Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Mönkijä kainuusta
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Heinä 2010 23:52

Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja Mönkijä kainuusta »

Pitääkö rajoitin laittaa ekaan katsastukseen? Jos pitää, niin kuinka se tehdään? Ekassa huollossa asentaja jotain neuvoi, van ei muisti riitä ½ vuoden taakse...
kapwilson
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Helmi 2008 22:28
Paikkakunta: Laukaa

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja kapwilson »

Tottakai pitää... Ainakin vanhemmissa malleissa säädetään kahdella rajoitin ruuviilla kierrokset riittävän alhaiseksi.
Nelivedolla
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

Täälläpäin katastus menee näin:

Katastusmies: Tehäänpä semmonen piha katsastus, näytäppä että valot toimii ja toimiiko vilkut?
Valojen ihailua ja mönkijän kiertelyä n.2 minuuttia.
Katastusmies: Mites tämä lähtee käymään ja missäs on jarrut?
Neuvotaan ja herralle pamautetaan kone käymään.
Katastus mies siirtää n. 2 metriä ja jarruttaa. Tuumaa sitten, että tuntuuhan siinä jarrut olevan.
Siitä sitten konttoriin ja leima paperiin. Kustansi 35€ kaikkinensa. =D>
Kone oli kiinalainen Goes.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Seuraat kaasuvaijeria niin löydät kotelon johon vaijeri menee. kotelon saa auki torksi avaimella ja rajoitin on kiinni reikätorksilla. Riittää varmaan että säädät kierrokset kohdilleen ruuvilla joka sijaitsee kaasu lätkän takana koska katsastusmiehillä ei ole mitään asiaa rueta purkamaan vekotinta ja tarkastaa rajoitin. Eli saman kaasun liikkeen rajoituksen saat ihan siitä kahvan takaa.
Porokone
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:13
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Lappi

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja Porokone »

?
Viimeksi muokannut Porokone, 08 Elo 2010 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Niin että rajoitinruuvi tulee ulos kaasuvipuun päin noin 6-7mm, silloin tehot ja kulku on tyyppihyväksynnän tasolla.
Kylätason mönkijäkuski
Mönkijä kainuusta
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Heinä 2010 23:52

Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS

Viesti Kirjoittaja Mönkijä kainuusta »

Kiitos tiedoista!

Ajoin katsastusasemalle: Katsastusmies etsi 5 min runkoon lyötyä sarjanumeroa ja se kun löytyi niin tuumasi, että kaikki on ok. Katsoi hän myös renkaat + valot. NYt on kilpi perässä ja saap voipi ajella huolettomasti.
Vastaa Viestiin