Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se rytinä tulee visko yksiköstä, jossa kitkalevyt ei saa pitoa, hillitön rutina ja tulee tuosta vain pahenemaan, kun kitkalevyt on soronoo. Visko yksikön vaihto perän sisälle ainoa korjaus. Mikään ei hajoa enempää, lukko ei vain kytkeydy aina ja herkästi vain rytisee. Kannattaa kysellä takuuseen.
Visko toimii vain "pumppuna" perässä, joka puristaa kitkalevyt yhteen. Vaatii peräöljyn LS lisäaineistuksella. Ei ole suljettu visco lukko, joka toimii hieman eri periaatteella.
Visko toimii vain "pumppuna" perässä, joka puristaa kitkalevyt yhteen. Vaatii peräöljyn LS lisäaineistuksella. Ei ole suljettu visco lukko, joka toimii hieman eri periaatteella.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
- Mönkijä:: Outti 800
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huoh ja voih.. Päätti sitte canami jättää mut tien varteen virran puutteessa.. Elikkäs lataus ongelmaa ollu jo pitkään. Ei lataa tarpeeksi muuta ku kovilla kierroksilla. Akku ja jännitteensäätäjä vaihdettu. Staattorilta mitattuna tyhjäkäynnillä tulee ulos joka vaiheiden välistä 15vac. 4000rpm 50vac muista ja yhdestä välistä 45vac. Vastusmittauksella vaiheiden välit 0.2ohm. Runkoa vasten joka väli 0.3ohm. Tuo maayhteys vähän ihmetyttää... Kuuluuko staattorin olla runkoyhteydessä?? Kone on vm09. 800cc outlander. akun maadotus kunnossa.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
- Mönkijä:: Outti 800
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itse itselleni vastaten.. Sunnuntain rapularemontin tulos: Staattori sökö. Pitääkö mennä marmoritiskille vai onko porukka tilannut näitä muualta??

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Keväällä itse ihmettelin samaa ja päädyin tilaamaan marmorilta. Ei ainakaan tuohon omaan 2010 kanaan sitä uudempaa staattoria löytynyt mistään ulkoa järkevästi.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
- Mönkijä:: Outti 800
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jahas.. onkos tähän siis joku uudempi malli tullut? paljonko noin tuli kustantaan?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kun tuossa 2010 eteenpäin se on erilainen kun tuo vanhempi malli. Jos en väärin muista niin olisko ollu karvan alle 300e mitä se makso.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuoltakin vois harkita uuden ostamista: http://www.rmstator.com
Ei omaa kokemusta ko. puljusta, mutta staattoreille löytyy sieltä myös mitattavat vastusarvot specsit kohasta, joten tarkistappa niihin nähen omat mittaukset.
Ei omaa kokemusta ko. puljusta, mutta staattoreille löytyy sieltä myös mitattavat vastusarvot specsit kohasta, joten tarkistappa niihin nähen omat mittaukset.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jarrukahvan painumisongelma 650 g2 maxissa omalta osalta selvinnyt. Johtui 1000xmr iron baltic panssarin etutukivarsien suojista.. otti satulat kiinni suojiin ääriasentoihin käännettäessä ja tästä syystä väänti satulaa vinoon ja palat kauas levystä.
Jostain luin että xmr renkaat kääntyy vähemmän kuin perus maxi.
Jostain luin että xmr renkaat kääntyy vähemmän kuin perus maxi.
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Antautui tuo kahvalämppärien säädinkotelo (siis se mikä tulee sen peilin pultin alle kiinni) juurikin tuosta kiinnityskohdasta ja nyt pitäs sitä alkaa kasailemaan. Onkohan tuo liimattavaa muovia vai onko jollain kokemusta / ideoita korjaamiseen?
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittasitko tikulla tuon öljytason vai arvioitko silmämääräisesti? Kiinnostaa.SavolaineMakkara kirjoitti:EDIT: Äsken kävi tuoki vehe 25h huollossa, laittovat moottoriöljyä täyttökorkkiin asti ja mittaristo ei ollu kunnolla paikallaan, sekä se napin päällinen oli rikottu..Mutta se kolina saatto ehkä loppua siinä, en oo vielä niinkää siihen kiinnittäny huomiota..

-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
- Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
- Paikkakunta: Pielavesi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En enää ihan tarkkaan muista, mutta tikun kanssa se oli n. 5mm korkista ja päältäpäin katsottuna n. 0,5-1cm että ois tullu yli... Noin desin minä sieltä pois otin, niin että pinta laski hieman siihen "MAX" tekstin alapuolle. Öljyimurin virkaa toimitti Fairypurkki+mehupilli yhdistelmä, ja pelitti iha liian kanssa..
Eikai siinä, se on mennyt juttu.
Katotaan millonka tulis kortti ja seuraavat poudat niin pääsis vähä vetelemään hiekkatierallia..
Onkos muilla muuten minkäänlaisia ritilä/verkkosuojia syylärille keppien varalle? Otin sen vetolenkki-hommelin irti siitä nokasta, ja heti seuraavana päivänä pieni kepukka tökkäs ja pikkusen hipas syyläriä, ilman vahinkoa onneksi. Ihan vaan kaiken varalle meinasin siihen tehä jonkunlaista suojaa..

Eikai siinä, se on mennyt juttu.

Onkos muilla muuten minkäänlaisia ritilä/verkkosuojia syylärille keppien varalle? Otin sen vetolenkki-hommelin irti siitä nokasta, ja heti seuraavana päivänä pieni kepukka tökkäs ja pikkusen hipas syyläriä, ilman vahinkoa onneksi. Ihan vaan kaiken varalle meinasin siihen tehä jonkunlaista suojaa..

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oma laite kävi juuri 100h huollossa ja öljyä oli aivan korkkia myöten täynnä. Pumpulla imin 3dl pois ja vielläkin kärsis hieman ottaa öljyä pois. Seuraavassa huollossa otan kyllä asian esille. Ite kehittelin tuohon syylärin eteen vain hyttysverkkoa, kepeiltähän se ei paljoa suojaa anna mutta tarkoituksena onkin kokeilla kuinka se estää turpeen ja muun paskan pääsyn syyläriin. Melko huonosti kun tuota syyläriä saa putsailtua.
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Syylärin saa putsattua kun ottaa eturenkaat ja ne muutamalla nippelillä olevat muovit pois edestä.Sitten vaan puutarhaletkulla vettä syylärin päälle. Ei tarvii edes hyvin syvässä mudassa tönkiä niin renkaat kyllä roiskuttaa joka raosta sontaa syylärille.
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Heipparallaa.
Oisko täällä kokemuksia xmr 1000cm viscon kestävyydestä kun itselläni mennyt jo kolme ja ajettu 100h
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia.
Oisko täällä kokemuksia xmr 1000cm viscon kestävyydestä kun itselläni mennyt jo kolme ja ajettu 100h
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minkäslaisilla oireilla on menny vaihtoon? Vai onko ollu ihan näkyvääkin vikaa?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi