Tyhjäkäyntiongelmaa
Tyhjäkäyntiongelmaa
Eli nyt tartteis viisaampien apua...Ongelmaa etsitty palstalta, mutta ihan vastaavaa ei ole löytynyt.
Pelinä Arctic Cat 400 vm 2007.
Ongelmana tyhjäkäynti kylmällä kelillä. Kone lähtee käyntiin erittäin hyvin kovallakin pakkasella, mutta muutaman minuutin päästä sammuu. Kun lähtee ajamaan ja kaasun laskee pois niin taas sammuu ja tätä tekee 20-30min. Pienellä peukkukaasulla saa koneen kuitenkin pysymään käynnissä. Mutta sammumisen jälkeen tarvitsee kaasua lähteäkseen uudestaan käyntiin.
Seoksia olen säätänyt (nyt auki n 1½ kierrosta), tyhjäkäyntisuutinta suurentanut (42) ja kaasaria putsaillut, mutta siitä ei apua ole ollut. Kesällä tätä ko ongelmaa ei juurikaan ilmene. Mietin liittyisikö kylmä tuloilma tähän jotenkin?? Kun esim olen aurannut n 20-30 min niin kone jo riittävän kuuma, että flekti käy ja silloin pysyy käynnissä.
Mahtaako asialle voida tehdä jotain?
Pelinä Arctic Cat 400 vm 2007.
Ongelmana tyhjäkäynti kylmällä kelillä. Kone lähtee käyntiin erittäin hyvin kovallakin pakkasella, mutta muutaman minuutin päästä sammuu. Kun lähtee ajamaan ja kaasun laskee pois niin taas sammuu ja tätä tekee 20-30min. Pienellä peukkukaasulla saa koneen kuitenkin pysymään käynnissä. Mutta sammumisen jälkeen tarvitsee kaasua lähteäkseen uudestaan käyntiin.
Seoksia olen säätänyt (nyt auki n 1½ kierrosta), tyhjäkäyntisuutinta suurentanut (42) ja kaasaria putsaillut, mutta siitä ei apua ole ollut. Kesällä tätä ko ongelmaa ei juurikaan ilmene. Mietin liittyisikö kylmä tuloilma tähän jotenkin?? Kun esim olen aurannut n 20-30 min niin kone jo riittävän kuuma, että flekti käy ja silloin pysyy käynnissä.
Mahtaako asialle voida tehdä jotain?
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Oletko kokeillut jäänestoainetta bensan joukossa?
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
En oo kokeillu. Tarviis varmaan lurautta tilkkanen. Lieneekö jollain ollut vastaava ongelma ja jäänestolla selvinny?
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Meillä ainakin molemmat, Kymco ja Sachs, vaativat huikan tankkiin, että toimivat talvella.
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Ei auttanut jäänesto.
Kelit oli pari päivää alle -5 astetta. Paremmin toimii lauhemmalla kelillä, mutta sammuili kuitenkin tyhjäkäynnillä. Olisko lisää ideoita? Edelleen mietin kylmän ilman osuutta asiaan, millä tuloilman vois lämmittää?
Kelit oli pari päivää alle -5 astetta. Paremmin toimii lauhemmalla kelillä, mutta sammuili kuitenkin tyhjäkäynnillä. Olisko lisää ideoita? Edelleen mietin kylmän ilman osuutta asiaan, millä tuloilman vois lämmittää?
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Auringolla
Se ei saa kylmänä tarpeeksi bensaa. En tiiä onko se kaasarikone, mutta itellä autto, ku laitto seosta rikkaammalle.

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Joo, auringolla kyllä pelailee ihan hyvin. Mutta kesällä ei tartte hirveesti auratarekisteri kirjoitti:AuringollaSe ei saa kylmänä tarpeeksi bensaa. En tiiä onko se kaasarikone, mutta itellä autto, ku laitto seosta rikkaammalle.

Kaasarikone on ja olen kyllä seostakin säätänyt, mutta ei vaan tunnu pelittävän.
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Venttiilit säädöissä? Sytytystulpan kärkiväli 0,7-0,8mm?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Onko se kaasari sen mallinen jossa neulaa pystyy säätämään ?
Back in business
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
En tiiä mitä neuvoja oot muualta saanu mutta tässä ainakin omat vinkkini ongelman löytymiseen, eli
tarkista
- Kaasarin kumikurkku / imukaula, että on ehjät ja tiukalla, jos pienikin viilto/reikä niin voi vetää kosteutta siitä / sekottaa seoksia yms.
- Kaasarin putsaus / bensansuodattimen tarkistus ettei oo tukossa.
- Ilmanputsarin puhdistus jos likainen.
- Cdi boxin maadoitus, onko piuhat kunnolla kiinni ? Voi joskus temppuilla ja hämätä, eli jos maapiuha löysällä, ei joutokäynnillä toimi, mutta kaasulla taas toimii.... ???
- Myös tulpassa voi olla vikaa, kokeile vaikka toisella tulpalla
- Myös ihan perusjutut kannattaa varmuuden vuoksi katsoa, esim "tappokytkin" että toimii sekä virtalukon johdotukset yms...
Onnea vian etsintään ja korjaukseen, ilmottelehan tänne kun selviää !!
Ja jos menee hankalaksi niin katso www.bfgservice.fi ja sieltä huolto, laitetaan pelit kuntoon
tarkista
- Kaasarin kumikurkku / imukaula, että on ehjät ja tiukalla, jos pienikin viilto/reikä niin voi vetää kosteutta siitä / sekottaa seoksia yms.
- Kaasarin putsaus / bensansuodattimen tarkistus ettei oo tukossa.
- Ilmanputsarin puhdistus jos likainen.
- Cdi boxin maadoitus, onko piuhat kunnolla kiinni ? Voi joskus temppuilla ja hämätä, eli jos maapiuha löysällä, ei joutokäynnillä toimi, mutta kaasulla taas toimii.... ???
- Myös tulpassa voi olla vikaa, kokeile vaikka toisella tulpalla
- Myös ihan perusjutut kannattaa varmuuden vuoksi katsoa, esim "tappokytkin" että toimii sekä virtalukon johdotukset yms...
Onnea vian etsintään ja korjaukseen, ilmottelehan tänne kun selviää !!
Ja jos menee hankalaksi niin katso www.bfgservice.fi ja sieltä huolto, laitetaan pelit kuntoon

