Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Alkanut vähän epäilyttämään josko toi on tahallista viivyttelyä osien kanssa kun mulla loppuu takuu 17.11. niin ei ehdi enää hajottamaan mitään.
No, jos osien odottamisen takia mönkijä on seisonut takuuaikana ajamattomana, niin kyllähän se pidentää takuuta niin monelta päivältä kun takuuta on kulunut osia odotellessa.
Ja jos vika on huomattu jo takuuaikana niin sen kuuluu mennä takuuseen vaikka osaa ei olisi juuri silloin edes saatavilla.
Back in business
Tuumailija
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Loka 2008 02:50
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Tuumailija »

Tuumailija kirjoitti:Rally huollosta, hienosti pelasi noin 20m. :D Takajarru paukahti jumiin, nopeusmittari ei pelaa, bensahanaa saa vääntää tosissaan auki. Flektit alkoivat ihmeellisesti pelata ihan itsekseen. Täytyypä seurata. Takajarrut purin uudelleen kotosalla, puhdistus ja uudelleenkasaus. Vaijereiden säätöä ja Awot! Bensahanakin vetristyi useamman vemputuksen jälkeen. Nopeusanturi menee vaihtoon, ei lähtenyt säätelemälläkään toimimaan. Huollosta ilmoittelevat kun anturi saapuu. Täytyy varmaan olla paikalla kun vaihtavat. Taka-akselin boorit olivat todellakin huvenneet melko pieneksi, kumma juttu. Perän öljypinnan tarkistin maahantuojan edustaman huollon jälkeen, näytti olevan piripinnassa. Takavanteen ja rummun, sekä jarrujen puhdistus oli hieman jäänyt kiireessä tekemättä, mutta nyt on puhdasta. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.... =D>
Päivitetäänpäs hieman näin ajokelien alkuun.
Laitteella ei tullut talven aikana ihmeemmin ajeltua, vajaa tankillinen meni aurauksissa. Nyt purin katteita ja vilkaisin koneen päälle tulleen öljyn alkuperää. Olivat alkutalvesta takuuhuollossa, perän korjauksen yhteydessä, asentaneet koneesta lähtevän suojakumin (kardaanille) aivan kieroon. Kumissa ollut "huulake" ei ollut urassaan ja oli hiertänyt kumin poimustaan halki. Vulkanoivaa liimaa ja kumipaikkaa huolellisen puhdistuksen jälkeen ja Avót. Öljyjen vaihdossa tuli alumiinitöhnää perästä ja moottorista jotain silikonitiivisterämmälettä. Kummasti vielä piisaa vaikka vaihdeltu öljyjä jo useasti. Jarrukahvassa oleva valoanturi tarvitsi hieman virittelyä että alkoi pelata. Ryyppy ei meinaa pysyä päällä ja tapin juuressa ollut suojakumi oli murtunut halki. Jäi tarkemmassa tutkiskelussa käteen. Takajousen jäykkyyttä kiristelin hieman, tuntuu mukavammalle ajeleskella. Ruostepilkkuja alkaa maalipinnoissa olla havaittavissa ja nivelien ympäristöissä. Täytyypä kiertää vaseliinilla paikat.
Mutta muutoin mukavasti... :)
Rokki
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 04 Maalis 2009 07:10
Mönkijä:: 800 Taxicana
Paikkakunta: Sikako

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Rokki »

Cooleri kirjoitti:
Alkanut vähän epäilyttämään josko toi on tahallista viivyttelyä osien kanssa kun mulla loppuu takuu 17.11. niin ei ehdi enää hajottamaan mitään.
No, jos osien odottamisen takia mönkijä on seisonut takuuaikana ajamattomana, niin kyllähän se pidentää takuuta niin monelta päivältä kun takuuta on kulunut osia odotellessa.
Ja jos vika on huomattu jo takuuaikana niin sen kuuluu mennä takuuseen vaikka osaa ei olisi juuri silloin edes saatavilla.
Niimpäniin.Tilasin joskus toukokuussa puhaltimet....ei kuulunu mitään kahteen kuukauteen.Soitin,,juu ei oo kontti tullu,,,taas meni pari viikkoo,,ei ollu kontissa,tulee kuulemma kahes viikos lentorahtina,,eipä oo näkyny(kone on kai vieläkin ilmassa). Täytyypi taas täl viikol soitella,vaan eipähän niit enää oikee tarvii,ku alkaa olla jo viilenemään päin :lol:
Rokki
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 04 Maalis 2009 07:10
Mönkijä:: 800 Taxicana
Paikkakunta: Sikako

