuulostaa venttiilivialta, tai siltä että venttiili kantaa, eli jää aavistuksen auki. Mutta tuskin nyt sentään. Jos se kantaisi, niin sitä se ei kauaa kestäsi, vaan oireet pahenee nopeasti. Venttiili palaa. Kannattaa ne ventiilit kyllä ainakin säätää mahd. pian. Sitä se mun kauppiaskin ehdotti, ja tietää näistä vehkeistä hiukan enemmän kuin normi jälleenmyyjä.Knikke kirjoitti: PK: Tarkoitatko venttiili sytytysvialla tota käynnistysvikaa vai tuota pakoputkeen ampumista? Nii ja miten noita vikoja vois tarkistaa / korjata? En oo ihan varma tosta suuttimen koosta, mutta toi oli se paketti mitä myytiin nettimotossa (ratas, suutin ja ohjeet rajottimen poistoon)... eli kai se oli 125 tai 135 se suutin.
Väärä sytytys ennakko saattaa joskus myös poksautella, ja putken lämpiäminen punahehkuiseksi viittaisi myös siihen, kuin myös se, että kone kävisi liian laihalla. Mutta jos neulan sokka on jo keskimmäisessä tai jopa siitä alemmassa urassa, niin ei kyllä pitäisi olla laihalla edes alapäässä. Eli ihan spekuloinniksi ja arvailuksi menee.
Mutta vaihda/poraa se tyhjäkäynti suutin nyt aluksi pykälää isommaksi. Siitä on helpoin aloittaa. Auttaa ainakin siihen kylmänä ja puolilämpöisenä käynnistyvyyteen. Totesin itsekin saman, että alapää on laihalla, kun käy kylmänä paremmin ryypyn ollessa aavistuksen päällä.
Siinä Nettimotossa kaupatussa viripaketissa oli kyllä mun mielestä aluksi 120 suutin, ja 115 kokoisia oli myös.
Onhan siinä kaasarissa muuten myös ilmaruuvi... Onkos sitä kukaan pyöritellyt ja testaillut vaikutusta? (eri kokoisilla suuttimilla eri auki kierrosluku)
Pääsuuttimen vaihdon yhteydessä neulan sokkaa nostettiin yhdellä ylöspäin. Koitettiin myös ilman, että olisi koskettu neulaan, mutta mönkijää sanoin boooooooooooooooooooo aina kun kaasuun koski. Ja jos kaasua ei vapauttanut, kone sammui. Sokka taitaa olla nyt ylimmässä kolossa.PK kirjoitti: Väärä sytytys ennakko saattaa joskus myös poksautella, ja putken lämpiäminen punahehkuiseksi viittaisi myös siihen, kuin myös se, että kone kävisi liian laihalla. Mutta jos neulan sokka on jo keskimmäisessä tai jopa siitä alemmassa urassa, niin ei kyllä pitäisi olla laihalla edes alapäässä. Eli ihan spekuloinniksi ja arvailuksi menee.
Mutta vaihda/poraa se tyhjäkäynti suutin nyt aluksi pykälää isommaksi. Siitä on helpoin aloittaa. Auttaa ainakin siihen kylmänä ja puolilämpöisenä käynnistyvyyteen. Totesin itsekin saman, että alapää on laihalla, kun käy kylmänä paremmin ryypyn ollessa aavistuksen päällä.
Eli olette tehnyt juuri väärin päin! Kun neulaa nostetaan, (että saisi enemmän bensaa alle puolen kaasun) niin silloinhan sitä SOKKAA pitää laskea ALASPÄIN. Eli laita se sokka nyt vaikka keskimmäiseen koloon, niin veikkaan, että toimii aika ok.Knikke kirjoitti: Pääsuuttimen vaihdon yhteydessä neulan sokkaa nostettiin yhdellä ylöspäin. Koitettiin myös ilman, että olisi koskettu neulaan, mutta mönkijää sanoin boooooooooooooooooooo aina kun kaasuun koski. Ja jos kaasua ei vapauttanut, kone sammui. Sokka taitaa olla nyt ylimmässä kolossa.
Ainakin itsellä toimii nyt pikkukierroksilla hienosti niin. Ei booaa enää.
No nyt on tuliterä commanche pihassa.
Tämä ei ole todennäköisesti ekassa erässä (9.3) tulleita vaan sitä seuraavassa.
