Kenda BC
Kendaa saa tehtaalta sekä 4ply että 6ply. Mutta kun tuntuu välillä että neljä kankaisetkin on liian kalliita !! Niin ei kannata tuoda kuus rättisiä, ne on paljon kalliimpia. Itse ostan seuraavaksi Excutionerit, mutta niiden saanti ollut hiukan hankalaa..
Niin ja minkä takia ne pitäisi olla kuus kankaiset ? Perustelkaa, hyvin ?
Sen verran niistä maavaroista että monesti ne mitataan niin että mönkijä nostetaan niin ylös että jousien ulosjousto loppuu ja renkaisiin laitetaan hiukan enemmän ilmaa että ne pullistuu. Tällä tavalla saadaan paperille huimat maavarat ja periaatteessa se on se todellinen maksimi maavara.
Suzuki 700KQ:n maavara tällä tavalla mitattuna normaaleilla rengaspaineilla olimuistaakseni 260-270mm ja se osoittautunut tähän mennessä riittäväksi. Mitä korkeampi mönkijä on, sitä korkeammalla on painopiste ja sitä helpommin se kaatuu. Minä jos joku senkin asian tietää
Meni hiukan offiksi mutta minkäs sille voi...
Suzuki 700KQ:n maavara tällä tavalla mitattuna normaaleilla rengaspaineilla olimuistaakseni 260-270mm ja se osoittautunut tähän mennessä riittäväksi. Mitä korkeampi mönkijä on, sitä korkeammalla on painopiste ja sitä helpommin se kaatuu. Minä jos joku senkin asian tietää

Meni hiukan offiksi mutta minkäs sille voi...
Sekin on ihan makuasia. Nelikankaisena ajomukavuus on parempaa luokkaa. Mutta entisessä kasisatasessa pollessani ei ollut orkkisrengasta, joka ei olisi puhjennut ainakin kertaalleen, vaikka olen pitänyt aina tehdassuosituksia enemmän ilmanpainetta, kolmeen renkaaseen on jouduttu laittamaan sisäkumi. Närästää suuresti tuolla korvessa renkaan ollessa siinä kunnossa, että kilo kamelinpaskaa reikään ja nilkuta kotia hauskan ollessa parhaimmillaan. Pahimmassa tapauksessa ota rengas irti, jätä kömpijä metsään ja käy kuminpaikolla jossain. Sempä takia olen siirtynyt kuusikankaisten kannattajakuntaan hyvin vankasti.jylppy kirjoitti:Kendaa saa tehtaalta sekä 4ply että 6ply. Mutta kun tuntuu välillä että neljä kankaisetkin on liian kalliita !! Niin ei kannata tuoda kuus rättisiä, ne on paljon kalliimpia. Itse ostan seuraavaksi Excutionerit, mutta niiden saanti ollut hiukan hankalaa..
toisaalta 6-rättiset ei pysy vanteella yhtä hyvin jos pitää löysinä. meinaan että pitää olla tosi vähän painetta että ne on "löysät".petri.n kirjoitti:Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
2 tai 4-rättiset on suht. pehmeät jo 0.3bar paineilla ja antaa hyvin pitoa, eivätkä puhkea helposti pehmeyden takia.
kaikille on omat hyvät ja huonot puolet, riippuu vähän minkälaiseen ajoon ne ostaa.
Kaikki pitäs ite tehä!
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
En kyllä ikuna kuunaan ole uskaltanut käyttää nelirättisissä vähempiä paineita kuin 0.55-0.60 baria. Silti, niinkuin kerroin, on vaurioita ollut yllinkyllin. Lisäksi matalilla paineilla ajettaessa kömpijän käytös muuttuu arvaamattomaksi.Barney kirjoitti:toisaalta 6-rättiset ei pysy vanteella yhtä hyvin jos pitää löysinä. meinaan että pitää olla tosi vähän painetta että ne on "löysät".petri.n kirjoitti:Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
2 tai 4-rättiset on suht. pehmeät jo 0.3bar paineilla ja antaa hyvin pitoa, eivätkä puhkea helposti pehmeyden takia.
kaikille on omat hyvät ja huonot puolet, riippuu vähän minkälaiseen ajoon ne ostaa.
Matalat paineet +sopiva täräytys kantoon tai kiveen* vanteen reuna= kaks reikää renkaan kyljessä...Barney kirjoitti:toisaalta 6-rättiset ei pysy vanteella yhtä hyvin jos pitää löysinä. meinaan että pitää olla tosi vähän painetta että ne on "löysät".petri.n kirjoitti:Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
Itse ajattelin laittaa KBC-renkaisiin noin 0,5 ilimaa kun alakaa enempi ajamisen aika. Saapi sitte nähä palijoko pittää vähentää tahi lisätä
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
-
- 6WD
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry
Ei kuitenkaan kannata mennä liioittelemaan noiden rengaspaineiden suhteen, vaan kannattaa pistää painetta käyttötarkoituksen mukaan!
Vauhdikkaassa enduroajossa sekä tieajossa kannattaa pitää enemmän paineita ja vetohommissa sekä hitaassa maastomöyrinnässä vähemmän.
Itse olen Pollen orkkisrenkailla pitäny 0,3-0,5bar käyttötarkoituksen mukaan, toistaiseksi ilman rengasrikkoja mutta ajotyylini onkin varmaan vähemmän vauhdikas kuin noilla renkaita puhkoneilla kavereilla..
Vauhdikkaassa enduroajossa sekä tieajossa kannattaa pitää enemmän paineita ja vetohommissa sekä hitaassa maastomöyrinnässä vähemmän.
Itse olen Pollen orkkisrenkailla pitäny 0,3-0,5bar käyttötarkoituksen mukaan, toistaiseksi ilman rengasrikkoja mutta ajotyylini onkin varmaan vähemmän vauhdikas kuin noilla renkaita puhkoneilla kavereilla..
itte ajelin aika kauan sellasilla paineilla, että mittari ei ees värähtäny. ilman minkäänlaisia ongelmia. tosin nyt oon pitäny sellasta 0,5 kg. taakse olis tulossa 6 kankaiset gaattorit ja eteen 4 kankaiset maxxis front prot. takana ei tartte pitää ilmaa lainkaan kun on kawan perä niin kevyt 

tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Olen ajanut 1700 km noilla BC:n kumeilla. Painetta 0.1 - 0.7 Bar Ilman mitään ongelmia. Jos käy kuoppa- ja kantotutkan lailla kaikki konkelot läpi, niin rengas kuin rengas menee rikki. Olen kyllä omallanikin ajanut lujaa. Polariksen omista aluvanteista sen verran, että ulkoreuna on varsin terävä, joten sen vanteen käyttäminen sorvissa ei olisi pahitteeksi. Tekee snake biten sivulle, oli kaksi reikää kun rengas menee luttuun kiven ja vanteen väliin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress