
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvinhä tuo tuntu toimivan ilman niitä maanvaiva jousiakin... katotaan lisää, kun kilometrejä karttuu 

Panssarivaunut on out!
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
800 outti pölläyttää ekoilla kiihdytyksillä kylmällä koneella hieman sinistä savua jos lämpötila on pakkasella, mutta loppuu kyllä heti kun kone hetken lämpiää. Jos asteet näyttää plussan puolta niin kyseistä ilmiötä ei esiinny, kannattaako huolestua? Oisko sen verran jo väljyyttä vai venttiilin kumit? Ajettu reilu 4000km. Ja mönkijä seisoi koko kesän tossa pihalla ja nyt kun sitä taas herättelin lumitöihin niin huomasin Ton Savutuksen.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kannata tuosta vielä huolestua, pakkasella välykset tuppaa olemaan isommat. Annat koneen olla tulilla hieman kauemmin ennen koitoksia, jos kovasti öljyä syöpi, niin voi alkaa ihmettelemään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
huohotinletku vai korvausilmaletku
Kaverilla outlander 400, ja sanoi ettei kestä tankata täyteen,koska rupeaa bensa haisemaan/vuotamaan. Korvausilmaletkussa oleva venttiili oli niinpäin, että päästi ulospäin. Mitäs siihen sanotte?
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pittää sanua että on ollut venttiili väärin päin.
Helekatin meksikaanit
Helekatin meksikaanit

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo voi helekati hetekati. Jos vajjaa metri jatkaa letkuja,yltävät mittarikoteloo, ja sen hajuatuottavan eli uloshenkityksen voi laittaa ilimanputsarikoteloo, onnistuu hienosti samalla kulmajutskalla ku mennee runkoo .
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
-
- 3WD
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 500 XT
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Meikäläisen XT-500-2010
Katosi vaihdepäällä starttaus,eli kärijarrua puristaen ei starttaa, vein tänään huoltomestalle ja kuulema tyyppi vikaa eli katkasija zökönä joka infoilee etiä päin et pitäisi käynnistyä, kukaties täällä aiheesta ollutkin juttua en niin tarkkaan ole kaikkee lukenu. Onkelman huomaa myös siitä ettei jarruvalo pala kahvaa puristaessa.
No se korjaantuu.
Any way, samalla reissulla huoltomestalla törmäsin mielenkiintoiseen puutteeseen / ongelmaan samaisessa laitteessa, eli korjattavana oli kevyesti palanut -10 mallin XT ja kuulema käynyt niin että oli lumitöitä painettu reilu kolme tuntia putkeen pienellä alueella jolloin ajoviima ei ollut päässyt jäähdyttämään pakarin takapöntön aluetta oli muovit sulanu pöntön päältä, eli takalokari sulanu ja valunu kuumalle pöntölle ja siitä tuleen
Tästä viisastuneena kävin hakemassa palan alumiinilevyä, josta tarkoitus rakennella pöntön päälle jäädyttävä suoja, porailla levyyn reikiä ja taivutella muotoon + hitsata kiinnikkeet suojalle suoraan pönttöön.
Liekkö näistä aiheista kokemuksia muilla / tietoo millanen se loppupeleissä olisi hyvän laatuinen jäädytinlevy et minkälaiseksi reikäjuustoksi se kannattaa porata?
Muilla merkeillä lienee vakiona sellainen härpätin pöntön päällä, kuulema?
Katosi vaihdepäällä starttaus,eli kärijarrua puristaen ei starttaa, vein tänään huoltomestalle ja kuulema tyyppi vikaa eli katkasija zökönä joka infoilee etiä päin et pitäisi käynnistyä, kukaties täällä aiheesta ollutkin juttua en niin tarkkaan ole kaikkee lukenu. Onkelman huomaa myös siitä ettei jarruvalo pala kahvaa puristaessa.
No se korjaantuu.
Any way, samalla reissulla huoltomestalla törmäsin mielenkiintoiseen puutteeseen / ongelmaan samaisessa laitteessa, eli korjattavana oli kevyesti palanut -10 mallin XT ja kuulema käynyt niin että oli lumitöitä painettu reilu kolme tuntia putkeen pienellä alueella jolloin ajoviima ei ollut päässyt jäähdyttämään pakarin takapöntön aluetta oli muovit sulanu pöntön päältä, eli takalokari sulanu ja valunu kuumalle pöntölle ja siitä tuleen