Väri on musta-harmaa. laite näyttää päällisin puolin hyvin laadukkaalta ja uudenaikaiselta.
ensimmäinen lenkki kehä1 päästä päähän 80km vauhdissa oli vähän jännittävä. laite mittarin mukaan menee 92km/h ja todellista nopeutta tomtomin mukaan on 85-86. on toi nelos vaihde ihan hyvä eikä liian pitkä. mulle passaa. hyvä matkavaihde.
renkaat täristää ihan sikana ja pitää kieli keskellä suuta ajella yli 40km/h vauhdissa. pitää tutkia että onko kuinka soikeat vai menisikö vaan tasapainottamalla. saattaa olla että laitan jotkut perus corollan renkaat tuohon eteen ainaskin jos ei tasapainottamalla mene kuntoon.
rullamitalla mittasin suuntaukset ja ne on millilleen oikein.
vaihteet ei aina mene sisään vaan pitää hetken sählätä että saa siirrettyä vaihteet neloselta ykköselle. välillä tuli liikennevaloissa noloja tilanteita kun yritin säätää vaihteita ykköselle ja kestää ja kestää. kytkintä hieman nostamalla kolahtaa vaihde sisään jos ei aluksi meinaa.
jäähdytysnesteen paisuntasäiliökin näyttäisi olevan lähes tyhjä. pienet lirut pohjalla mutta jäähdytin kuumenee silti kauttaaltaan.
pakoputken lämpösuojalevystä toinen ruuvi on jo vaihtanut seurakuntaa ja toinen ruuvi on vielä jotenkin kiinni. pitää ruuvailla kuntoon ruuvilukitteen kanssa. (12€ pikkupullo varmaan 1cl)
Tämä ei ole todennäköisesti ekassa erässä (9.3) tulleita vaan sitä seuraavassa.
Väri on musta-harmaa. laite näyttää päällisin puolin hyvin laadukkaalta ja uudenaikaiselta.
ensimmäinen lenkki kehä1 päästä päähän 80km vauhdissa oli vähän jännittävä. laite mittarin mukaan menee 92km/h ja todellista nopeutta tomtomin mukaan on 85-86. on toi nelos vaihde ihan hyvä eikä liian pitkä. mulle passaa. hyvä matkavaihde.
renkaat täristää ihan sikana ja pitää kieli keskellä suuta ajella yli 40km/h vauhdissa. pitää tutkia että onko kuinka soikeat vai menisikö vaan tasapainottamalla. saattaa olla että laitan jotkut perus corollan renkaat tuohon eteen ainaskin jos ei tasapainottamalla mene kuntoon.
rullamitalla mittasin suuntaukset ja ne on millilleen oikein.
vaihteet ei aina mene sisään vaan pitää hetken sählätä että saa siirrettyä vaihteet neloselta ykköselle. välillä tuli liikennevaloissa noloja tilanteita kun yritin säätää vaihteita ykköselle ja kestää ja kestää. kytkintä hieman nostamalla kolahtaa vaihde sisään jos ei aluksi meinaa.
jäähdytysnesteen paisuntasäiliökin näyttäisi olevan lähes tyhjä. pienet lirut pohjalla mutta jäähdytin kuumenee silti kauttaaltaan.
pakoputken lämpösuojalevystä toinen ruuvi on jo vaihtanut seurakuntaa ja toinen ruuvi on vielä jotenkin kiinni. pitää ruuvailla kuntoon ruuvilukitteen kanssa. (12€ pikkupullo varmaan 1cl)
Voin noista renkaista sanoa, että renkaitten tasapainotus on lähestulkoon turhaa. Itse kävin tasapainottamassa, ja tärinä väheni ehkä hieman.. tai sitten olen vain jo tottunut siihen. Tasapainotus ei auta siks, koska ovat perhanan killit ne eturenkaat. Itse olen tilaamassa omaani katu pyörät, jotta pysyisi tuo purukalusto suussaHarde kirjoitti:No nyt on tuliterä commanche pihassa.
Tämä ei ole todennäköisesti ekassa erässä (9.3) tulleita vaan sitä seuraavassa.
