kiihtyvyys/huippunopeus

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Avatar
Vahdokas
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Huhti 2007 15:03
Paikkakunta: Vahto

kiihtyvyys/huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Vahdokas »

Mites teillä on moton kulkeneet sisäänajon aikana ja sen jälkeen. Mun motolla on nyt ajettu 301 km ja ensihuolto tehtynä.

Kulkee mielestäni aikast hiljaa eli suoralla nopeus n. 62km/h ja suurehkossa alamäessä voi saada just ja just 70, mutta kun tulee vähänkään edes just silminnähden ylämäkeä niin nopeus laskee taas siihen 62km, eli sitä on todella vaikea saada ylitettyä.

Oliko teillä myös samanlaista? Malli siis lyhyt ja kuristimet paikoillaan. Koitin myös kaasukahvan takaata ruuvin löysäämistä, mutta en mielestäni huomannut mitään eroa. Ihan kuin ei saisi tarpeeksi ilmaa ja ruokaa? Mikä avuksi.

Millaista teillä oli alussa ja nyt?
*********************
Polaris Sportsman 800 EFI Twin deluxe -07
- vauhtia ja vaarallisia tilanteita -
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Heitä kaasarista kurit mäkeen. J-P kaiketi jo tietää missä ne ovat ja näyttää sulle.
Avatar
Vahdokas
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Huhti 2007 15:03
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja Vahdokas »

Se olisi mukavaa :lol:
*********************
Polaris Sportsman 800 EFI Twin deluxe -07
- vauhtia ja vaarallisia tilanteita -
velho
6WD
Viestit: 344
Liittynyt: 16 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja velho »

Ihan mielenkiinnosta mitä porukoiden maastomallit kulkee?

Juu tiedän et siit on oma topikki, mut mitä vakio maastomallit on menny?
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
Avatar
pelsu100
6WD
Viestit: 289
Liittynyt: 28 Tammi 2006 21:30
Paikkakunta: Orimattila, XP850 EPS -10

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Maastomallina 89km/h gps-nopeutta, mittarissa vajaa 95 tasasella.

Kuskissa 101 kiloa ilmanvastusta, alla vakiorenkaat.

Motolla ajettu testatessa 1200 kilsaa.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Mites teillä on moton kulkeneet sisäänajon aikana ja sen jälkeen. Mun motolla on nyt ajettu 301 km ja ensihuolto tehtynä.

Kulkee mielestäni aikast hiljaa eli suoralla nopeus n. 62km/h ja suurehkossa alamäessä voi saada just ja just 70, mutta kun tulee vähänkään edes just silminnähden ylämäkeä niin nopeus laskee taas siihen 62km, eli sitä on todella vaikea saada ylitettyä.

Oliko teillä myös samanlaista? Malli siis lyhyt ja kuristimet paikoillaan. Koitin myös kaasukahvan takaata ruuvin löysäämistä, mutta en mielestäni huomannut mitään eroa. Ihan kuin ei saisi tarpeeksi ilmaa ja ruokaa? Mikä avuksi.

Millaista teillä oli alussa ja nyt?


Olis ollu jo ihan valmiinakin vastaukset...

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=

Lukemallakin oppii, ei pelkästään kysymällä... :wink:
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

:arrow:
Viimeksi muokannut MikaR, 26 Huhti 2007 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vahdokas
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Huhti 2007 15:03
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja Vahdokas »

Kyllä ilmoittamasi topikit on luettu useampaan kertaan, eikä niissä suoranaisesti selvinnyt kysymiäni asioita.

Ensinnäkin puhuin rajoitettusta mallista, enkä maastomallista. Lisäksi kysymyksenä oli yleisestikin laitteen kulkemisessa oleva ero sisäänajossa ja niiden kilometrien jälkeen, eikä yhdellä lauseella kuitattuna ennen sitä ja nyt sitä. Se on pieni otanta.

Lähinnä oli tarkoituksena herättää keskustelua, koska keskustelupalsta tämä onkin.