Tästä viisastuneena kävin hakemassa palan alumiinilevyä, josta tarkoitus rakennella pöntön päälle jäädyttävä suoja, porailla levyyn reikiä ja taivutella muotoon + hitsata kiinnikkeet suojalle suoraan pönttöön.
Liekkö näistä aiheista kokemuksia muilla / tietoo millanen se loppupeleissä olisi hyvän laatuinen jäädytinlevy et minkälaiseksi reikäjuustoksi se kannattaa porata?
Muilla merkeillä lienee vakiona sellainen härpätin pöntön päällä, kuulema?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viime talvilomalla tuli käytännössä aurattua aamusta iltaan kun mökiltä piti saada polut puhtaaksi ja lunta tuli jatkuvasti. Useamman tunnin kolauksia tuli tehtyä eikä mitään tietoakaan katteiden sulamisesta. Noh, laitteet ja tilanteet on yksilöllisiä, monesti nämä on yhteen sattumien summa 

Kylätason mönkijäkuski
-
- 3WD
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 500 XT
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisko viimetalven pakkaset toiminu jäähdyttimenä, nyt nolla/pluskelissä ei niin hyvin.....Koheltaja kirjoitti:Viime talvilomalla tuli käytännössä aurattua aamusta iltaan kun mökiltä piti saada polut puhtaaksi ja lunta tuli jatkuvasti. Useamman tunnin kolauksia tuli tehtyä eikä mitään tietoakaan katteiden sulamisesta. Noh, laitteet ja tilanteet on yksilöllisiä, monesti nämä on yhteen sattumien summa
hmmm...no ei tiedä, en ole päässyt jututtamaan kyseistä omistajaa, ittellä kanssa kone kävi koko talven ahkerasti lumitöissä ja välillä paikallaankin, kun tuulenkaatoja vinssasin paikoista johon ei traktorit taivu, ei ollu kans minkäänlaisia ongelmia. Mene ja tiedä mut varoix virittelen alumiinia pöntön kupeeseen.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ON tuo muovien sulamisen vaara suurimmillaan jos aivan uutukaista peliä kiusaa lumen puskussa.
Alkuun läy laite rikkaammalla ja varsinkin optio pelien katit on turkasen kuumia jolloin on kyllä vaarassa takakatteen sulaminen.
Alkuun läy laite rikkaammalla ja varsinkin optio pelien katit on turkasen kuumia jolloin on kyllä vaarassa takakatteen sulaminen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässä valmistautuessa Kan 2010 ajoihin tein yleisen tarkastuksen,ja huomasin että ainainen riesa jäähdyttimen kanssa jatkuu,eli kun laitoin viimeksi esto ruuvit jäähdyttäjän alapitimiin että ne pysyisivät tukiraudoissa kiinni .Niin nyt ne tukiraudat(pellit) oli katkenneet ja jäähdytin roikkui irtoimenaan.Nyt laitoin uuden tukiraudan jonka hitsaan runkoon kiinni eli nyt tuki on jämäkkä eikä ainoastaan pellinohut niinkuin se on alkujaan.Nyt se kestää ,mutta mikä antaa seuraavaksi periksi ei ainakaan rakentamani tuki.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo onkelma koskee ilmeisesti noita lyhyellä villev-puskureilla varustettuja outteja ?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ilmeisesti olet oikeessa ,mut kyl se lyhyt etupää on antanut niin paljon etuisuuksia että mielelläni rakentelen/kehittelen sen tuomista ongelmista toimivia ,koska kehitys työ mikä toimii on erittäin mielenkiintoista.On se vaan niin mukava mennä paikoista ton etupään johdosta jonne muut töksähtävät.
Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo laita Rane ylä päähän tuet outin omista alumiinirakseista villen keulaan hitsaten muu ei auta,puhun kokemuksesta.
Nyt taitaa syyläri hajota viimestää kangasniemellä
Jos ylä päätä
ei laita kiinni se ajaessa ellää aiva liikaa. en ossaa selittää tarkemmi, näytän kangasniemellä ellet oo korjannu ennemmi.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


