Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

mixout kirjoitti:En tiedä onko tämä varsinainen ongelma, ominaisuus vai käyttäjän vika. Tuo laite (500 t3 2013) on ollut vajaan viikon ajossa ja pari kertaa on nyt käynyt että en ole saanut kytkettyä nelivedolta takavedolle. Tai ainakaan nelivedon valo ei sammu mittaristossa. Sitä lukon surinaa kun ei tahdo kuulla koneen käydessä niin paha sanoa tapahtuuko mitään. Onko muilla vastaavaa? Pysähdyksissä siis yrittänyt vaihtaa luonnollisesti. Lopulta kun tarpeeksi on odotellut tai vipua painellut/käynnistänyt uudestaan, valo sammuu.
Veikkaan että vika on aktuaattorissa, se on nelivedon sähköinen kytkentäyksikkö ja se tuppaa välillä vioittumaan näissä Can Ameissa vaikka kone olis uuden karhea. Minulla oli samat oireet kun mönkkäri oli noin vuoden vanha ja tuo osahan se oli mennyt rikki...valitettavasti uusi osa on tosi kallis, muistaakseni 500€, mutta jos on takuuta jäljellä se pitäis saada vaihdettua maahantuojan piikkiin.
mixout
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Maalis 2013 15:03
Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mixout »

Mutta eikö silloin tuon vetotavan vaihdonkin pitäisi jumittaa? Nyt tuntuu, että vain valo näyttää väärin. No, pitääpä laittaa kyselyä huoltoon, että katsovatko heti vai ekan huollon yhteydessä.
Viimeksi muokannut vaughan, 14 Huhti 2013 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

jermu kirjoitti:Käykö toi 800R kone tosiaan kokoajan noin kuumana, flekti huutaa ihan normi tieajosskin lähes kokoajan nopeudesta riippumatta... Puhumattakaan nyt tuosta maastoajosta.

Toinen mikä kyl kuumuu reippaasti on varikoppa... Luistaako hihna ja onko tuolle tehtävissä jotain...
Asentelin jäähdyttimensiirtosarjan ja putsasin syylärin. Yllättävän paljon kunttaa sieltä vasn tuli ulos vaikka oli mukamas hyvin ja antaumuksella putsattu. Samalla vaihdoin valvolinen antifreeze coolantit sisään huuhtelun jälkeen.

Ensi fiilis on että flekti käy harvemmin... Syyläristä on turvonnut noin 5-10 prosenttia...
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Koitappas mixout vaikka peruuttaa konetta hieman kun tuo nelivedon valo jää palamaan kun olet takavedon kytkenyt.
mixout
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Maalis 2013 15:03
Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mixout »

Koitetaan kun seuraavan kerran tuon tekee ja raportoidaan tuloksista.
Viimeksi muokannut jukka81, 15 Huhti 2013 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

jermu kirjoitti:Asentelin jäähdyttimensiirtosarjan ja putsasin syylärin. Yllättävän paljon kunttaa sieltä vasn tuli ulos vaikka oli mukamas hyvin ja antaumuksella putsattu. Samalla vaihdoin valvolinen antifreeze coolantit sisään huuhtelun jälkeen.

Ensi fiilis on että flekti käy harvemmin... Syyläristä on turvonnut noin 5-10 prosenttia...

Oliko sarja mistä ja mitä kustanti?
Olis ongelma samaa tyyppiä ja täytys tehrä jotakin asialle....
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

Brpn oma sarja. Vajaa 300€.. Kallis mutta ompahan jäähdytystä...

Tuon syylärin käyn näyttämässä, josko menis takuuseen..
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Perhana , senhän saa sitte orikineeliosa kaupasta. Kiitos!

Oliskos muita jotka tarvittis tuon hilkkeen?
Meinaan lähin kauppias ei ainakaan tuntenut tuota osaa ,joten taitaa mennä
rapakon taakse tilaus... Tulis samalla usiampi...
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

kyllä se löytyy ihan BRP suomalaisesta kuvastosta. ja Rovaniemeltä toimittavat varmaankin päivän kahen aikana minne päin suomea tahansa...

tutkin kans tuolta meren takkaa ja totesin, että ei taija juuri kannattaa..
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Varsinkaa ku eivät lähetä suoraan suomeen. BRP regulations juunou
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Täytyypä kysellä vielä uudestansa. Kiitos!
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

käympä kurkkaamas! Tattis!
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

Mitäs tarkottaa käynnistäessä näytön alalaitaan ilmestyvä teksti joka menee suunnilleen "maintance required" ?
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
MVJ
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Maalis 2013 09:40
Mönkijä:: Can Am 500 T3
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MVJ »

Vaatii huoltoa.
Vaihata teksti suomenkieleksi huollossa.
Vastaa Viestiin