Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Nyt on viimeinkin sintteripalat saatu vaihettua alle. Oli ne oikein kuitenkin vaikka ensialkuun kattelinkin että olisivat väärät palat... Askolassa pääsee sitten testaamaan niitä.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
500DPS
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Huhti 2013 13:33
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 500DPS
Paikkakunta: Savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 500DPS »

Terve!
500 traktori Can- Amin ohjaus vetää oikealle ja oikeanpuolen rengas on kulunut melkein sileäksi, enemmän ulkoreunasta. Ajettu n. 1800km ja enimmäkseen asfaltilla, muut renkaat vielä ihan hyvät. Tänään kokeilin nostaa keulan tunkilla ylös ja ohjaus tuntuu jotenkin oudolta, koska jos renkaasta koittaa kääntää niin vasemmalle tuntuu jäyjältä ja oikealle kääntyy ihan helposti, siis silloin kun mönkijä pyörii. Ja ohjaustangosta vasemmalle kääntäessä tuntuu myös vähän jäykemmältä kun oikealle. Onkos normaalia kun keula ilmassa pyörittää toisen puolen rengasta niin toinenkin pyörii vaikka neliveto ei ole päällä :?: Onkohan ohjaustehostimessa vikaa vai jossain muualla?
Ja onko tämän v2 koneen ominaisuus pyöriä huonosti kylmänä ja sammua herkästi jos vähänkin kaasua painaa, eikä tarvitse olla edes pakkasta kun tekee tuota.
Can-Am outlander max 500dps t3 -13
Ex: Arctic-Cat 550 h1 t3 -11
Ex: Can-Am ds 250 tl -07
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Mulla kääntyy kans oikealle helpommin. Ja naapurin polle myös. Liittyisköhän tuo siihen ku ne nykyään mönkijä-lehdessäki mittaa kääntösäteen molempiin suuntiin koska se on aina eri.. olikohan se jotenki niin että se veis liikaa aikaa jos ne tehtaalla keskittäis ohjauksen jokasesta mönkijästä, en muista. Toinenhan on jos rengaspaineet on viturallaan niin puoltaa ja raskaasti.

Ja itelläki ollu noita käynnistysongelmia. Yks päivä oli tieten startti jäätyny (jos se vaan on mahollista) nappia kun paino niin kuulu vaan pieni hento naksaus. Tämä toistu n.20 kertaa kunnes tartti pörähti jonnin verran. Seuraavalla painalluksella lähti käyntiin niinku ei ois ikinä ollu mitään ongelmaa. Muutaman kerran joutunu myös sahamaan aivan tosissaan että saa kanan käyntiin. Oisko tuo sitte ollu keleistä kiinni. Illalla kosteaa ja lämmintä, aamulla taas pakkasta 10. En tiiä, kertokaa viisaat.
□■
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

mulla kans on näillä lähellä nollaa keleillä että voi kylmänä liikkeelle lähtö olla yskivää.lämpösellä ja yli viiden asteen pakkasella ei mitään onkelmaa.mutta takuu huollon asioitahan nuo kaikki on.henkilökohtaisesti en päästäis toisen puolen rengasta kaljuks ja alkaisin sitten kummastelemaan :wink:
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

TKT kirjoitti:Nyt on viimeinkin sintteripalat saatu vaihettua alle. Oli ne oikein kuitenkin vaikka ensialkuun kattelinkin että olisivat väärät palat... Askolassa pääsee sitten testaamaan niitä.
mistäs tilasit? laitas linkki..
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
IluRi
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Marras 2011 23:11
Mönkijä:: Can-am Max

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja IluRi »

500DPS mulla on ollut tosi paljon ongelmaa oikean eturenkaan kulumisen kans. Yhden parin eturenkaita olen saanut takuuseen. Taas näyttää syövän samaa rengasta kun vähän enemmän ajelin maantiellä.
Viimeisin vastaus parin viikon takaa, huollosta oli et osa näistä vaan syö renkaita :( (Maanantaiversio kai).
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

Tuohon 500:sen kylmäkäynnistykseen on olemassa joku päivitys brp:ltä. Tosin sen päivityksen jälkeen ei meinaa lähtä lämpimästä käyntiin...itellä ei siitä kokemusta oo ku mulla on tuo 650 ja siinä ei kyseistä vikaa oo, huoltomies vaan tuosta lämpimikseen kertoili
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Soulost, tais noista olla puhettakin joku aika sitten... :wink: Mutta tässä olis tuo koa201:n laittama linkki, mistä tilasin palat: http://www.ebay.com/itm/2013-CAN-AM-OUT ... 51ada6dc13

Tilaus tuli suht nopeesti ja kirjeenä suoraan postilootaan.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja koa201 »

Joo itsekkin uskalsin viime viikolla laittaa tilauksen sisään. :arrow: Reilua ensin suositella muille ja sitten vasta tilailla itselle. :roll:
Tullipäätöksen tein netissä niin kokonaishinnaksi tuli vajaa 77€, ei paha ainakaan marmoritiskiin verratessa (rtfm)
Viimeksi muokannut koa201, 19 Marras 2013 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kallma
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Huhti 2011 18:45
Mönkijä:: can-am 650xmr

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kallma »

Mitähän G2 canamiin maksaa uus avain ja pitääköhän viedä koko laite huoltoon vai saako tiedot toisesta avaimesta?
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

G1 koppasissa pitää mennä koneen kanssa huoltoon. Mutta en tiedä käytännössä miten se tehdään, avain virtalukkoon ja ohjelmointi piuhan kautta vai miten lie...?
Ex nelisatkuun hommasin uuden 2011, olisko ollut 30-40€. Se tehtiin tosin määräaikaishuollon yhteydessä jossa muutenkin testeriä käytetään (testerimaksu).
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Ite olen omaani 400 Outtiin avainta uusinu ja homma hoitui juuri noin kuten kane67 on arvuutellu. Koneen kanssa koljaamolle molle, jossa huoltopena kytki piuhalla läppärin kiinni koneeseen, uudet avaimet käytettiin virtalukossa ja ohjelmointi ja homma valmis, ei kauaa menny.
kallma
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Huhti 2011 18:45
Mönkijä:: can-am 650xmr

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kallma »

Kiitos tiedosta.... odottelen sitten seuraavaan huoltoon kun on vara-avain vielä ok. Toinen avainkin voi olla ok,mutta se on koiran mahahas. Toivottavasti useammas osas niin löytää vielä tiensä ulos.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Koiran mahas... :shock: ...ettei vaan ny mupella tule masu kipiäks.
Avatar
Agurapii
6WD
Viestit: 495
Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
Paikkakunta: Euki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Agurapii »

Klik klik... nojoo mutta mites se sinne on joutanut ja kysyin omaan canaani toista avainta jonka saa vai teettämällä niin noin 100-200€ päätin etten hukkaa ainutta avainta :oops:
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Vastaa Viestiin