Gooni kokemuksia

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Nerd-O kirjoitti: perin outoa metallista kirskuntaa aina silloin tällöin.
Mulla oli comsussa toisesta takajarrulevystä yksi kiinnityspultti löysällä. Sen verran oli löystynyt että vastas jarrusatulaan, onneksi huomasin ajoissa.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

VilleM kirjoitti:Mulla oli comsussa toisesta takajarrulevystä yksi kiinnityspultti löysällä. Sen verran oli löystynyt että vastas jarrusatulaan, onneksi huomasin ajoissa.
Tuo pitää tutkasta. Muistelisin ohjeissa lukeneen että ennen ajoa pitää pulttien kireys tarkastaa :D Ei taida ihan japanin peleissä tuollaista ominaisuutta? Muinoin Lada Nivassa oli sama ominaisuus ja siinä piti oikeesti kiristää niitä pultteja aina ennen ajoon lähtöä. Meinas kerran moottori irrota kun oli jäänyt pultit kiristämättä :oops:
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Doma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Huhti 2007 23:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Doma »

Mulla ollu gooni vajaa vuoden. Hyvin on pelannut. Pari kertaa syytänyt öljyt ilmanputsarinkoteloon ja vesipumppu on vaihdettu. Vaihdelootasta sylkee öljyä vaihteen tunnistimen alta. Siellä on valuvika. Kone ollut yhteensä 2 kk huolloissa ko. ongelman takia ja miksikään ei ole muuttunut. Nyt aikoivat seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa koko lootan. Tiiä sitten kuinka kauan sellanen operaatio kestää. Mut tuo öljyvuoto ei varsinaisesti ajoa estä. Ja käynnistys nappi on myös uusittu.

Syy miksi kone on ollut niin pitkään huollossa on maahantuojassa, koneen myyjässä ja huoltopaikoissa. Heillä on jotain keskinäisiä valtataisteluja. Mielestäni outoa, että maahantuoja ei voi toimittaa osia nettisivuillaan merkkihuolloksi nimeämälleen firmalle! Taistelu siitä kuka maksaa mitäkin on aivan uskomatonta ja laite olisi huollossa tod. näk edelleenkin, jos en itse olisi soitellut moneen kertaan kaikille kolmelle eri osapuolelle. (Sorry ot)

Kokonaisuudessaan mukava ja toimiva kampe.
Tästä se lähtee, jos lähtee!
fastfox
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Loka 2007 08:23
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja fastfox »

Tsiisus. Siinä on kyllä Domalla asenne kohdallaan. Toi on just oikea asenne noiden kiinalaisten kanssa. Vuoden vanha laite ja vesipumput hajoo, öljyt on maassa tai ilmanputsarissa tai puussa, mutta hyvin menee. Ottakaa pojat mallia. Siinä on kaveri joka ei turhia marise :wink:
mittarimato
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 27 Maalis 2007 17:59
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja mittarimato »

Doma kirjoitti:Vaihdelootasta sylkee öljyä vaihteen tunnistimen alta. Siellä on valuvika. Kone ollut yhteensä 2 kk huolloissa ko. ongelman takia ja miksikään ei ole muuttunut. Nyt aikoivat seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa koko lootan. Tiiä sitten kuinka kauan sellanen operaatio kestää. Mut tuo öljyvuoto ei varsinaisesti ajoa estä.
Mulla alkoi myös tihuuttamaan öljyä vaihdelaatikon kupeeseen. Ei ole ihan tarkkaa paikkaa selvinnyt mistä vuotaa mutta jostain sieltä "down" liittimen läheltä. Viimeisellä takuuviikolla sentään..
Doma kirjoitti: Syy miksi kone on ollut niin pitkään huollossa on maahantuojassa, koneen myyjässä ja huoltopaikoissa. Heillä on jotain keskinäisiä valtataisteluja. Mielestäni outoa, että maahantuoja ei voi toimittaa osia nettisivuillaan merkkihuolloksi nimeämälleen firmalle! Taistelu siitä kuka maksaa mitäkin on aivan uskomatonta ja laite olisi huollossa tod. näk edelleenkin, jos en itse olisi soitellut moneen kertaan kaikille kolmelle eri osapuolelle. (Sorry ot)
Ja yllättäen minunkin tapauksessa myyjäliike ja maahantuoja selvittelee kuka maksaa, millon maksaa, mitä maksaa. Ihan uskomatonta hommaa tuo kyllä.
Itse soittelin maahantuojalle, vakuuttelivat ettei mitään ongelmia ole eikä tule. Senkun vie koneen huoltoon niin kuntoon tulee.
Nyt odotellaan jäähdyttimen tuulettimia ja samalla katsotaan lootaongelma. Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin tuon saa huoltoon, onneksi nuo ei ajamista estä. Huoltoliike toimii mielestäni asiallisesti, mutta maahantuoja ei.
Linhai 260 4x4 '07 - parempi linhai kun iliman
www.kinnu.net/atv
kumikeijo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:56
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps
Paikkakunta: Hausjärvi(ryttylä)

