Kenda BC

Keskustelua rengas asioista
jr
Tracks

Viesti Kirjoittaja jr »

Pistä lisää ilmaa, jos vaikka siitä sitten paisuisivat "oikeisiin" mittoihinsa. ;)
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Ehkä bomppan renkaisiin pitäisi laitta painetta vähä enemmän jotta pullistuisi kunnolla? :lol: :P
Whiplash
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Whiplash »

Ei saa yllyttää hullua !
It's not how fast You go, but HOW You go fast ?
jylppy
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kendaa saa tehtaalta sekä 4ply että 6ply. Mutta kun tuntuu välillä että neljä kankaisetkin on liian kalliita !! Niin ei kannata tuoda kuus rättisiä, ne on paljon kalliimpia. Itse ostan seuraavaksi Excutionerit, mutta niiden saanti ollut hiukan hankalaa..
Niin ja minkä takia ne pitäisi olla kuus kankaiset ? Perustelkaa, hyvin ?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sen verran niistä maavaroista että monesti ne mitataan niin että mönkijä nostetaan niin ylös että jousien ulosjousto loppuu ja renkaisiin laitetaan hiukan enemmän ilmaa että ne pullistuu. Tällä tavalla saadaan paperille huimat maavarat ja periaatteessa se on se todellinen maksimi maavara.

Suzuki 700KQ:n maavara tällä tavalla mitattuna normaaleilla rengaspaineilla olimuistaakseni 260-270mm ja se osoittautunut tähän mennessä riittäväksi. Mitä korkeampi mönkijä on, sitä korkeammalla on painopiste ja sitä helpommin se kaatuu. Minä jos joku senkin asian tietää :wink:

Meni hiukan offiksi mutta minkäs sille voi...
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

jylppy kirjoitti:Kendaa saa tehtaalta sekä 4ply että 6ply. Mutta kun tuntuu välillä että neljä kankaisetkin on liian kalliita !! Niin ei kannata tuoda kuus rättisiä, ne on paljon kalliimpia. Itse ostan seuraavaksi Excutionerit, mutta niiden saanti ollut hiukan hankalaa..
Niin ja minkä takia ne pitäisi olla kuus kankaiset ? Perustelkaa, hyvin ?
Sekin on ihan makuasia. Nelikankaisena ajomukavuus on parempaa luokkaa. Mutta entisessä kasisatasessa pollessani ei ollut orkkisrengasta, joka ei olisi puhjennut ainakin kertaalleen, vaikka olen pitänyt aina tehdassuosituksia enemmän ilmanpainetta, kolmeen renkaaseen on jouduttu laittamaan sisäkumi. Närästää suuresti tuolla korvessa renkaan ollessa siinä kunnossa, että kilo kamelinpaskaa reikään ja nilkuta kotia hauskan ollessa parhaimmillaan. Pahimmassa tapauksessa ota rengas irti, jätä kömpijä metsään ja käy kuminpaikolla jossain. Sempä takia olen siirtynyt kuusikankaisten kannattajakuntaan hyvin vankasti.
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
Barney
4WD

Viesti Kirjoittaja Barney »

petri.n kirjoitti:Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
toisaalta 6-rättiset ei pysy vanteella yhtä hyvin jos pitää löysinä. meinaan että pitää olla tosi vähän painetta että ne on "löysät".

2 tai 4-rättiset on suht. pehmeät jo 0.3bar paineilla ja antaa hyvin pitoa, eivätkä puhkea helposti pehmeyden takia.

kaikille on omat hyvät ja huonot puolet, riippuu vähän minkälaiseen ajoon ne ostaa.
Kaikki pitäs ite tehä!
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Haluisko joku kenties vaihtaa Kenda bear claw:t minun ITP 589:iin...?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Barney kirjoitti:
petri.n kirjoitti:Totta, mitä enemmän renkaassa kankaita sitä paremmin kestää metsäajoa.
toisaalta 6-rättiset ei pysy vanteella yhtä hyvin jos pitää löysinä. meinaan että pitää olla tosi vähän painetta että ne on "löysät".

2 tai 4-rättiset on suht. pehmeät jo 0.3bar paineilla ja antaa hyvin pitoa, eivätkä puhkea helposti pehmeyden takia.

kaikille on omat hyvät ja huonot puolet, riippuu vähän minkälaiseen ajoon ne ostaa.
En kyllä ikuna kuunaan ole uskaltanut käyttää nelirättisissä vähempiä paineita kuin 0.55-0.60 baria. Silti, niinkuin kerroin, on vaurioita ollut yllinkyllin. Lisäksi matalilla paineilla ajettaessa kömpijän käytös muuttuu arvaamattomaksi.
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Barney kirjoitti:

Matalat paineet +sopiva täräytys kantoon tai kiveen* vanteen reuna= kaks reikää renkaan kyljessä...

Itse ajattelin laittaa KBC-renkaisiin noin 0,5 ilimaa kun alakaa enempi ajamisen aika. Saapi sitte nähä palijoko pittää vähentää tahi lisätä
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
jylppy
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Täytyy kai kokeilla ainakin kilonpaineilla Kendoja.. Ei mene vanteen kulmasta rikki ! Maavarakin kasvaa silmissä (27" tulee 28") !!! Mailmalta saa muuten 8 kankaisiakin renkaita, tilaanko ? Ei tarvii ilmaa olenkaan, vielä kun sais pysymään vanteilla. Ei muuta kun kommenttia..
methocel
6WD
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Ei kuitenkaan kannata mennä liioittelemaan noiden rengaspaineiden suhteen, vaan kannattaa pistää painetta käyttötarkoituksen mukaan!

Vauhdikkaassa enduroajossa sekä tieajossa kannattaa pitää enemmän paineita ja vetohommissa sekä hitaassa maastomöyrinnässä vähemmän.

Itse olen Pollen orkkisrenkailla pitäny 0,3-0,5bar käyttötarkoituksen mukaan, toistaiseksi ilman rengasrikkoja mutta ajotyylini onkin varmaan vähemmän vauhdikas kuin noilla renkaita puhkoneilla kavereilla..
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
ajp
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajp »

itte ajelin aika kauan sellasilla paineilla, että mittari ei ees värähtäny. ilman minkäänlaisia ongelmia. tosin nyt oon pitäny sellasta 0,5 kg. taakse olis tulossa 6 kankaiset gaattorit ja eteen 4 kankaiset maxxis front prot. takana ei tartte pitää ilmaa lainkaan kun on kawan perä niin kevyt :D
tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olen ajanut 1700 km noilla BC:n kumeilla. Painetta 0.1 - 0.7 Bar Ilman mitään ongelmia. Jos käy kuoppa- ja kantotutkan lailla kaikki konkelot läpi, niin rengas kuin rengas menee rikki. Olen kyllä omallanikin ajanut lujaa. Polariksen omista aluvanteista sen verran, että ulkoreuna on varsin terävä, joten sen vanteen käyttäminen sorvissa ei olisi pahitteeksi. Tekee snake biten sivulle, oli kaksi reikää kun rengas menee luttuun kiven ja vanteen väliin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin