Elvytellääs tätäkin wanhusketjua välillä.
Kyseessä ei ole varsinaisia vikoja vaan erilaisia havaintoja uudesta ajokista.
Kävin tänään ekan reilun kympin lenkin heittämässä maantieajoa Rallu USA 250 takapotkulla ja seuraavanlaisia huomioita tuli ajossa:
- 1-vaihde käytännössä turhan lyhyt maantiellä joka tilanteessa.
- vaihteet aika jäykät.
- kaasuvipu myös jäykkä ja peukalo meinasi antautua heti kättelyssä vaikka on lämmitys.
- käsijarru myös hemmetin jäykkä ja tehoton.
- aika levoton, kova ja ravistaa yli 50 vauhdissa (kilo painetta kaikissa pyörissä)
- käryää voimakkaasti lämmettyään (uudelle).
- jyrisee ja resonoi voimakkaasti reilulla puolikaasulla.
Lenkin jälkeen tein sitten pieniä tarkistuksia ja säätöjä:
- laskin rengaspaineet 0,75 baariin. En käynyt vielä kokeilemassa ajossa.
- tutkailin konehuonetta ja lyhensin sormen paksuisen katinletkun 5cm lyhyemmäksi, ettei ole ihan nurinniskoin kahdesta eri kohdasta.
- otin kannesta lähtevän huohotinletkun irti ja laitoin vähän eri kautta, koska väänsi kaasuvaijerin jyrkälle mutkalle.
- kaaru herkistyi jonkin verran tuolla edellisellä toimenpiteellä.
- Vaihdoin myös uudet peräöljyt, koska oli ohje vaihdosta ekan 20km jälkeen. Uusien öljyjen sisäänsaanti olikin jo sitten kimurantimpi juttu. Onnistui lopulta vanhalla huumeruiskulla ja siihen sopivalla letkun pätkällä
Muihin lenkillä ilmenneisiin en vielä sen enempi puuttunut. Lienee osin uutuuden jäykkyyttä ja jos jollakulla ohjetta johonkin mainittuun, niin saa valaista meikäläistä.
Ketjut(timantti) laitan joku päivä alle rallattamaan ja rupeen rylläämään niitten kanssa. Saa nähä sit mitä kapulaatipojat sanoo