Viesti Kirjoittaja kumikeijo »

Mulla ei ole vielä olu mitään ihmeempiä vikoja mut takuu meni umpeen pari viikkoa sitte toivottavasti ei ala nyt sitte tulemaan :D :oops:
YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps TL -08
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Tuolta perästä kuuluu edelleen sellainen perin outo metallinen kilke. Käytiin eilen hurauttamassa sillä n.15km lenkki. Melkein koko matkan se kuului. Tasaisella vähän hiljempana ja töyssysellä tiellä oikeen urakalla kuului. Voisko tuo olla jousi? Puolessa välissä matkaa alkoi taas edestä päin kuulua helvetinmoista vinkunaa, joka yllättäen hävisi tovin päästä.

Perässä päin ei tunnu olevan mikään irti tai löysällä. Hieman on outo ääni. Ääntä ei saanut esille perän nostolla. Ei sieltä silloin mitään kuulunut :(

Samalla huomasin että gooni pyrkii oikealle. Jos päästää ohjaustangosta irti niin samantien lähtee oikealle päin kaartaan. Oiskohan ohjauskulmat mennyt jotenkin persiilleen?

Hiekkatiellä pääsi muuten 73km/h kaksi päällä :D Mittarin mukaan. 60 tulee melko helpolla mittariin, mutta siitä eteenpäin on vähän nihkeetä :(
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos perästä kuuluu kilkekalkekolke ja menee kuin ajokoira, niin oliskos swingissä toinen pusla mennyt vallan isosti väljäksi?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Eikun takuuhuoltoon vaan...->

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
kampiveivi
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Mulla kans goonista kuuluu kilinä varsinkin kun hiljaa ajaa. Mutta ite ainakin paikallistin kilinän lähteeksi jarrupalat.
Eikä tuo puoltaminenkaan ihan outo ominaisuus ole, ja suuntakin on sama...
Mutta sen syyksi paljastui lähes tyhjä takarengas.
Nelivetokin on toiminut sen jälkeen kun käytin kaikki liittimet auki moottorin ja ohjaus boksin sekä kahvan väliltä. Oisko ollu vaan joku liitin löysällä? En ainakaan ite keksi muuta selitystä. :D
Ei myö myyvä vilihevosia
kumikeijo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:56
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps
Paikkakunta: Hausjärvi(ryttylä)

Viesti Kirjoittaja kumikeijo »

Mulla kuulu kans kilke takaa ja johtu kierosta levystä jonka seurauksena palat nousi ja laski.Vaihto sen sillon alku vaiheessa takuuseen.
YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps TL -08
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

mäkin huomasin kun ajoi asfaltilla et linkku puoltaa aika hyvästi oikealle. oikeassa eturenkaassa oli aika hyvästi haritusta ja säädin pienemmäksi.
Ei vaikuttanut paljoa mut vähän parempi. pitää yrittää säätää lisää ku kerkiää. jospa tuo auttais. onkohan noita puslia sitten menny näistä gooneista?
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Dodih. Vika löytyi viimein. Alettiin ihmetteleen kun sitä kilinää alkoi kuulua koko ajan. Takaveto päälle, perä ilmaan ja kepittelyä. Kilinän teki käsijarru. Eihän sitä paikallaan huomannut kun tuli aina vaiston varaisesti vedettyä se käsijarru päälle :oops: Mut nyt kun perä oli uudelleen ilmassa niin tuo käsijarru vispas oikeen kunnolla. Irroitettiin se ja tutkittiin sitä hieman. Ei pysty millään kiristämään sitä :( Siinä menee jotkin metallitapit, jotka oli aivan väljät. En sitten tiedä kuinka ne on voinut noin paljon kulua. Ei tuolla niin paljoo ole tullut ajeltua. Nooh. Ens viikolla pitää viedä huoltoon se. Ilmeisesti tuo takajarrulevy on saanut jotain kuumentumaa tms. Jarru vikisee hieman kun ajelee. Ei koko aikaa vaan kun on ajanut tietyn matkaa eteenpäin, joten viittais siihen että jarrulevy on käyrä.

