Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
okin
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Huhti 2015 22:35
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Loimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja okin »

Auttaako tämä? http://webshop.vancuijlenborg.nl/index. ... lgroep=164

Minkäs kokoset ne dinlin etuvanteet yleensä olikaan? Mein tasapainotuskoneeseen saa 10" pienimmillään.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Kaikissa krosseissa etuvanteen halkaisija on 10". Takavanne sitten viettelee välillä 8-10".
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

nyt pitäs olla helppo kysymys mikä ruuvi on kaasarin pohjassa imukurkun puolella ? ruuvataan ulkoopäin.. ilmaruuvi ? ei oo koskaan ennen tarvinnu purkaa kaasaria mutta nyt on talven aikana iskenyt joku mystinen vika kun pätkii täydelläkaasulla. uuden tulpan hommasin ja parani pikkasen tai sit vaan kuvittelin :)
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tarkoitat ilmeisesti seosruuvia. Tuo vaikuttaa lähinnä tk-1/8 kaasulla eli täyskaasuun ei sieltä apua löydy. Tarkista saako kone tarpeeksi bensaa. Bensan suodatin ja tankin korvaus ilma. Jos noista ei apua niin peitä ilman putsaria esim. teipillä niin näkee meneekö pahemmaksi vai paremmaksi. Jos paranee niin käy laihalla.

Vika saattaa olla myös vuodossa imu- tai pakopuolella. Tai myös sähköissä. Nää on aina hankalia ja pitää alkaa vaan eliminoimaan mahdollisia vikoja yksitellen.
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

vähän kaikkee jo kokeiltu. uusi tulppa, ohitin bensan suodattimen ja kokeiltu bensahanaa kummassakin asennossa, jako tarkistettu yläpäästä alapäätä en sitten ruvennu avaamaan. k n suodattimen päälle pistänyt sukkaa päälle ja pois. seossuhdemittari näyttää täydellä kaasulla enemmänkin punasta eli saa soppaa mutta ihan normi lukema. kaasarin kurkun vaihdoin kun oli halki n.5mm ja löyty hyllystä ehjä. pitää viel räplätä tää ja huominen ja sit tilaan uuden tulpanjohdon jos semmosen saa jostain.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Ettei menis sitten täyskaasulla jo liian paksulle, jos kerran tulpan vaihto hieman auttoi :-k. Paksu seos nimittäin tappaa tulpan.

Millanen seosmittari sulla on? Jos se kerran näyttää paksua seosta täyskaasulla, niin tekisin sen mukaan ensin muutoksia. Eli pienempää pääsuutinta sitten vaan ja uusi yritys. Nyt kun kelit lämpenee, niin seos muuttuu paksummaksi, jos muutoksia ei tee.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

mittari on fmi 1.4 eli tommone http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/2 ... eosmittari . se vaan ihmetyttää kun en ole tehnyt mitään sille moneen vuoteen ja nyt sitten tuli joku pätkimisvika. purin tänään kaasarin ja suutin tais olla 180 ? tulpanjohdon vaihdoin mutta oli joku auton vanha mutta ei vaikutusta.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ettei sit ois jossain muualla sähköissä häikkää. On vaan todella hankala paikannettava tommonen vika.
Reimonen
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013 19:33
Mönkijä:: Dinli 450 Nitro

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Reimonen »

Ei tullut taas mieleleenkään että vatkaus voisi johtua yläpallonivelistä.
Testattiin niin aika löysältä vaikuttivat, ei kai auta muuta kun tilata ja vaihdella.
Saako ihan kotikonstein pihalla vaihdettua vai vaatiiko prässin tms?
Deuga
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Loka 2014 18:29
Mönkijä:: Dinli DMX -08
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Deuga »

Onko Reimonen myymässä kömpijää pois just ko alkaa ajokelit? Näin tuossa yks päivä ko ajelit keskustan läpi...piti oikein kahesti kattoa, kun oli saman värinen kampe ko ittellä ettei vaan ois liiankin tuttu tilhi :D
"Päivä ajoa, kaksi remonttia"
maazetung
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
Mönkijä:: Dinli 904 TL
Paikkakunta: Kouvola

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja maazetung »

Reimonen kirjoitti:Ei tullut taas mieleleenkään että vatkaus voisi johtua yläpallonivelistä.
Testattiin niin aika löysältä vaikuttivat, ei kai auta muuta kun tilata ja vaihdella.
Saako ihan kotikonstein pihalla vaihdettua vai vaatiiko prässin tms?
Just eilen vaihdoin alapallonivelen omaan, otin koko tukivarren irti ja prässillä painoin vanhan ulos ja uuden tilalle, mut eiköhän tuon saa ilman prässiäkii jotenkii.. hakkaamalla tjn.. oon aika käsi näis remppahommis. :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mä olen useamman nivelen vaihtanut kotikonstein seuraavasti:

Tukivarsi irti (mielestäni välttämätön toimenpide)
Tukivarsi nivelen ympäriltä kuumaksi ja mäiskii mutteripää edellä niveltä esimerkiksi ruuvipenkkiin. Tähän asti kirvonnut kaikki kohtuu helposti tuolla tekniikalla. Uusi nivel pakkasesta, kumivasaralla kopsutellen ja rasvan avustuksella paikalleen. Suoraan vaan kun saa nivelen aseteltua, niin menee paikalleen vähällä hiellä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja nikob »

Katurenkaat vaihtuivat viikolla alle ja tuohon kaasuvaijerin jumiutumiseen auttoi WD-40 pursutin koko vaijerin täyteen sitä ja nyt komeasti tuntuu toimivan. Tuli tuolla eilen työmatkakin päristeltyä pitkästä aikaa ja on tuo kyllä hauska peli pikiteilläkin :P . Pärisevä tankin korkki vain ärsyttää, aivan täydellä tankilla äänetön mutta pikku hiljaa kun tankki alkaa tulla vajaammaksi niin korkin räminä voimistuu. Mistäs tuohon sopivan tankin korkin hakisi? Eikä lukko välttämättä ole pakollinen. Öljyt ja suodatin pitäisi tuossa yrittää keretä joku kerta vaihdella.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Dinliin löytyy lukoton korkki. Oliko 901 mallista, joka ei särise. Vaihdoin itsekin sellaisen aikanaan samasta syystä ja siihen kun virittelee lyhyen huohotusletkun takaisku venttiilillä niin on tosi hyvä.

WD40 ei ole oikein hyvä öljy vaijereille. Joutuu rasvaamaan tosi usein. Joku perus PTFE(teflon) öljy on toimivin, riittää kun noin kerran vuodessa öljyää.
AMSlim
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Helmi 2010 19:20
Mönkijä:: Dinli DL-904 -10

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja AMSlim »

Lohkeileva vihreä sai lähteä...

Kuva

En tiedä vaan kuinka pitkään kyseinen dippi pysyy kun tuntuis tulevan todella helposti jälkiä vaikka vedin vielä mattalakankin dipin päälle :roll:

Penkki sai myös oman osuutensa uuden kankaan muodossa jo muutama viikko takaperin sekä kilpi muutti jarrusatulan kylkeen.

Ebaystä on vielä matkalla uusi takavalo sekä vilkut taakse

Kuva
Vastaa Viestiin