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Rokki »

Rokki kirjoitti:
Cooleri kirjoitti:
Alkanut vähän epäilyttämään josko toi on tahallista viivyttelyä osien kanssa kun mulla loppuu takuu 17.11. niin ei ehdi enää hajottamaan mitään.
No, jos osien odottamisen takia mönkijä on seisonut takuuaikana ajamattomana, niin kyllähän se pidentää takuuta niin monelta päivältä kun takuuta on kulunut osia odotellessa.
Ja jos vika on huomattu jo takuuaikana niin sen kuuluu mennä takuuseen vaikka osaa ei olisi juuri silloin edes saatavilla.
Niimpäniin.Tilasin joskus toukokuussa puhaltimet....ei kuulunu mitään kahteen kuukauteen.Soitin,,juu ei oo kontti tullu,,,taas meni pari viikkoo,,ei ollu kontissa,tulee kuulemma kahes viikos lentorahtina,,eipä oo näkyny(kone on kai vieläkin ilmassa). Täytyypi taas täl viikol soitella,vaan eipähän niit enää oikee tarvii,ku alkaa olla jo viilenemään päin :lol:
Pitäs vissii useemmin kirjottaa tänne,kun eilen tulla tupsahti postia modulaarilta:puhaltimenne on saapuneet =D> :shock: ja sitten ruuvaamaan kiinni.Tosin meinaan laittaa napin kautta toimimaan,josko ei hajois niin herkästi.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Elvytellääs tätäkin wanhusketjua välillä.

Kyseessä ei ole varsinaisia vikoja vaan erilaisia havaintoja uudesta ajokista.

Kävin tänään ekan reilun kympin lenkin heittämässä maantieajoa Rallu USA 250 takapotkulla ja seuraavanlaisia huomioita tuli ajossa:

- 1-vaihde käytännössä turhan lyhyt maantiellä joka tilanteessa.
- vaihteet aika jäykät.
- kaasuvipu myös jäykkä ja peukalo meinasi antautua heti kättelyssä vaikka on lämmitys.
- käsijarru myös hemmetin jäykkä ja tehoton.
- aika levoton, kova ja ravistaa yli 50 vauhdissa (kilo painetta kaikissa pyörissä)
- käryää voimakkaasti lämmettyään (uudelle).
- jyrisee ja resonoi voimakkaasti reilulla puolikaasulla.

Lenkin jälkeen tein sitten pieniä tarkistuksia ja säätöjä:

- laskin rengaspaineet 0,75 baariin. En käynyt vielä kokeilemassa ajossa.
- tutkailin konehuonetta ja lyhensin sormen paksuisen katinletkun 5cm lyhyemmäksi, ettei ole ihan nurinniskoin kahdesta eri kohdasta.
- otin kannesta lähtevän huohotinletkun irti ja laitoin vähän eri kautta, koska väänsi kaasuvaijerin jyrkälle mutkalle.
- kaaru herkistyi jonkin verran tuolla edellisellä toimenpiteellä.
- Vaihdoin myös uudet peräöljyt, koska oli ohje vaihdosta ekan 20km jälkeen. Uusien öljyjen sisäänsaanti olikin jo sitten kimurantimpi juttu. Onnistui lopulta vanhalla huumeruiskulla ja siihen sopivalla letkun pätkällä :?

Muihin lenkillä ilmenneisiin en vielä sen enempi puuttunut. Lienee osin uutuuden jäykkyyttä ja jos jollakulla ohjetta johonkin mainittuun, niin saa valaista meikäläistä.
Ketjut(timantti) laitan joku päivä alle rallattamaan ja rupeen rylläämään niitten kanssa. Saa nähä sit mitä kapulaatipojat sanoo :mrgreen:
donjohnsson
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:03

Re: Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja donjohnsson »

naukja2 kirjoitti: - käsijarru myös hemmetin jäykkä ja tehoton.
Käsijarrun ei oo ymmärtääkseni tossa pelissä tarkotuskaan olla jarruttava jarru vaan nimensä veroisesti käsi eli seisonta jarru.
Jalkajarrulla pitäs ihan jarrurukset tehdä. Valittelin tegun ensihuollossa samaa omasta laitteestani niin sanoivat saman ja näytti siin viereisellä 250 Rallyllä saman et ei jarruta. Ajattelin vaa sanoa kun sattu just nii hassusti et just tästä mallista oli puhetta oman huollon yhteydessä.
Vastaa Viestiin