Tgb 425 Blade 4x4
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Keihin CVK 34mm, en oo varma voiko neulaa säätää..Cooleri kirjoitti:Onko se kaasari sen mallinen jossa neulaa pystyy säätämään ?
- kaulat ja kurkut ehjätdigu82 kirjoitti:En tiiä mitä neuvoja oot muualta saanu mutta tässä ainakin omat vinkkini ongelman löytymiseen, eli
tarkista
- Kaasarin kumikurkku / imukaula, että on ehjät ja tiukalla, jos pienikin viilto/reikä niin voi vetää kosteutta siitä / sekottaa seoksia yms.
- Kaasarin putsaus / bensansuodattimen tarkistus ettei oo tukossa.
- Ilmanputsarin puhdistus jos likainen.
- Cdi boxin maadoitus, onko piuhat kunnolla kiinni ? Voi joskus temppuilla ja hämätä, eli jos maapiuha löysällä, ei joutokäynnillä toimi, mutta kaasulla taas toimii.... ???
- Myös tulpassa voi olla vikaa, kokeile vaikka toisella tulpalla
- Myös ihan perusjutut kannattaa varmuuden vuoksi katsoa, esim "tappokytkin" että toimii sekä virtalukon johdotukset yms...
Onnea vian etsintään ja korjaukseen, ilmottelehan tänne kun selviää !!
Ja jos menee hankalaksi niin katso http://www.bfgservice.fi ja sieltä huolto, laitetaan pelit kuntoon
- kaasari putsattu ja bensansuodatin uusi
- ilmanputsari putsattu
- tulppa vaihdettu
CDI boxi ja virtalukko tarttee vielä kattoa
Mikä olis ohjearvo seosruuvin aukiololle?
Tänä aamuna nollakeli ja kerran sammu. Viime viikolla -20 ja sammu noin 20 kertaa. En tiedä onko se n aste pakkasta ja kertasammuminen

Ja tosiaan kun kone lämpeää niin käynnissä pysyy erittäin hyvin.
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Mää aloitin mönkijä ajeluni tuollaisella 400 -06 mallilla ja alkoi oireilemaan samalla tavalla ilmojen viilettyä. Myyjälle siitä kerroin ja ehdotti isompaa pääsuutinta tai Dynojetin sarjaa, päädyin jälkimäiseen ja ainakin itselläni oireet loppuivat Dynojetin asennukseen. Alkuperäinen neula ei ole säädettävissä paitsi prikoilla. Mulla ei ollut polttoaineen suodatinta ja luulisin että sinunkin koneeseen se on laitettu jälkeenpäin joten onko suodattimen virtaussuunta oikea ?
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Jälkeenpäin on polttoaineen suodatin laitettu ja kyllä se virtaus ihan oikein on.Pate05 kirjoitti:Mää aloitin mönkijä ajeluni tuollaisella 400 -06 mallilla ja alkoi oireilemaan samalla tavalla ilmojen viilettyä. Myyjälle siitä kerroin ja ehdotti isompaa pääsuutinta tai Dynojetin sarjaa, päädyin jälkimäiseen ja ainakin itselläni oireet loppuivat Dynojetin asennukseen. Alkuperäinen neula ei ole säädettävissä paitsi prikoilla. Mulla ei ollut polttoaineen suodatinta ja luulisin että sinunkin koneeseen se on laitettu jälkeenpäin joten onko suodattimen virtaussuunta oikea ?
Olen miettinyt tuota Dynojettiä. Mitä eroa niissä suuttimissa oikein on?
Mistä tuommonen Dynojet-sarja lienee paras tilata?
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Dynojetin suuttimet eivät ole vertailukelpoisia alkuperäisten kanssa kun sarjassa tulee mukana myös uusi neula ja varsinkin 400 sarjassa neula poikkeaa alkuperäisestä oleellisesti. Esimerkiksi Duell.in jälleenmyyjien kautta saa Dynojetin sarjan hintaan 59€. Sarjan tuotenumero on nelisataseen Q622. Tai vaikka tuolta Team Lainematkyla kirjoitti:
Jälkeenpäin on polttoaineen suodatin laitettu ja kyllä se virtaus ihan oikein on.
Olen miettinyt tuota Dynojettiä. Mitä eroa niissä suuttimissa oikein on?
Mistä tuommonen Dynojet-sarja lienee paras tilata?
Tarkista kuitenkin kaikki muut vikamahdollisuudet ensiksi.
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa
Kokeileppa vielä lämpösellä koneella laittaa ryyppyä pikkuhiljaa päälle, mitä tapahtuu ?
Näin saadaan ainaskin yksi vika poissuljettua!
Vastaile mitä käy !
Näin saadaan ainaskin yksi vika poissuljettua!
Vastaile mitä käy !
Tgb 425 Blade 4x4