Cfmoto yleistyy kokoajan ja sitä mukaan kuin ne yleistyvät, tulee lisää kyselijöitä palstalle. Heitäkin varmasti aluksi huolestuttaa moton "hidas" menohalu sisäänajon aikana. Siksi asiaa ei varmaankaan tule aluksi käsiteltyä varmaankaan liikaan.

Toki lukemallakin oppii, mutta pitää olla myös asiaan koskevaa lukemista :wink: Eli en kysynyt varsinaisesti virittämisestä vaan kulkemisesta yleensä.
*********************
Polaris Sportsman 800 EFI Twin deluxe -07
- vauhtia ja vaarallisia tilanteita -
Talkkari
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Huhti 2006 23:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Talkkari »

Ajettu 450km,tasasella kulkee noin 70kmh(tieliikennemalli).Kiihtyy riittävästi,vertailukohteena Polaris Sportsman 400(maastomalli).Katsotaan kun tulee huollosta kaasun rajoitin poistettuna :D .Kuljettajan tuulenvastus noin 128kg :lol: .
J.K.J.T
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Loka 2006 20:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Onko kukaan saanut noita sekunntimääriä, että miten kauan menne, että kiihtyy esim. 0-70km/h?
Mönkijä on Cfmoto 500 4X4, ostettiin uutena 17.10.2006
Tomppa500
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Helmi 2007 20:29
Paikkakunta: kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Tomppa500 »

300 km takana tieliikenne mallissa, pitäs saada kone kohta jonnekin huoltoon ja vähän lisää sähäkkyyttä. ei kule maantiellä kun n.65km/h. Mutta rajoittimetkin on paikallaan, vielä...
-Cfmoto500A tl-
Avatar
Vahdokas
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Huhti 2007 15:03
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja Vahdokas »

Mulla on nyt n. 450 km takana ja välillä kulkee hädin 60 ja välillä menee 75. Rajoittimet paikoillaan.

On kumma kun välillä tuntuu, että menee ihan mukavasti ja toisella kertaa on vähän nihkeämpää.

En tiedä onko kuvittelua, vaiko totta, mutta joskus kun pysähtyy ja antaa olla muutaman sekunnin paikoillaan niin mielestäni liikkuu taas paremmin. Voisiko tuo viitata jotenkin polttoaineen saamiseen/riittävyyteen. Eli jos ajaa pidemmän matkan kaasu pohjassa ja sitten odottelee hetken niin taas tuntuisi toimivan paremmin.

En tiedä, voipi tietysti olla kuun asennosta ja kristallipallostakin kiinni :D .
*********************
Polaris Sportsman 800 EFI Twin deluxe -07
- vauhtia ja vaarallisia tilanteita -
Avatar
Levin357
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 18 Maalis 2007 21:25
Mönkijä:: rene 07 800 optio
Paikkakunta: Wahto TEAM Vetelän Marttyyrit ex cf mopo ex AC 500 ex Arctic Cat 650 V2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Levin357 »

mulla menee toi tie liikenne malli se vähän alle linkun.

mut eipä hätii tein siihen uuden pakarin ja vot 10kmh lisää. ny menee hitusen kovemmin ku linkku .
niin ja mullahan on toi kaasari blommattu et ei voi ottaa rajottajii poi. ](*,)
mut voihan sitä aina mikunin vaihtaa :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Vahdokas
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Huhti 2007 15:03
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja Vahdokas »

Kenen toimesta se kaasari on blommattu?

Onko se normaalia. Tänään pitäisi tutustua hivenen koneen saloihin :D
*********************
Polaris Sportsman 800 EFI Twin deluxe -07
- vauhtia ja vaarallisia tilanteita -
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Olikin levinin kanssa jo juttua blommauksista. Mukavaa olisi kyllä kuulla millä perustein ovat huollossa moisen operaation tehneet. Jos alkavat väittämään että motista lähtee takuu jos poistaa blommit saavat syödä perseensä. Maastomallissa kuitenkin käytössä täydet tehot joten ei mitään perusteita. Tai no ketä häiritsee blommaus joka on tehty poraamalla ruuvista ristiura pois :lol: Ei tarvita astronauttia poistamaan.
Vastaa Viestiin