Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaikki muovirattaat saa vaihdettua ilman halkaisua. Helpottaa ku on motti pöydällä. Etuperälle menevä akseli pois ni reijistä saa rattaat vaihdettua. Molemmat posket pitää purkaa. Ei paha onhan ihminen sen koonnu.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt en heti hokase miksi pittää magneeton puolikin purkaa?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sorry no ei kyl tarvii innostuin liikaa
jos ei mielenkiinosta taho katella paikkoja.




Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo tieto on erinomainen, jotta akselin reiästä onnistuu rattaan vaihto ja helepottaa glegian tuskaa huomattavasti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Spurku hommat menossa mut nyt tökkäsi, en saa läpiakselia irti koneesta.. Eli etu kartaani on irti, läpiakselin ympärillä oleva kaulus on irti(se joka on kolmella pultilla kiinni) eli reikä on nyt väljä läpiakselille mut millä tuo läpiakseli on lukittu koneen sisällä toisesta päästä?
kun koitan kiskaista läpiakselia ulos niin tökkää terävästi johonkin.. Mutta mihin?
kun koitan kiskaista läpiakselia ulos niin tökkää terävästi johonkin.. Mutta mihin?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lähteepi pois vain toiselle käsin, taisi olla vaihelootan puolelle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
eli tarkoittaako se et vaihelaatikko täytyy purkaa pois ja vetää läpiakseli takakautta ulos koneesta? Irrotin tuon laatikon kyljessä olevan mustan poksin magneeton puolelta johon menee sähköt ja sen reijästä näkyy et läpiakseli katkeaa reijän kohdalla, akseli liikkuu eteenpäin noin 3cm sit tökkää sit tökkää johonkin.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä se loota pittää poistaa valitettavasti, on vain kolmella mutterilla konneesa kiinni.
Se tarkoittaa myös koneen irroitusta, niin kuin nimimerkki vv totesi, on homma helepompi tehä kun kone on pöyällä.
Se tarkoittaa myös koneen irroitusta, niin kuin nimimerkki vv totesi, on homma helepompi tehä kun kone on pöyällä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moottori on nyt pöydällä, läpiaseli irrotettuna ja vesi pumpun molemmat väli rattaat irrotettuna, nimittäin huomasin tuossa kun otin pitkän akselin päästä rattaan pois et olipahan myös siitä toisestakin rattaasta yksi hammas irronnut, olisi jäänyt tuo toinen ratas huomaamatta jos en olisi tuolla putkikameralla alkanut ihan mielenkiinnosta tutkimaan koneen sisuskaluja.
Kirjoittelin aijemmin tuosta moottorijarrun rutina ongelmasta pikkupuolella.. voipi olla et löytyi tässä samalla vika siihenkin, eli ykkös varin akselilla olevista pienistä jousista (420239133) oli toinen jousi poikki, jännä nähä et poistuuko tuo rutina kun tilaa sinnekkin nyt samalla uudet jouset.
Huomenna soitto ojanrautaan ja uudet atomit tilaukseen..
Suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, varsinkin Pokelle
Jospas se kana jaksaisi uusilla rattailla taas jonkun kilomeetrin mönkiä.
ASIOLLA ON TAPANA JÄRJESTYÄ..
Kirjoittelin aijemmin tuosta moottorijarrun rutina ongelmasta pikkupuolella.. voipi olla et löytyi tässä samalla vika siihenkin, eli ykkös varin akselilla olevista pienistä jousista (420239133) oli toinen jousi poikki, jännä nähä et poistuuko tuo rutina kun tilaa sinnekkin nyt samalla uudet jouset.
Huomenna soitto ojanrautaan ja uudet atomit tilaukseen..
Suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, varsinkin Pokelle

Jospas se kana jaksaisi uusilla rattailla taas jonkun kilomeetrin mönkiä.
ASIOLLA ON TAPANA JÄRJESTYÄ..

