XT-P T3 1000 harrastelua
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Jestas mikkä ämpärit. Pysyisiköhän jontikka lumenpinnalla noilla? Vai pitäskö kokeilla paripyöriä. Nyt lähti mettäkärrystä renkaat kokeille.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Paripyöriä olen testannut työhommissa ja pehmeässä auttaa huomattavasti.
Hiukan kankeampi ajaa kun tuplavanteet/renkaat oli samankokoiset ja ei tehostajaa.
Vauhdikkaammassa harrasteajossa menee myös liian painavaksi. Nämä painaa vain
parikiloa kappale ja kovalla pinnalla ei vierintävastus kokoalalla, joten odotusarvo
harrastekäyttöön korkealla. Laitellaan raporttia.
Hiukan kankeampi ajaa kun tuplavanteet/renkaat oli samankokoiset ja ei tehostajaa.
Vauhdikkaammassa harrasteajossa menee myös liian painavaksi. Nämä painaa vain
parikiloa kappale ja kovalla pinnalla ei vierintävastus kokoalalla, joten odotusarvo
harrastekäyttöön korkealla. Laitellaan raporttia.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ei kannata samoista puiden väleistä ajaa vanhasta muistista 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pääs aivan nauru ku mietin kuinka moottorijamppa ajaa noilla levikkeillä miehekkäästi maastossa ja yhtäkkiä keula nousee puuta pitkin taivasta kohti
saattas vähän aikaa mietityttää että mitäs nyt tapahtu. Pistähän äkkiä kokemuksia noista rinkuloista ku itelläki kiinnostais tuommoset.

Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pahoittelen, että turmelen Moottorijampan topikkiamoottorijamppa kirjoitti:

Tuo Moottorijampan toteutus on just semmonen, kuin mitä itekki ajattelin, mutta sattu Biltemasta löytymään tämmönen:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/K ... nen-82774/
Käy suoraan entiselle paikalleen ja on mun mielestä ihan soppelin pituinen. Jätin tuon vetokuulan vaan pois kokonaan. Lisäksi siinä on tuo yläkoukku valmiina, voi liinan helposti nakata koukkuun:

-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mun mielestä nuo tulee molemmat liian ulos. Muutaman kerran itellä käyny niin, että oon ojassa jumissa ja eteenpäin ei pääse jos ei saa otettua vähän vauhtia. Sitte kun lyöt pakin päälle ja painat kaasua niin renkaat vaan suttaa kun peräkoukku puree niin lujasti vastapenkkaan. Nykyään koukku lentää samantien konttiin kun maastoon lähetään.
Itte kahtelisin mielummin sopivan sakkelin suoraan peräkoukun sokan paikalle.
Itte kahtelisin mielummin sopivan sakkelin suoraan peräkoukun sokan paikalle.
□■
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Nää oot liian kriittinen.
Eikait bilteema noita olisi tulostanut jollei ne jollekin kelpaisi.
Itse näen tuon käännön ja monikäyttöisyyden vaan silmillä jotta jollakin on ollut "ahaa idea" ja tehnyt moisen.
Eikait bilteema noita olisi tulostanut jollei ne jollekin kelpaisi.
Itse näen tuon käännön ja monikäyttöisyyden vaan silmillä jotta jollakin on ollut "ahaa idea" ja tehnyt moisen.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tuota itsekin tiirailin biltemassa, ihan järkikeksintö. Ja tuohan on vain sokkatapilla kiinni, joten sen nappasee sekunnissa irti 

-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ojan pohjalla mudan seassa vastapenkkaan tökkäävän irrotus lienee vievän jokusen hetken enemmän.
Eli pitäisi ajella koukku irti ja tarpeen vaatien laittaa paikalle, mutta oishan se parempi olla joku vetopiste aina kiinni kun eihän irtonaisista ole yleensä kuin haittaa.