Toimii muuten hienosti tuo uusi akku minkä sai. Vaikka olikin samanlainen kiinan ihme, mutta nyt vinssissä on potkua vähän pidempään kuin puolen metrin vetoon ja ei ole mitään ongelmia starttailla tuota.

Tuli sillä eilen vähän siivoiltua pihaakin. Vanhat lehden roudattiin kärryllä tuonne metsään. Sai yhdellä kertaa kaikki lehdet mäkeen. Kottikärryllä ois pitänyt tehdä vähän enemmän reissuja. Vanhoja oksia tuli kanssa vietyä. Viime syksynä kaadeltiin pari puuta ja oksat jäi tuonne tontin laitaan. Pääsi viimein niistäkin eroon.

Eilen tuli myös juteltua kylän poliisien kanssa. Ovat ottaneet skootterin käyttöönsä ja pysähtyi sitten tuohon jutustelemaan mönkkäreistä. Ei ole kuulemma kylän mönkkärikaverit aiheuttanut mitään hämminkiä. Oli suunnitellut jopa itselleen mönkkärin ostoa :wink: Tuohon pysähtyi muutenkin yllättävän moni jutusteleen mönkkäristä. Tie kun menee ihan vierestä. Ilmeisesti se on hieman ihme jos sitä oikeesti hyötykäyttää, eikä rällää metsissä menemään.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Pitkästä aikaa tuli jopa tehtyä jotain mönkkärillä. Viikonloppuna tuli roudailtua multaa sillä ympäri takapihaa kärryn kera. Hieman on muuten vaikee peruutella tuolla mönkkäri kärryllä. Ei käyttäydy ihan samanlailla kuin auton kärry. Pitäs vielä joku kaunis päivä hakee metsästä raivattuja puita. Siellä ne on tovin aikaa odotellut..

Tuli se myös heitettyä takuu huoltoon tuon käsijarrun osalta. Mielenkiintoista oli että ostopaikka, Nasmoto, oli lopettanut toimintansa. Piti asioida ElämysCenterin kanssa. Sanoivat että se on mennyt konkurssiin. Mutta huoltopaikka löytyi sitten Eagle Motorsista mäntsälästä. Mukava heppu oli. Otti Linhain huoltoon 7 aikaan illalla :D Sillä on kuulemma pari patenttia tuohon jarru hommaan, joten ei ole kait pitkään huollossa. Samalla se fixaa pikkusällin 110cc kiinan ihmeen. Startti on rikki ja niitäkin on kuulemma aika montaa eri versioo..

Hyvin jaksoi tuollainen -88 vuoden VW Caddy roudaa linhaita kärryssä ja 110cc peliä lavalla. Mustaa voima savua tulee putkesta vaan kun pöräytteli meneen. Yllättävän tehokas tuo 1.6 vapari diesel. Ei paljoo ryytynyt mäkeen.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Avatar
Ju-za
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Helmi 2006 01:46
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 E 4X4 -06
Paikkakunta: Parikkala ,Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Ju-za »

Nerd-O kirjoitti:
Tuli se myös heitettyä takuu huoltoon tuon käsijarrun osalta...
...huoltopaikka löytyi sitten Eagle Motorsista mäntsälästä. Mukava heppu oli. Otti Linhain huoltoon 7 aikaan illalla :D Sillä on kuulemma pari patenttia tuohon jarru hommaan, joten ei ole kait pitkään huollossa.
Mitäs teki Eagle Motorsin miehet käsijarrun kiliseville paloille?

Olen ite koittanu miettiä mitä tekis, kun alkaa tuo kilinä jo käydä hermoille.
Kuuntelevat kävelijätkin, että kiinanihme se siinä menee, kun tuollasta kilinää ja kolinaa pitää :shock:

MotorPowerissa eivät osanneet sanoa, millä korjaisi...
jep jep...
http://Ju-za.kuvablogi.com
Parikkalan seudun motoristit ry
Vastaa Viestiin