Tuulettimet/flektit

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Tuulettimet/flektit

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Pitäisikö noiden flektien jossain olosuhteissa pyöriä?
Omani ei ole pyörinyt kuin silloin, kun testasin niitä antamalla suoraan sähköä...eli flektit kyllä toimii. Minkäänlaisella möyrinnällä tai paikoillaan käyttämällä niitä ei saa pyörimään, kuin ei myöskään ylilämmön merkkivaloa palamaan.

Eli pitäisikö tuosta olla huolissaan? Onko ideoita, miten tuota järjestelmän kokonaistoimivuutta voi testata ilman, että tahallaan hajottaa koneen kun sitä yrittää "kuumaksi" saada? Joku anturi jossain lienee, mitä vois testata/mitata?

Mites muilla flektit käytössä pyörii?
Janskus
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janskus »

En ole kyllä huomannut omassakaan Linkussa, että flektit olis pyöriny missään olosuhteessa... :roll:
qaw
6WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mulla on Comanche Bull 300 joka on vissiin aika pitkälle sama peli kuin linkun 300. Olin metsäreitiltä kaatuneita puita raivaamassa. Melkein aina alkoi hetkeksi flektit pörräämään kun muutamaksi minuutiksi nousin mönkijän päältä puita siirtelemään ja jätin tyhjäkäynnille.
saku01
2WD
Viesti:

Re: Tuulettimet/flektit

Viesti Kirjoittaja saku01 »

prkl007 kirjoitti:Pitäisikö noiden flektien jossain olosuhteissa pyöriä?
Omani ei ole pyörinyt kuin silloin, kun testasin niitä antamalla suoraan sähköä...eli flektit kyllä toimii. Minkäänlaisella möyrinnällä tai paikoillaan käyttämällä niitä ei saa pyörimään, kuin ei myöskään ylilämmön merkkivaloa palamaan.

Eli pitäisikö tuosta olla huolissaan? Onko ideoita, miten tuota järjestelmän kokonaistoimivuutta voi testata ilman, että tahallaan hajottaa koneen kun sitä yrittää "kuumaksi" saada? Joku anturi jossain lienee, mitä vois testata/mitata?

Mites muilla flektit käytössä pyörii?
Kyllä flektin pitää pyöriä ku antaa kunnolla "ränkiä".Että oo ollu vielä tosi toimis!Mulla EI pyöritä suht kovassa ajossa,mut jos jää kiinni ja joutuu vähän surittelee/kaivamaan ,nii kyllä pyörii.....
Jaws
4WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Itse ihmettelin viimeksi kun tuli oltua Linkun kanssa pahassa maastossa, siis sellainen hakkuuaukea jossa kantoja, kaatuneita puita, kiviä ja kaikkea mahdollista kunnon estettä ja sitten vielä möyrittiin ylämäkeen, niin flektit ei käynnistyny vaikka lämpömittari näytti jo viittä tolppaa ja alkoi vilkuttamaan. :shock:

Huollon yhteydessä sitten bongattiin irronnut liitin, siis syylarin oikeasta alakulmasta, siitä kai kinuskin elektroniikka haistelee jäähdytysnesteen lämpötilaa :?: Tiedä sitten oliko ottanut johonkiin risuun kiinni vai milloin irronnut, mutta nyt on kiinni. Harmi vaan kun sen jälkeen en ole saanut linkkua niin kuumaksi, että voisi todeta toimiiko ne puhaltimet vai ei. :?
undis-73
6WD
Mönkijä:: Myyty...

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

kun olen ollu möyrimässä jossain metässä pidemmän aikaa iha kävelyvauhtia niin kyllä ne flektit alkaa pyörii ovat vaan tosi hiljaiset ettei niit kuule jos vehje käy mut anna käydä paikallaan jonkun vähintään 15min. niin mulla ainakin rupee pyöriin tossa ajassa
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
kumikeijo
6WD
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps

Viesti Kirjoittaja kumikeijo »

undis-73 kirjoitti:kun olen ollu möyrimässä jossain metässä pidemmän aikaa iha kävelyvauhtia niin kyllä ne flektit alkaa pyörii ovat vaan tosi hiljaiset ettei niit kuule jos vehje käy mut anna käydä paikallaan jonkun vähintään 15min. niin mulla ainakin rupee pyöriin tossa ajassa
Mulla toimii aikalailla samanlailla!!
YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps TL -08
prkl007
6WD

Hyvää infoa! Näistä viisastuneena pitää laittaa joku merkkiledi, joka kertoo koska flekti pyörii.

Edelleen silti epäilen, ettei minulla ole koskaan pyörinyt - edes Raajärvellä, jossa mentiin kävelyvauhtia pari tuntia putkeen muniin asti suossa.

No, pian se selviää...
prkl007
6WD

Kävin kattoos vielä ne oikean alakulman liittimet. Hyvin oli kiinni ja näytti ok (voi olla silti hapettunut tai muuten huono kontakti)....ja vois se paikka olla paremminkin suojattu - ja onkin ainakin mun vehkeessä ehkä jo huomenna.
undis-73
6WD

unohtu viel sanoo semmonen että kun mun flektit oli kökkönä ja olin mettässä möyrimässä eikä ne lähteny pyöriin sitte kun lämmöt nousi liikaa mönkkä alkoi piippaamaan jostain mittaristosta se ääni kuului joten jos sulla ei ole piipannut niin ajoa vaan niin mä ainakin tein
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
prkl007
6WD

No prkl, sitä mä hieman pelkäänkin, että siellä on anturi kökkönä - ei laita flektejä pyörimään eikä piippaa.
undis-73
6WD

prkl007
6WD

Kiitän vinkistä! Enpä oo huomannut että MotorPoweri on laajentanut webbikaupaupan noin kattavaan valikoimaa linkun tarvikkeita - löytyy mm. "Suodatin pakokaasupulputtimeen". Eri asia sitten on, miten pitkä toimitusaika näillä on...

Pitää laittaa tilaukseen, vaikkei tarvisikaan!

ps. toisaalta toi vois mennä takuuseen, kun ei oo ikinä toiminutkaan?
Trent
6WD
Mönkijä:: None

Viesti Kirjoittaja Trent »

Itellä oli ne kaksjohtoo irti siitä syylärin oikeasta alanurkasta... Ne kun laitto kiinni, nii kyllä on flektit huutanu ja pyöriny, lähes kokoajan metsässä ajaessa...
volaakso
Noppeli

Viesti Kirjoittaja volaakso »

Mulla ilmeisesti antura toimii, kun alkaa mittaristossa valo vilkkuun ja kuuluu piiputus, jos kone kuumii liikaa.
Ongelmana on että flekti ei lähde pyörimään. Missähän siis vika?
"Huominen on aina tulevaisuutta" -Nykänen-
Vastaa Viestiin