Eli pitäisi ajella koukku irti ja tarpeen vaatien laittaa paikalle, mutta oishan se parempi olla joku vetopiste aina kiinni kun eihän irtonaisista ole yleensä kuin haittaa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- Skifo-79
- 6WD
- Viestit: 320
- Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
- Mönkijä:: Can-Am 650x
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Haha. Poistut 4v.ja 6v. Kysy et onks tuo mein mönkijä. -samallaista renkaat... Joo vaihoin Rinkulat Monster mayhemeihin 30" ja omien mittausten mukaan, ovat saman halkaisijan omaavia eli noin 72cm. Vahvoja renkaita on kummatkin. Itellä nuo deestonet ei ollu aivan pyöreet ja vatkas aikalailla verrattuna Monstereihin. Nuo perän jälkeen tulevat ulokkeet on kyl pahoja, pohjapanssarin kääntö ylöspäin takanta on kakspiippunen juttu. Toisaalta hyvä jos joutuu pakittaa mut toisaalta kerää aikamoisen määrän kuormaa mukaan. Nyt meinaa lähtee spekulointi lapsesta
hyvä et jotkut jaksaa julkaista omia tuuninkejaan ja osaltaan tuoda seurattavaa tänne palstalle. Mut tää mönkijä harrastus on siitä hauska, et rakentamiselle ei kovin äkkiä loppua näy. Rakentamisen tyylejä on useita. Moottorijampan tyyli eroaa täysin Pokesta. Ja itse yritän väkertää jotain siltä väliltä. Yleensä suurin haaste on budjetti. Toisaalta se taas laittaa tekemään itse, mikä on kyllä hyödyllistä monessa suhteessa. P.S Eräs kaveri totes et ,mielipiteitä on yhtä monta kuin pers reikii
Nii mut kaikki ei kuitenkaan uskalla käyttää mielikuvitustaan rakentelussa. Veikkaan et tää rojekti saa kyl lisäsivui viel roimasti, ja toivottavasti näin...


Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kiitosta vaan kaikille kommenteista kautta ketjun. Muutama ainakin lukenut ajatuksiaan aktivoiden.
Elä Touho unohda mutkakoukkua alaspäin maastossa. Voi käydä leukaan.
Posti kulkenut ja hifistelypuolen juttuja pikkuisen tallissa touhuttu.

Jännitepuolen seurantaan löysin pienen volttimittarin ja USB-laturi sai toistaiseksi luovuttaa paikan mittarille.
Pitää miettiä USB-laturille uusi paikka johonkin tangon keskelle, niin johdot eivät roiku mittariston ja tangon
välissä laitteiden latausta tarvittaessa pidemmillä matkoilla. Hyvin sopi mittariston ulkoasuun ja helppolukuinen.


Can Am omat T3 etuparkit pikkuisen jälkeenpäin asennetun (kuten ovatkin) näköiset ja suurin ongelma niissä,
että ovat aina sadekelillä tai pestessä vettä puolillaan ja polttimoita palanut vähintään kourallinen.
Löysin vesitiiviitä led-polttimoita M10 kierteellä ja nyt voi huoletta ajaa vesisateessakin ilman silmäpuolivaloja.
Ovat lisäksi huomattavasti tavallista polttimoa valkeamman valonsävyn omaavat ja näkyvät kesäajoissakin paremmin.
Omien parkkien reikä hiukan isompi ja parilla metallirikalla sekä antennireiänpeitelevyn muovitaustalla sai helposti
kohtuullisen siistin ja tukevan asennuksen.


Tuli samalla tilattua myös kelta-oransseja led-polttimoita peräkärryyn ja muutama löysi mönkijäänkin
äärivaloksi, kun onhan tuo pitkää mallia.

Pienen tuumimisen jälkeen paikat löytyivät etu ja takakulmista. Kytkennän tein tuohon jäähdytinkorotusvalon
kytkimeen, niin saa tarvittaessa nämä tärkeät valot päälle ja pois.




Elä Touho unohda mutkakoukkua alaspäin maastossa. Voi käydä leukaan.

Posti kulkenut ja hifistelypuolen juttuja pikkuisen tallissa touhuttu.

Jännitepuolen seurantaan löysin pienen volttimittarin ja USB-laturi sai toistaiseksi luovuttaa paikan mittarille.
Pitää miettiä USB-laturille uusi paikka johonkin tangon keskelle, niin johdot eivät roiku mittariston ja tangon
välissä laitteiden latausta tarvittaessa pidemmillä matkoilla. Hyvin sopi mittariston ulkoasuun ja helppolukuinen.