ei laita kiinni se ajaessa ellää aiva liikaa. en ossaa selittää tarkemmi, näytän kangasniemellä ellet oo korjannu ennemmi.
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osaako kukaan selittää mistä tässä ongelmassa voisi olla kyse:
Eli ostin viime talvena käytetyn 400 can amin, ei hirveästi ajettu, hyväkuntoinen. Ajelin sillä muutamat lumet ennen kevättä. Kesällä muutama huviajelu metsikössä, sitten loppuikin bensa ja ajoin mönkijän talliin odottelemaan uutta talvea.
2 viikkoa sitten laitoin tankkiin bensaa ja laitoin akun lataukseen, koska olin melko varma että se on päässyt tyhjenemään koska mönkijällä ei oltu ajettu 4 kuukauteen. Latasin akun ja täytin tankin. Sitten laiton virrat päälle, mutta näyttöön ilmestyi moottorin vikavalo. Yritin startata, mutta kone ei ottanut kipinää, vaan napatutusta eli kone ei lyönyt kipinää ollenkaan. Lisäksi näyttö vilkutti jatkuvasti "low battery" ja ajoittain "communication failure" Eli voiko kyseessä olla esim. sytystulpan hajoaminen tai jotain vastaavaa. Kone ei ota ollenkaan kierroksia. Vetämällä olen yrittänyt käynnistää, silloin kierrokset nousevat sinne 500 luokkaan, mutta kone ei käynnisty. Ja kaikki jotka vetämällä ovat joskus kokeilleet käynnistää tietävät ettei se tee hyvää pidemmän päälle olkapäällä, varsinkaan can amissa.
edit: Juuri tulin tallista kokeiltuani käynnistää vehjettä, tällä kertaa otti huimat 200-300 kierrosta minuutissa starttauksen yhteydessä! Tajusin samalla kun yritin kovasti käynnistellä, ettei moottorista kuulu enää sitä normaalia "sirinää" käynnistämisen yhteydessä. Eli taitaa olla ruiskussa jotain vikaa, se selittäisi myös miksi kone ei käynnisty...
Eli ostin viime talvena käytetyn 400 can amin, ei hirveästi ajettu, hyväkuntoinen. Ajelin sillä muutamat lumet ennen kevättä. Kesällä muutama huviajelu metsikössä, sitten loppuikin bensa ja ajoin mönkijän talliin odottelemaan uutta talvea.
2 viikkoa sitten laitoin tankkiin bensaa ja laitoin akun lataukseen, koska olin melko varma että se on päässyt tyhjenemään koska mönkijällä ei oltu ajettu 4 kuukauteen. Latasin akun ja täytin tankin. Sitten laiton virrat päälle, mutta näyttöön ilmestyi moottorin vikavalo. Yritin startata, mutta kone ei ottanut kipinää, vaan napatutusta eli kone ei lyönyt kipinää ollenkaan. Lisäksi näyttö vilkutti jatkuvasti "low battery" ja ajoittain "communication failure" Eli voiko kyseessä olla esim. sytystulpan hajoaminen tai jotain vastaavaa. Kone ei ota ollenkaan kierroksia. Vetämällä olen yrittänyt käynnistää, silloin kierrokset nousevat sinne 500 luokkaan, mutta kone ei käynnisty. Ja kaikki jotka vetämällä ovat joskus kokeilleet käynnistää tietävät ettei se tee hyvää pidemmän päälle olkapäällä, varsinkaan can amissa.

edit: Juuri tulin tallista kokeiltuani käynnistää vehjettä, tällä kertaa otti huimat 200-300 kierrosta minuutissa starttauksen yhteydessä! Tajusin samalla kun yritin kovasti käynnistellä, ettei moottorista kuulu enää sitä normaalia "sirinää" käynnistämisen yhteydessä. Eli taitaa olla ruiskussa jotain vikaa, se selittäisi myös miksi kone ei käynnisty...