Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Bensapumppu, imuvuoto, tps tai happitunnistin.
Hold my beer..
Miggels
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Tammi 2020 12:59

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miggels »

Can am outlander 500EFI - 14. Ohjaus yht'äkkiä saattaa alkaa vääntämään vasemmalle. Ohjaustehostimen ollessa max säädöllä vääntö kovempi ja min säädöllä kevyempi. Muutaman sekunnin se vääntää ja sitten helpottaa. Inhottava vika kun maantiellä ajaessa tulee. Mittariin tulee välillä teksti "check dps" ja ohjaustehostin putoaa kokonaan pelistä. Paikallisessa huollossa luettiin ohi mennen vikakoodit, mutta koodeja ei ollut tallentunut. Onko kokemuksia tai muuten vaan veikkauksia? Onko ohjaustehostin entinen? 80h ajettu outti, vast ikään ostin.
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Huollon testerillä pitäisi onnistua tehostimen kalibrointi
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Miggels
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Tammi 2020 12:59

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Miggels »

Uskoisit siis, että pelkkä kalibrointikin voisi auttaa tuohon tautiin?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Asentoanturi siellä on sisällä ja kuulostaisi siltä että luulee ohjauksen olevan eri asennossa mitä oikeasti, se pitäisi pystyä kalibroimaan uudelleen. Yleensä kun se säätö syystä taikka toisesta alkaa heittämään niin herkeää tehostamasta kokonaan.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Onko muilla g1 outlandereista murtunu rungot? Etupäästä alatukivarren takakiinnikkeen takapuolella pieni ratkeama omassa. Millähän tuon sais vahvistettua ja kestämään jatkossa? Uusia runkoja tuskin saa enää tai etes ehjää käytettyä..
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Canoissa monta kohdetta, josta rungot ratkeilee väsymyksestä... lattaa vaan tilalle tai rungon sisään neliöputkea..
Kuulin kyllä polariksenkin edustajalta, että niissä myös rungot antautuvat ajastaan eupään poikkiputkien paikkeilta.
https://www.can-amforum.com/threads/201 ... pt2.37928/
http://www.atvobsession.com/board/viewtopic.php?t=694
Hold my beer..
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Kuvista näkkee että hitsin vierestä lähtee eli hitsivirheestä, joita väistämättä tulee. Väsyminen on vähän hankala laj, kun se reuna haava tai särö ei kummonen tarvi olla josta lähtee laajenemaan kun tarpeeksi kauan rytkytettään
Happosetä
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Joulu 2013 15:49
Mönkijä:: Can Am Renegade

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Happosetä »

Kokeillaan sattuisiko joku tietämään.

Minulla on 2018 Rene 1000. Kun virta-avaimesta valitsee asennon, jossa ajovalot EIVÄT ole päällä, niin takavalot näyttäisivät olevan päällä, mutta etuparkit eivät. Aavistus jännitettä tulee etuparkeille - 0.3 V. Eli vaikuttaisi jossain olevan mätää. Joko takavalot pitäisi olla sammuksissa, tai myös etuparkkien palaa. Tämä kiinnostaa, koska haluaisin laittaa Angel Eyes valot, jotka palavat, kun ajovalot eivät ole käytössä. Parkeista olisi ollut super helppo ottaa sähkö niille. Ja toiminta olisi loogisesti riippuvainen virta-avaimen asennosta.
Ticsa
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Mielestäni ominaisuus. Itelläkin palaa aina takavalot, mutta edessä ei pala mikään. Ja 450 -19
Candami
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Helmi 2020 12:59

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Candami »

Moi,

Outlander 2018 650 Pro, väri harjattu alumiini, lakkapinta hilseilee joka katteesta. Onko kenelläkään ilmennyt vastaavaa?
silvaST
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2013 13:20
Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
Paikkakunta: Hankasalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja silvaST »

Pitäisi saada 650:n ykkösvariaattorin taaempi lautanen irti.

Kuinkahan paljon maksaa se "ulosvetopultti"?
Tällä pikkukylällä ei ollut tuolla kierteellä olevaa kierretankoa/pulttia.

Voisin myös lainata, vuokrata (varmasti palautan) tai ostaa, jos jollain joutilas.

Pääsisi vaihdelaatikon kimppuun, kun vaihdevipu jumiutui vapaa asentoon...
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Siis se pultti jolla 2.vari eli peräpään lautanen ruuvataan aukiasentoon että hihnan saa pois? On ainakin itellä ihan perus M8 jenka.

edit. Luin uudelleen, eli ei ollu kyseessä tuo 2. vari.
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Maksaisiko suomessa jonkun kympin se etuvarin sisemmänlautasen irrotus "työkalu" ulkomailta saat "kympillä". Saa sen kikkailtua ilmankin kunhan varoo ettei sohlaa akselilta jengoja, esim. vedellä: https://www.youtube.com/watch?v=cc0wAMjNgow
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
silvaST
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2013 13:20
Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
Paikkakunta: Hankasalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja silvaST »

Jep. Tuli käytyä ruokakaupoilla tulla 65 km:n päässä mönkkäri kyydissä.
Jyväskylässä kymmenen sekunnin työ maksoi 30€ =D>

Pääsin purkamaan juttuja. Huomenna ehkä saa laatikon irti...takakardaanin pultin irroitus ehkäpä tulee tekemään punan poskille...ainakaan äsken nauroi sieltä ristikon sisältä minulle ensiyrittämällä. :badgrin:
Vastaa Viestiin