Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
vv
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Tammi 2007 19:24
Mönkijä:: can-am tl
Paikkakunta: Mettäkulma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vv »

Kaikki muovirattaat saa vaihdettua ilman halkaisua. Helpottaa ku on motti pöydällä. Etuperälle menevä akseli pois ni reijistä saa rattaat vaihdettua. Molemmat posket pitää purkaa. Ei paha onhan ihminen sen koonnu.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Nyt en heti hokase miksi pittää magneeton puolikin purkaa?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
vv
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Tammi 2007 19:24
Mönkijä:: can-am tl
Paikkakunta: Mettäkulma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vv »

Sorry no ei kyl tarvii innostuin liikaa :oops: :oops: :oops: :oops: jos ei mielenkiinosta taho katella paikkoja.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuo tieto on erinomainen, jotta akselin reiästä onnistuu rattaan vaihto ja helepottaa glegian tuskaa huomattavasti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Spurku hommat menossa mut nyt tökkäsi, en saa läpiakselia irti koneesta.. Eli etu kartaani on irti, läpiakselin ympärillä oleva kaulus on irti(se joka on kolmella pultilla kiinni) eli reikä on nyt väljä läpiakselille mut millä tuo läpiakseli on lukittu koneen sisällä toisesta päästä?
kun koitan kiskaista läpiakselia ulos niin tökkää terävästi johonkin.. Mutta mihin?
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Lähteepi pois vain toiselle käsin, taisi olla vaihelootan puolelle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

eli tarkoittaako se et vaihelaatikko täytyy purkaa pois ja vetää läpiakseli takakautta ulos koneesta? Irrotin tuon laatikon kyljessä olevan mustan poksin magneeton puolelta johon menee sähköt ja sen reijästä näkyy et läpiakseli katkeaa reijän kohdalla, akseli liikkuu eteenpäin noin 3cm sit tökkää sit tökkää johonkin.
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kyllä se loota pittää poistaa valitettavasti, on vain kolmella mutterilla konneesa kiinni.
Se tarkoittaa myös koneen irroitusta, niin kuin nimimerkki vv totesi, on homma helepompi tehä kun kone on pöyällä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Moottori on nyt pöydällä, läpiaseli irrotettuna ja vesi pumpun molemmat väli rattaat irrotettuna, nimittäin huomasin tuossa kun otin pitkän akselin päästä rattaan pois et olipahan myös siitä toisestakin rattaasta yksi hammas irronnut, olisi jäänyt tuo toinen ratas huomaamatta jos en olisi tuolla putkikameralla alkanut ihan mielenkiinnosta tutkimaan koneen sisuskaluja.

Kirjoittelin aijemmin tuosta moottorijarrun rutina ongelmasta pikkupuolella.. voipi olla et löytyi tässä samalla vika siihenkin, eli ykkös varin akselilla olevista pienistä jousista (420239133) oli toinen jousi poikki, jännä nähä et poistuuko tuo rutina kun tilaa sinnekkin nyt samalla uudet jouset.

Huomenna soitto ojanrautaan ja uudet atomit tilaukseen..

Suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, varsinkin Pokelle :prayer:

Jospas se kana jaksaisi uusilla rattailla taas jonkun kilomeetrin mönkiä.

ASIOLLA ON TAPANA JÄRJESTYÄ.. =D>
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Olikos glegian koneessa tuntia minkäverran, kilometrit taisi olla n. 12tkm. Ihan vaan sillä kun samat rattaathan ne joka masiinassa pyörii, että jos on moottoriin on muuta laittoa niin kannattaa sitten nuo pumpun rattaat ja pinnit vaihdella kaikki samointein. Osien hinta ny tuskin maata kaataa mutta työtähän tuossa jonninverran on, ja pahimmoilleen tietenkin johonkin korpeen posahtaa. Kaikkiaan hyvä että tämäkin asia on tänne jaksettu sepustaa.

Osaatko vielä tässä vaiheessa arvuutella mikä nuo rattaat ois särkeny, onko kone joskus käynyt liian kuumana tms. Vai onko ihan ajan hammas purassut.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

onkohan tuo castrollin; http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071681 75w-140 liian jäykkää tavaraa etuperään?
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Suotta sie kovin kallista tavaraa ostat, hyvin on visco pelannut kesät talvet tuolla suositusten mukaisella 75w-90 ls:llä. Mobilia meni periin ja lootaan nyt viimeksi..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Hyvä glegia että asia selevis, eikä tarvi kumarrella, ihan normi juttu. :D
Matti K. on asian ytimessä, aina kannattaa tarkistaa liikkuvat samolla tulilla kun paikat on auki. Glegian konneesa on sattunut jokin hävökki, luultavasti nuo hampaat on murtuneet siitä kun yksi ratas on halennut, ilmeisesti lukituspinnin irtoamisen seurauksena. Tämä on tietysti pelkkää arvausta.

Ei tuo jämympi öljy särje perää, hieman hiljentää ääniä ehkäpä. Omassa on laatikko- ja peräöljyt jämympää laatua kö ajan enimmäkseen tiellä ja kesällä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

siispä öljyt ostoon. Ymmärrän kyllä että on vähäsen kalliimpaa mutta laatukin on kyllä aivan toista kun mobiili... ja muuten mistä tulee tieto mittarille että onko 4wd päällä kun kaverilla oli se kytkin hapettunut(2011 400cc max outlander) ja jäänyt 4wd päälle ja kytkimenputsauksen jälkeen toimii muuten mutta kun laittaa nelivedon päälle niin kuva tulee normaalisti mittaristoon mutta kun lähtee liikenteeeseen tai antaa hiukan kierroksia niin se merkki häviää vaikka 4veto pysyy päällä? varmaan se anturin johto löysällä tai jotain...
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Koheltaja kirjoitti:Vaihda sinne Canan omat HPG-iskarit, eipä niiaa enään. Vakioiskari on siksi aika onneton kun siinä ei ole käytännössä puristusvaimennusta ollenkaan, siksi keula niiaa pelkästä kaasun päästämisestä.
Onko näistä nyt pitempää kokemusta? 2013 cannamin kuvastossa kehutaan näin:" Parantavat outlanderin kulkua, ajettavuutta ja hallittavuutta. Partaveitsenterävä kalibrointi vaativimmillekin kuskeille. Heikkenemätön suorituskyky."
Tarkottaako tämä sitä että nämä on viimeset kepit mitä tarvii ostaa? Alkaanimittäin oleen aika heikolla hapella nuo nykyset... ja suotta laittaa samanlaisia tilalle.
□■
Vastaa Viestiin