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olikos glegian koneessa tuntia minkäverran, kilometrit taisi olla n. 12tkm. Ihan vaan sillä kun samat rattaathan ne joka masiinassa pyörii, että jos on moottoriin on muuta laittoa niin kannattaa sitten nuo pumpun rattaat ja pinnit vaihdella kaikki samointein. Osien hinta ny tuskin maata kaataa mutta työtähän tuossa jonninverran on, ja pahimmoilleen tietenkin johonkin korpeen posahtaa. Kaikkiaan hyvä että tämäkin asia on tänne jaksettu sepustaa.
Osaatko vielä tässä vaiheessa arvuutella mikä nuo rattaat ois särkeny, onko kone joskus käynyt liian kuumana tms. Vai onko ihan ajan hammas purassut.
Osaatko vielä tässä vaiheessa arvuutella mikä nuo rattaat ois särkeny, onko kone joskus käynyt liian kuumana tms. Vai onko ihan ajan hammas purassut.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
onkohan tuo castrollin; http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071681 75w-140 liian jäykkää tavaraa etuperään?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Suotta sie kovin kallista tavaraa ostat, hyvin on visco pelannut kesät talvet tuolla suositusten mukaisella 75w-90 ls:llä. Mobilia meni periin ja lootaan nyt viimeksi..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvä glegia että asia selevis, eikä tarvi kumarrella, ihan normi juttu.
Matti K. on asian ytimessä, aina kannattaa tarkistaa liikkuvat samolla tulilla kun paikat on auki. Glegian konneesa on sattunut jokin hävökki, luultavasti nuo hampaat on murtuneet siitä kun yksi ratas on halennut, ilmeisesti lukituspinnin irtoamisen seurauksena. Tämä on tietysti pelkkää arvausta.
Ei tuo jämympi öljy särje perää, hieman hiljentää ääniä ehkäpä. Omassa on laatikko- ja peräöljyt jämympää laatua kö ajan enimmäkseen tiellä ja kesällä.

Matti K. on asian ytimessä, aina kannattaa tarkistaa liikkuvat samolla tulilla kun paikat on auki. Glegian konneesa on sattunut jokin hävökki, luultavasti nuo hampaat on murtuneet siitä kun yksi ratas on halennut, ilmeisesti lukituspinnin irtoamisen seurauksena. Tämä on tietysti pelkkää arvausta.
Ei tuo jämympi öljy särje perää, hieman hiljentää ääniä ehkäpä. Omassa on laatikko- ja peräöljyt jämympää laatua kö ajan enimmäkseen tiellä ja kesällä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
siispä öljyt ostoon. Ymmärrän kyllä että on vähäsen kalliimpaa mutta laatukin on kyllä aivan toista kun mobiili... ja muuten mistä tulee tieto mittarille että onko 4wd päällä kun kaverilla oli se kytkin hapettunut(2011 400cc max outlander) ja jäänyt 4wd päälle ja kytkimenputsauksen jälkeen toimii muuten mutta kun laittaa nelivedon päälle niin kuva tulee normaalisti mittaristoon mutta kun lähtee liikenteeeseen tai antaa hiukan kierroksia niin se merkki häviää vaikka 4veto pysyy päällä? varmaan se anturin johto löysällä tai jotain...
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko näistä nyt pitempää kokemusta? 2013 cannamin kuvastossa kehutaan näin:" Parantavat outlanderin kulkua, ajettavuutta ja hallittavuutta. Partaveitsenterävä kalibrointi vaativimmillekin kuskeille. Heikkenemätön suorituskyky."Koheltaja kirjoitti:Vaihda sinne Canan omat HPG-iskarit, eipä niiaa enään. Vakioiskari on siksi aika onneton kun siinä ei ole käytännössä puristusvaimennusta ollenkaan, siksi keula niiaa pelkästä kaasun päästämisestä.
Tarkottaako tämä sitä että nämä on viimeset kepit mitä tarvii ostaa? Alkaanimittäin oleen aika heikolla hapella nuo nykyset... ja suotta laittaa samanlaisia tilalle.
□■