Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Act10nM4N kirjoitti:Huomenna paljakkaan 6 koneen voimin. toivottavasti muitakin foorumilaisia siellä näkee. Lapanen pystyyn kun törmätään

Viikon päästä...
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Pappi kirjoitti:Jos siellä on satanut saman verran kuin täällä niin reitti olisi parasta kiertää soutuveneellä =D> Voipi olla vettä paikotellen aika mukavasti.

Koostetta ootellessa :D
Hirveän vähän oli vettä eikä ollut poskettoman märkää.... toivoin enemmän :biggrin:

2 muutakin kaveria oli canoilla ajelemassa. Meidän porukka oli sen verran hidas useiden tupakka,rupattelu ja korjaus taukojen kanssa, että parissa kohdassa oltiin samaan aikaan, mutta sit ei näkyny enää.

Reissun ongelmat:
1 Vinssi hajosi ---> korjattiin järven rannassa
3 Canaa heitti limb homea ja high temp -----> aina pikku huuhteluilla vähän pelasti tilannetta.
2 Canaa imasi vedet variin siinä uittokohdassa :wink:
1 Turbo comsu savuutteli tyhjäkäynnillä, pitää etsiä syytä kun kerkeää,liekkö venttiilivarren kumit :?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Eipäs ollut venakumit, turbohan se taas valskaamaan alkoi , Siitäpä alkoi suunta uusi.
Kone moitteettomassa kunnossa =D> Jotain hyvöö kuitenkin

Tuulet puhaltaa uudesta suunnasta , täytyi keksiä taas jotain todella välkkyä :D

SPOILER ALERT!!!!! SPOILER ALERT!!!!!

Jos haluat tietää lisää vasta kun on enemmän tehty . elä lue tästä eteenpäin!!







Näihin kuviin ja tunnelmiin

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tänään pyydetty topickin nimen vaihtoa, kun ei enää vastaa sisältöä.
Täytyy käydä räpsimässä lisää kuvia kun on jo edetty hieman.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Nyt on otsikko vaihdettu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

kiitän ja kumarran
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Rungon vahvistus ja muokkaus käytännössä valmis. Huomenna mennä Migillä hitsaamaan pitemmät saumat . Tigillä suht kallista hommaa :biggrin:

Koneen perussovitus, mittojen otto ja tähtäys
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Niin ... sit vahvistukset, peruskiinnitykset ja tilaa jää vaikka muille =D>
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Jaa mikä pata, no tämmöinen pata
Kuva
Kuva

Honda V4 800FI
puristussuhde 11.6 : 1
16venttiiliä , hammasratasvälitteiset kannet.
110Hp / 82Nm
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

=D> =D>. Meinaatko tuohon vielä föönin asentaa :D? Tästä laitoksesta täytyy saada sitten videota hyvälaatuisella ääniraidalla :D!

Miten meinaat vaihteiston tai pikemminkin voimansiirron toteuttaa?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Se mitään fööniä enää tarvi :D

Idea on yksinkertainen voimansiirron suhteen.
Variaattorin hihna ja kakkosvariaattori korvataan 525 ketjulla ja sopivalla välityksellä ja voima viedään vakiovaihteistolle.
Vakiovaihteisto välittää voiman etu ja takaperälle. LAskuopin mukaan ei käyttöön oteta kuitenkaan kuin iso puoli ja pakki , koska pienen puolen välitys on kertakaikkiaan niin lyhyt että ei sitä tarvi. Laitteeseen tulee siis käytännössä 6 vaihdetta eteen ja 6 taakse :lol:
Kytkin toteutetaan miten muutenkaan, kuin arduinolla ohjattuna sähköhydraulisesti , servomoottorilla ohjataan pääsylinteriä ja sitä kautta nestekytkintä työsylinterin kautta.
Ohjaukseen tarkotus tehdä 3 variaatiota, 0,5s alas ajo, 1,5s alasajo, ja ankaraan muditteluun 3s alasajo. Eli siis kytkimen löysäys pohjasta aukiasentoon on tuo aika ja sama aika toiseen suuntaan riippuen käytössä olevasta ohjelmasta. Tätä helahoitoa ohjataan jarruvipujen mikrokytkimien ja kaasuvivun mikrokytkimen perusteella.
Laitteessa on siis moottorijarru, ja kuitenkin löytyy myös se seisoskelualue jolloin kytkin on pohjaanpainettuna . Vaihteen saa valita vapaasti tilanteesta riippuen.
Todennäköinen välityssuhde mitä olen suunnitellut on niin että 1. vaihde riittää 45km/h , kun kuutonen taas 160km/h(jollaista nopeutta ei ikinä tällä laitteella voi ajaa) , toimien näin ylivaihteena kruisailua ja siirtymäajoa varten.
Tältä pohjalta lähdetään , katsotaan mihin päädytään :badgrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

=D> =D> =D>
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Asiallisen oloista touhua. Itse kyllä jättäisin ihan manuaalikytkimen.

Äkkiseltään tuntuu ykkönen kovin pitkältä, mutta tuo pannu lie pyörii toista kymppiä niin ei se välitys alakierroksilla niin pitkä olekaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olisiko kytkimeksi tämän putiikin tuote https://rekluse.com/ ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

pelkkä manuaali kytkin ei tule kysymykseen , koska ei voi yltää aina sinne kytkin kahvalle.
Rekluse ois aika bueno, mut saatavuus ongelma, koska en ole vielä ainakaan löytänyt tohon koneeseen sopivaa.
sopivat välitykset pitäisi löytä siihen maastoon, että hitain olisi mahdollisimman hidas, ilman että cruisailu siirtymä kierrokset ei huuda 12krpm
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Puuhasteltu joo...
Tänään nostin motin ja lootan jo paikoilleen, ja aloin suunnittelemaan tavaroille paikkoja.

muutama otos säätämisestä
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Loota ja kone paritettu ja tuki molemmin puolin ettei vääntele
Kuva
Kuva

Seuraavaksi johtosarjan purkaminen ja uudelleen teippaus oikeaan muotoon.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja maxim »

Nyt on asiallinen projekti.... niin ihanan erilainen =D> sit ehdottomasti liikkuvaa kuvaa sinunputkeen kun saat tuon valmiiksi.
Vastaa Viestiin