Can Am omat T3 etuparkit pikkuisen jälkeenpäin asennetun (kuten ovatkin) näköiset ja suurin ongelma niissä,
että ovat aina sadekelillä tai pestessä vettä puolillaan ja polttimoita palanut vähintään kourallinen.
Löysin vesitiiviitä led-polttimoita M10 kierteellä ja nyt voi huoletta ajaa vesisateessakin ilman silmäpuolivaloja.
Ovat lisäksi huomattavasti tavallista polttimoa valkeamman valonsävyn omaavat ja näkyvät kesäajoissakin paremmin.
Omien parkkien reikä hiukan isompi ja parilla metallirikalla sekä antennireiänpeitelevyn muovitaustalla sai helposti
kohtuullisen siistin ja tukevan asennuksen.


Tuli samalla tilattua myös kelta-oransseja led-polttimoita peräkärryyn ja muutama löysi mönkijäänkin
äärivaloksi, kun onhan tuo pitkää mallia.


Pienen tuumimisen jälkeen paikat löytyivät etu ja takakulmista. Kytkennän tein tuohon jäähdytinkorotusvalon
kytkimeen, niin saa tarvittaessa nämä tärkeät valot päälle ja pois.




- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ei taida olla tangossa enään tilaa tuollaiselle , säästyis reijän poraamiselta.
http://www.miniinthebox.com/fi/jtron-mo ... 94908.html
http://www.miniinthebox.com/fi/jtron-mo ... 94908.html
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kivoja ledejä mutta nuista tahtoo linssit tippua pikkuhiljaa.
Liimaus enemmiten pyhällähengellä. Seuraappa tilannetta
Mika
Liimaus enemmiten pyhällähengellä. Seuraappa tilannetta

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Taisi olla samat ledit jotka Meura asensi minulle parkeiksi muutama vuosi takaperin, sorvasi hienot sovitteet ja hyvin ne pelitti ja kesti, on vielä pikkaisen kirkkaammat kuin alkuperäiset joten lisää turvallisuuttakin. Pitäisi varmaan tähän uuteenkin päivittää. Melkoinen sirkusrekka alkaa valoineen olla tuo Jampan isomus, nyt kun alkaa valoisa aika niin saattaisi olla hyvä purkaa osa ettei vaurioidu ja laittaa syssyllä takaisin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tähän vielä kyssäri. Onko sinulla kokemusta muovissa olevien naarmujen tasoittamisesta? Onnistuuko?moottorijamppa kirjoitti:Kalvotus monimutkaisissa kuvioissa todella toimiva. Aseen pintaan tein taannoin maastokuvioinnin
ja hyvin on pysynyt. Tässä laitteessa halusin kuitenkin pysyä perusväreissä ja tekniikoissa.
Teippeinä olen käyttänyt useammassa projektissa Averyn teippiä. Asennus onnistuu kohtuullisen
hankaliinkin muotoihin ja kestänyt virheettömästi autojen puskureissa etc.. ja on paine sekä
konepesty useampaan kertaan testimielessä.
http://www.averydennison.com/en/home/te ... -film.html
Muovimaalaus oma maailmansa ja ammattilaiset tekee tietysti parasta sekä kestävintä jälkeä maalamossa.
Erityisesti tässä muovissa pysymisestä ei vielä tietoa, mutta muutamia vaativia muovikohteita moottoripyöriä,
kartingautoja sekä moottorikelkkoja olen maalaillut kohtuu hyvillä kokemuksilla automaalikaupassa paikanpäällä
sekoitetuilla kovetteet etc.. sisältävillä väreillä ja lakoilla. Tavarataloaineita en itse ole löytänyt kovin toimivia
ja usein päiväyksetkin ummessa sekä mahdollisesti säilytysketju ollut jossain kohtaa virheellinen.
Karkeasti tarvikkeet pohja-aine, väri ja lakka sekä ammattilaisten hiomavillat, rasvaliinat etc.. koska esityöt
ratkaisee lopputuloksen.Maalikaupasta tietävät suositella mitkä aineet toimivat keskenään ja tekniikoita.
Taitoa varmasti löytyy mutta maltti ratkaisee, eli useamman kuivumisen / hionnan kanssa ottaa äkkiä 2-3 viikkoa.