Väri on musta-harmaa. laite näyttää päällisin puolin hyvin laadukkaalta ja uudenaikaiselta.
ensimmäinen lenkki kehä1 päästä päähän 80km vauhdissa oli vähän jännittävä. laite mittarin mukaan menee 92km/h ja todellista nopeutta tomtomin mukaan on 85-86. on toi nelos vaihde ihan hyvä eikä liian pitkä. mulle passaa. hyvä matkavaihde.
renkaat täristää ihan sikana ja pitää kieli keskellä suuta ajella yli 40km/h vauhdissa. pitää tutkia että onko kuinka soikeat vai menisikö vaan tasapainottamalla. saattaa olla että laitan jotkut perus corollan renkaat tuohon eteen ainaskin jos ei tasapainottamalla mene kuntoon.
rullamitalla mittasin suuntaukset ja ne on millilleen oikein.
vaihteet ei aina mene sisään vaan pitää hetken sählätä että saa siirrettyä vaihteet neloselta ykköselle. välillä tuli liikennevaloissa noloja tilanteita kun yritin säätää vaihteita ykköselle ja kestää ja kestää. kytkintä hieman nostamalla kolahtaa vaihde sisään jos ei aluksi meinaa.
jäähdytysnesteen paisuntasäiliökin näyttäisi olevan lähes tyhjä. pienet lirut pohjalla mutta jäähdytin kuumenee silti kauttaaltaan.
pakoputken lämpösuojalevystä toinen ruuvi on jo vaihtanut seurakuntaa ja toinen ruuvi on vielä jotenkin kiinni. pitää ruuvailla kuntoon ruuvilukitteen kanssa. (12€ pikkupullo varmaan 1cl)

Jos ostaisit scootteri, moottoripyörän tai auton niin valitus renkaista myyjälle/takuun antajalle olisi aika luontevaa, mutta mönkkärin kohdalla taitaa olla toisin?Harde kirjoitti:no pyörittelin noita renkaita tunkin varassa ja soikeitahan ne on. taitaa minullekkin ensi tilipäivänä tulla uudet renkaat. mistähän kannattaisi ostaa kohtuu katurenkaat pk-seudulla
Ja halvimmatkin mönkän renkaat kun on vielä kalliimpia kuin halvimmat autonrenkaat.. ei hitto,.. pikkasen selkärankaa nyt

TL Comanche 200cc..
Onhan tässä hankaluutensa, tässä rengas asiassa, ensin pitää viedä "takuu" huoltopaikalle jossa katsoovat miten katsoovat renkaat ja sitten rupeevat keskiseltä kyselemään että miten hoidetaan jos onnaa niin renkaat tulee millon tulee ja kenties ihan yhtä soikeina kuin edelliset ja sitten taas homma uusiksi n-kertaa.
Helpompaa voisi olla ostaa uudet ja toivottavasti pyöreät renkaat ja päästä oikeasti ajamaan...
Helpompaa voisi olla ostaa uudet ja toivottavasti pyöreät renkaat ja päästä oikeasti ajamaan...
TL Comanche 200cc..
nyt kahteen päivään tullut 150km tuolla mönkkärillä ajettua
kulutus näyttäisi olevan ehkä 3-4litraa sadalla.
selailin vähän näitä foorumeita ja tuli vaan mieleen
-takalamppu toimii vieläkin ja näyttää laadukkaalta
-akkukotelo on ihan ok myös
-ketjunkiristin löytyy
en ole vielä öljytikkua päässyt kurkkimaan kun on pata kuumana koko ajan.
ja noi renkaat näyttäis olevan silleen että oikea eturengas ja vasen takarengas on päin honkia. ja kun ne on tolleen ristiin niin ravistaa paljon. ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
öljytkin pitäisi vaihtaa kun jaksaa. vielä mennään kiinalaisilla.
kulutus näyttäisi olevan ehkä 3-4litraa sadalla.
selailin vähän näitä foorumeita ja tuli vaan mieleen
-takalamppu toimii vieläkin ja näyttää laadukkaalta
-akkukotelo on ihan ok myös
-ketjunkiristin löytyy
en ole vielä öljytikkua päässyt kurkkimaan kun on pata kuumana koko ajan.
ja noi renkaat näyttäis olevan silleen että oikea eturengas ja vasen takarengas on päin honkia. ja kun ne on tolleen ristiin niin ravistaa paljon. ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
öljytkin pitäisi vaihtaa kun jaksaa. vielä mennään kiinalaisilla.
En tiedä miten tarkkaa se lienee mutta noissa renkaissa on merkitty pyörimis suunta, jos vaan vaihdat puolelta toiselle niin suunta muuttuu, tosin jos sitten samalla jätät ns. venttiilit sisäpuolelle niin suunta säilyy taas. (ja samalla renkaiden väli kasvaa vanteista johtuen.Harde kirjoitti:ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
TL Comanche 200cc..
Edelleen tuolta löytyy pätevät ohjeet kaasuttimen säätöön :
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7200
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7200
