Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27 Heinä 2010 23:52
Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Pitääkö rajoitin laittaa ekaan katsastukseen? Jos pitää, niin kuinka se tehdään? Ekassa huollossa asentaja jotain neuvoi, van ei muisti riitä ½ vuoden taakse...
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Tottakai pitää... Ainakin vanhemmissa malleissa säädetään kahdella rajoitin ruuviilla kierrokset riittävän alhaiseksi.
Nelivedolla
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Täälläpäin katastus menee näin:
Katastusmies: Tehäänpä semmonen piha katsastus, näytäppä että valot toimii ja toimiiko vilkut?
Valojen ihailua ja mönkijän kiertelyä n.2 minuuttia.
Katastusmies: Mites tämä lähtee käymään ja missäs on jarrut?
Neuvotaan ja herralle pamautetaan kone käymään.
Katastus mies siirtää n. 2 metriä ja jarruttaa. Tuumaa sitten, että tuntuuhan siinä jarrut olevan.
Siitä sitten konttoriin ja leima paperiin. Kustansi 35€ kaikkinensa.
Kone oli kiinalainen Goes.
Katastusmies: Tehäänpä semmonen piha katsastus, näytäppä että valot toimii ja toimiiko vilkut?
Valojen ihailua ja mönkijän kiertelyä n.2 minuuttia.
Katastusmies: Mites tämä lähtee käymään ja missäs on jarrut?
Neuvotaan ja herralle pamautetaan kone käymään.
Katastus mies siirtää n. 2 metriä ja jarruttaa. Tuumaa sitten, että tuntuuhan siinä jarrut olevan.
Siitä sitten konttoriin ja leima paperiin. Kustansi 35€ kaikkinensa.

Kone oli kiinalainen Goes.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Seuraat kaasuvaijeria niin löydät kotelon johon vaijeri menee. kotelon saa auki torksi avaimella ja rajoitin on kiinni reikätorksilla. Riittää varmaan että säädät kierrokset kohdilleen ruuvilla joka sijaitsee kaasu lätkän takana koska katsastusmiehillä ei ole mitään asiaa rueta purkamaan vekotinta ja tarkastaa rajoitin. Eli saman kaasun liikkeen rajoituksen saat ihan siitä kahvan takaa.
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
?
Viimeksi muokannut Porokone, 08 Elo 2010 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Niin että rajoitinruuvi tulee ulos kaasuvipuun päin noin 6-7mm, silloin tehot ja kulku on tyyppihyväksynnän tasolla.
Kylätason mönkijäkuski
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27 Heinä 2010 23:52
Re: Can-Am 400 EFI 2010 optiomallin KATSASTUS
Kiitos tiedoista!
Ajoin katsastusasemalle: Katsastusmies etsi 5 min runkoon lyötyä sarjanumeroa ja se kun löytyi niin tuumasi, että kaikki on ok. Katsoi hän myös renkaat + valot. NYt on kilpi perässä ja saap voipi ajella huolettomasti.
Ajoin katsastusasemalle: Katsastusmies etsi 5 min runkoon lyötyä sarjanumeroa ja se kun löytyi niin tuumasi, että kaikki on ok. Katsoi hän myös renkaat + valot. NYt on kilpi perässä ja saap voipi ajella huolettomasti.