Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Se rytinä tulee visko yksiköstä, jossa kitkalevyt ei saa pitoa, hillitön rutina ja tulee tuosta vain pahenemaan, kun kitkalevyt on soronoo. Visko yksikön vaihto perän sisälle ainoa korjaus. Mikään ei hajoa enempää, lukko ei vain kytkeydy aina ja herkästi vain rytisee. Kannattaa kysellä takuuseen.

Visko toimii vain "pumppuna" perässä, joka puristaa kitkalevyt yhteen. Vaatii peräöljyn LS lisäaineistuksella. Ei ole suljettu visco lukko, joka toimii hieman eri periaatteella.
namica
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
Mönkijä:: Outti 800
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja namica »

Huoh ja voih.. Päätti sitte canami jättää mut tien varteen virran puutteessa.. Elikkäs lataus ongelmaa ollu jo pitkään. Ei lataa tarpeeksi muuta ku kovilla kierroksilla. Akku ja jännitteensäätäjä vaihdettu. Staattorilta mitattuna tyhjäkäynnillä tulee ulos joka vaiheiden välistä 15vac. 4000rpm 50vac muista ja yhdestä välistä 45vac. Vastusmittauksella vaiheiden välit 0.2ohm. Runkoa vasten joka väli 0.3ohm. Tuo maayhteys vähän ihmetyttää... Kuuluuko staattorin olla runkoyhteydessä?? Kone on vm09. 800cc outlander. akun maadotus kunnossa.
namica
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
Mönkijä:: Outti 800
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja namica »

Itse itselleni vastaten.. Sunnuntain rapularemontin tulos: Staattori sökö. Pitääkö mennä marmoritiskille vai onko porukka tilannut näitä muualta??

Kuva
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Keväällä itse ihmettelin samaa ja päädyin tilaamaan marmorilta. Ei ainakaan tuohon omaan 2010 kanaan sitä uudempaa staattoria löytynyt mistään ulkoa järkevästi.
namica
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Heinä 2014 16:27
Mönkijä:: Outti 800
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja namica »

Jahas.. onkos tähän siis joku uudempi malli tullut? paljonko noin tuli kustantaan?
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ei kun tuossa 2010 eteenpäin se on erilainen kun tuo vanhempi malli. Jos en väärin muista niin olisko ollu karvan alle 300e mitä se makso.
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Tuoltakin vois harkita uuden ostamista: http://www.rmstator.com
Ei omaa kokemusta ko. puljusta, mutta staattoreille löytyy sieltä myös mitattavat vastusarvot specsit kohasta, joten tarkistappa niihin nähen omat mittaukset. :wink:
Koohoojii
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Kesä 2015 00:22
Mönkijä:: G2 650 T3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koohoojii »

Jarrukahvan painumisongelma 650 g2 maxissa omalta osalta selvinnyt. Johtui 1000xmr iron baltic panssarin etutukivarsien suojista.. otti satulat kiinni suojiin ääriasentoihin käännettäessä ja tästä syystä väänti satulaa vinoon ja palat kauas levystä.
Jostain luin että xmr renkaat kääntyy vähemmän kuin perus maxi.
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Antautui tuo kahvalämppärien säädinkotelo (siis se mikä tulee sen peilin pultin alle kiinni) juurikin tuosta kiinnityskohdasta ja nyt pitäs sitä alkaa kasailemaan. Onkohan tuo liimattavaa muovia vai onko jollain kokemusta / ideoita korjaamiseen?
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

SavolaineMakkara kirjoitti:EDIT: Äsken kävi tuoki vehe 25h huollossa, laittovat moottoriöljyä täyttökorkkiin asti ja mittaristo ei ollu kunnolla paikallaan, sekä se napin päällinen oli rikottu.. :? Mutta se kolina saatto ehkä loppua siinä, en oo vielä niinkää siihen kiinnittäny huomiota..
Mittasitko tikulla tuon öljytason vai arvioitko silmämääräisesti? Kiinnostaa. :)
SavolaineMakkara
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SavolaineMakkara »

En enää ihan tarkkaan muista, mutta tikun kanssa se oli n. 5mm korkista ja päältäpäin katsottuna n. 0,5-1cm että ois tullu yli... Noin desin minä sieltä pois otin, niin että pinta laski hieman siihen "MAX" tekstin alapuolle. Öljyimurin virkaa toimitti Fairypurkki+mehupilli yhdistelmä, ja pelitti iha liian kanssa.. :lol:
Eikai siinä, se on mennyt juttu. :) Katotaan millonka tulis kortti ja seuraavat poudat niin pääsis vähä vetelemään hiekkatierallia..

Onkos muilla muuten minkäänlaisia ritilä/verkkosuojia syylärille keppien varalle? Otin sen vetolenkki-hommelin irti siitä nokasta, ja heti seuraavana päivänä pieni kepukka tökkäs ja pikkusen hipas syyläriä, ilman vahinkoa onneksi. Ihan vaan kaiken varalle meinasin siihen tehä jonkunlaista suojaa.. :lol:
JuLu
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Kesä 2015 22:36
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JuLu »

Oma laite kävi juuri 100h huollossa ja öljyä oli aivan korkkia myöten täynnä. Pumpulla imin 3dl pois ja vielläkin kärsis hieman ottaa öljyä pois. Seuraavassa huollossa otan kyllä asian esille. Ite kehittelin tuohon syylärin eteen vain hyttysverkkoa, kepeiltähän se ei paljoa suojaa anna mutta tarkoituksena onkin kokeilla kuinka se estää turpeen ja muun paskan pääsyn syyläriin. Melko huonosti kun tuota syyläriä saa putsailtua.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Syylärin saa putsattua kun ottaa eturenkaat ja ne muutamalla nippelillä olevat muovit pois edestä.Sitten vaan puutarhaletkulla vettä syylärin päälle. Ei tarvii edes hyvin syvässä mudassa tönkiä niin renkaat kyllä roiskuttaa joka raosta sontaa syylärille.
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
stemskor
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Elo 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja stemskor »

Heipparallaa.
Oisko täällä kokemuksia xmr 1000cm viscon kestävyydestä kun itselläni mennyt jo kolme ja ajettu 100h
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Minkäslaisilla oireilla on menny vaihtoon? Vai onko ollu ihan näkyvääkin vikaa?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Vastaa Viestiin