Viri CDI boxi

Keskustelua Dinli mönkijöistä
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

frosty kirjoitti:Eli onko tällasesta Procom -boxista mitään apuja Dinliin?
Taitaavat mainostaa 1200rpm korkeampaa rajoitinta predaan tuolla procomilla - siis nostaa dinlissä 600rpm, ennakoissa on kans pieniä eroja.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Täältä foorumin kautta tilasin itelleni sellasen boxin ja siksi kiinnostaa että meneekö rahat ihan taivaantuuliin.
Ehkäpä siitä ei ainakaan haittaa ole jahka tulee lisää palikoita ison veden takaa...
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

frosty kirjoitti:Eli onko tällasesta Procom -boxista mitään apuja Dinliin?
Kyllä vaikutuksen huomasi. Vastaa kaasuun vähän paremmin ja tosiaan huippuja tulee lisää. Ei siltä kuitenkaan paljon kannata odottaa.Laitoin lisäksi dynojetin suuttimen ja neulan niin nyt vaikutuksen jo huomaa.
Tulin myös laitettua nyt jäykemmän venttiilijouset toivossa että venat pysyisi mukana.
Tuli jenkeistä myös 560cc kitti jonka laitoin predatorin pyttyyn ja piti laittaa paikalleen mut vi..u oli mennyt männänrengas poikki paketissa ja eihän sellaista saa mistään tähän hätään.No kone takaisin nippuun alikokopytyllä tänään päivällä ja savutkin jo tuli otettua.Aika nopea homma kyllä sylinterin vaihto.

Mitä sulle frosty on tulossa???
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Mulle on tulossa Aaen:ltä 550cc 105mm sylinteriputki, mäntä ja tiivisteet. Hollannista on lisäksi tulossa käytetty Predatorin kampiakseli-kiertokankipaketti.

Meinasin tilata vielä HPD:ltä nokat, kupit ja venttiilinjouset.
Kansi olis tarkotus teetättää kotimaassa vasta sitten kun kaikki muut palikat on kotona kasassa.

Haaveilin jo jos jonkinlaista kamaa tilata, mutta emäntä "onnistu" muuttamaan mielen toistaiseksi. ;)
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Meinasit sitten tehdä siitä oikeasti ammuksen?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Juu, jos vaan mahdollista. Tai sitten se ammus laukee käsiin heti alkumetreillä. :D Katotaan mtä siitä saadaan aikaiseksi.
Uteliaisuus menee joskus järjen edelle.

Perheen valtionvarainministerille vasta hankittu Rally helpottaa tuota harrastuksen jatkuvuutta.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

frosty kirjoitti:Perheen valtionvarainministerille vasta hankittu Rally helpottaa tuota harrastuksen jatkuvuutta.
Kunnon taktinen veto! :D

Jäädään siis odottelemaan videota jossa Dinli nostaa keulaa vielä 5:lla. :wink:
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

Mä laitan kans 560 pytyn paikoilleen kun saan uuden männänrenkaan vaan.Ei muuten pahemmin jäänyt vesitilaa enää pyttyyn kun ton putken laittoi siihen.Saan nähdä kuinka kuumana käy eikä sylinteriputkessa ollut edes ulkorivoitusta.
Jätin noi nokat vakioksi vaikka teki mieli laittaa virit mut tieliikenne peli ja katsastamaankin joskus joutuu eikä varmasti mene niillä läpi päästöt ja muutenkin jenkkien mukaan nostaa käyttöaluetta aika ylös ja alashan tossa dinlissä voimaa tarvitaan.
Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa :roll:
Otin myös sen kisakytkimen samalla jotta pitää varmasti.
Kannessa muuten ei kauheasti ole siistimistä eli on aika hyvä tehtaanlaiseksi.Vähän voisi kaivaa kyllä.

Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä 8) ,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

jappes kirjoitti: Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa :roll:
Kannattaahan ne samalla laittaa kerta sellaiset löytyy.
Onpahan varmempi peli laittaa sitten menemään liipasin tangossa eikä tarvitse maksimi kierroksilla ajatella että kestä, kestä, kestä vielä vähän aikaa...
Se on aika paljon kalliimpi homma jos vena käy lyömässä kättä päivää männän laen kanssa.
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

Hiikeri kirjoitti:
jappes kirjoitti: Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa :roll:
Kannattaahan ne samalla laittaa kerta sellaiset löytyy.
Onpahan varmempi peli laittaa sitten menemään liipasin tangossa eikä tarvitse maksimi kierroksilla ajatella että kestä, kestä, kestä vielä vähän aikaa...
Se on aika paljon kalliimpi homma jos vena käy lyömässä kättä päivää männän laen kanssa.
Jäi siihen jonkun verran venan ja männän väliin rakoa.Myös vakiomännissä aika syvät venakolot mut onhan toi varmistusta.
Jäätävän iso muuten toi 105mm mäntä ja saa katsoa tuleeko kestämään kovinkaan kauaa mut siksi tein sen toiseen sylinteriin et vakio jää kuitenkin hyllyyn. jos/kun toi porsii.
Nyt kun noi jäykät jouset niin sammuu paljon nopeammin ja liikkeelle lähdossä kuuluu, että ottavat vastaan enemmän ja pelkään vaan että käy jakoketjun päälle turhan paljon.
Pienellä nostolla ei viellä eroa, mut kun vena kokonaan auki niin aika paljon jäykempi.Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

jappes kirjoitti:Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Kyllähän ne työläitä on varmasti laittaa jos ei ole sopivaa venttiilien jousien puristus työkalua. Oikeat työkalut ovat jo 1/2 voittoa työpanoksesta, tai yleensä enemmänkin.
Sopimattomilla työkaluilla kun ei koskaan saa muuta kuin näpit verille ja veret kiehumaan kotelossaan.

Viriboxilla varmaan pakolliset mieli saada pysymään venat oikeissa tahdeissaan.
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

Hiikeri kirjoitti:
jappes kirjoitti:Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Kyllähän ne työläitä on varmasti laittaa jos ei ole sopivaa venttiilien jousien puristus työkalua. Oikeat työkalut ovat jo 1/2 voittoa työpanoksesta, tai yleensä enemmänkin.
Sopimattomilla työkaluilla kun ei koskaan saa muuta kuin näpit verille ja veret kiehumaan kotelossaan.

Viriboxilla varmaan pakolliset mieli saada pysymään venat oikeissa tahdeissaan.
Oli kyllä oikeat venttiilityökalut tosin ei paineilmakäyttöisiä, kun töissä ne laitoin paikoilleen.No nyt ne on siellä ja näillä mennään.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

jappes kirjoitti: Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä 8) ,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Predan ja Dinlin kuutiotilavuusero syntyy juurikin sillä kampiakselilla.. Mutta perimmäinen syy on että Aaen:n mukaan vakio kampiakseli pitää vahvistaa jos meinaa käyttää konetta yli 10 000 kier./minuutissa. En viitsi ainoaan kampiakseliin alkaa muutoksia tekemään.

Yritän pitää pelin ajossa mahdollisimman tehokkaasti, eli ensin hankin kaikki tarpeet muutoksiin ja sitten vasta kone atomeiksi ja uudet palikat käyttöön. Kansityö vaatii tosin reilun viikon seisonta-ajan, jos en jostain löydä huokeeta toista kantta.

Rakenteluhan on tän kokohomman suola. Kaikki alkoi kelkoista, mutta kesälelujakin täytyy olla, niin tässä sitä nyt ollaan.

Tuolta voi katsella viimeisintä kelkkaprojektiani...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=3705.0
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

frosty kirjoitti:
jappes kirjoitti: Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä 8) ,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Predan ja Dinlin kuutiotilavuusero syntyy juurikin sillä kampiakselilla.. Mutta perimmäinen syy on että Aaen:n mukaan vakio kampiakseli pitää vahvistaa jos meinaa käyttää konetta yli 10 000 kier./minuutissa. En viitsi ainoaan kampiakseliin alkaa muutoksia tekemään.

Yritän pitää pelin ajossa mahdollisimman tehokkaasti, eli ensin hankin kaikki tarpeet muutoksiin ja sitten vasta kone atomeiksi ja uudet palikat käyttöön. Kansityö vaatii tosin reilun viikon seisonta-ajan, jos en jostain löydä huokeeta toista kantta.

Rakenteluhan on tän kokohomman suola. Kaikki alkoi kelkoista, mutta kesälelujakin täytyy olla, niin tässä sitä nyt ollaan.

Tuolta voi katsella viimeisintä kelkkaprojektiani...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=3705.0
Eikös isku ole sama molemmissa ja predatorissa n.5mm isompi vakio muki eli sillä tulee se 50cc lisää.
Ylikokosarja 560 on 5.6mm muistaakseni, eli dinliin verrattuna 10mm isompi muki.
Ei tota konetta saa vissiin helpolla yli kymppiä kiertämään vai löytyykö noista ohjelmoitavista bokseista korkeammalle menevä rajoitin??Siis yli 10000rpm.
Rakentaminen muuten on mukavaa ja vähän haittaa tätä mönkijän tekemistä toi auto ja talo projekti mut omapahan on valintani :wink:
jmtillo
4WD
Viestit: 230
Liittynyt: 08 Elo 2006 17:02
Mönkijä:: "Agent Orange"
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

ei tota konetta saa vissiin helpolla yli kymppiä kiertämään vai löytyykö noista ohjelmoitavista bokseista korkeammalle menevä rajoitin??Siis yli 10000rpm.
Dynan ohjelmoitavassa saa rajoittimen muistaakseni 12000rmp:ään saakka
Vastaa Viestiin