Se mitään fööniä enää tarvi
Idea on yksinkertainen voimansiirron suhteen.
Variaattorin hihna ja kakkosvariaattori korvataan 525 ketjulla ja sopivalla välityksellä ja voima viedään vakiovaihteistolle.
Vakiovaihteisto välittää voiman etu ja takaperälle. LAskuopin mukaan ei käyttöön oteta kuitenkaan kuin iso puoli ja pakki , koska pienen puolen välitys on kertakaikkiaan niin lyhyt että ei sitä tarvi. Laitteeseen tulee siis käytännössä 6 vaihdetta eteen ja 6 taakse
Kytkin toteutetaan miten muutenkaan, kuin arduinolla ohjattuna sähköhydraulisesti , servomoottorilla ohjataan pääsylinteriä ja sitä kautta nestekytkintä työsylinterin kautta.
Ohjaukseen tarkotus tehdä 3 variaatiota, 0,5s alas ajo, 1,5s alasajo, ja ankaraan muditteluun 3s alasajo. Eli siis kytkimen löysäys pohjasta aukiasentoon on tuo aika ja sama aika toiseen suuntaan riippuen käytössä olevasta ohjelmasta. Tätä helahoitoa ohjataan jarruvipujen mikrokytkimien ja kaasuvivun mikrokytkimen perusteella.
Laitteessa on siis moottorijarru, ja kuitenkin löytyy myös se seisoskelualue jolloin kytkin on pohjaanpainettuna . Vaihteen saa valita vapaasti tilanteesta riippuen.
Todennäköinen välityssuhde mitä olen suunnitellut on niin että 1. vaihde riittää 45km/h , kun kuutonen taas 160km/h(jollaista nopeutta ei ikinä tällä laitteella voi ajaa) , toimien näin ylivaihteena kruisailua ja siirtymäajoa varten.
Tältä pohjalta lähdetään , katsotaan mihin päädytään
