Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bensapumppu, imuvuoto, tps tai happitunnistin.
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Can am outlander 500EFI - 14. Ohjaus yht'äkkiä saattaa alkaa vääntämään vasemmalle. Ohjaustehostimen ollessa max säädöllä vääntö kovempi ja min säädöllä kevyempi. Muutaman sekunnin se vääntää ja sitten helpottaa. Inhottava vika kun maantiellä ajaessa tulee. Mittariin tulee välillä teksti "check dps" ja ohjaustehostin putoaa kokonaan pelistä. Paikallisessa huollossa luettiin ohi mennen vikakoodit, mutta koodeja ei ollut tallentunut. Onko kokemuksia tai muuten vaan veikkauksia? Onko ohjaustehostin entinen? 80h ajettu outti, vast ikään ostin.
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huollon testerillä pitäisi onnistua tehostimen kalibrointi
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uskoisit siis, että pelkkä kalibrointikin voisi auttaa tuohon tautiin?
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Asentoanturi siellä on sisällä ja kuulostaisi siltä että luulee ohjauksen olevan eri asennossa mitä oikeasti, se pitäisi pystyä kalibroimaan uudelleen. Yleensä kun se säätö syystä taikka toisesta alkaa heittämään niin herkeää tehostamasta kokonaan.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muilla g1 outlandereista murtunu rungot? Etupäästä alatukivarren takakiinnikkeen takapuolella pieni ratkeama omassa. Millähän tuon sais vahvistettua ja kestämään jatkossa? Uusia runkoja tuskin saa enää tai etes ehjää käytettyä..
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Canoissa monta kohdetta, josta rungot ratkeilee väsymyksestä... lattaa vaan tilalle tai rungon sisään neliöputkea..
Kuulin kyllä polariksenkin edustajalta, että niissä myös rungot antautuvat ajastaan eupään poikkiputkien paikkeilta.
https://www.can-amforum.com/threads/201 ... pt2.37928/
http://www.atvobsession.com/board/viewtopic.php?t=694
Kuulin kyllä polariksenkin edustajalta, että niissä myös rungot antautuvat ajastaan eupään poikkiputkien paikkeilta.
https://www.can-amforum.com/threads/201 ... pt2.37928/
http://www.atvobsession.com/board/viewtopic.php?t=694
Hold my beer..
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuvista näkkee että hitsin vierestä lähtee eli hitsivirheestä, joita väistämättä tulee. Väsyminen on vähän hankala laj, kun se reuna haava tai särö ei kummonen tarvi olla josta lähtee laajenemaan kun tarpeeksi kauan rytkytettään
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kokeillaan sattuisiko joku tietämään.
Minulla on 2018 Rene 1000. Kun virta-avaimesta valitsee asennon, jossa ajovalot EIVÄT ole päällä, niin takavalot näyttäisivät olevan päällä, mutta etuparkit eivät. Aavistus jännitettä tulee etuparkeille - 0.3 V. Eli vaikuttaisi jossain olevan mätää. Joko takavalot pitäisi olla sammuksissa, tai myös etuparkkien palaa. Tämä kiinnostaa, koska haluaisin laittaa Angel Eyes valot, jotka palavat, kun ajovalot eivät ole käytössä. Parkeista olisi ollut super helppo ottaa sähkö niille. Ja toiminta olisi loogisesti riippuvainen virta-avaimen asennosta.
Minulla on 2018 Rene 1000. Kun virta-avaimesta valitsee asennon, jossa ajovalot EIVÄT ole päällä, niin takavalot näyttäisivät olevan päällä, mutta etuparkit eivät. Aavistus jännitettä tulee etuparkeille - 0.3 V. Eli vaikuttaisi jossain olevan mätää. Joko takavalot pitäisi olla sammuksissa, tai myös etuparkkien palaa. Tämä kiinnostaa, koska haluaisin laittaa Angel Eyes valot, jotka palavat, kun ajovalot eivät ole käytössä. Parkeista olisi ollut super helppo ottaa sähkö niille. Ja toiminta olisi loogisesti riippuvainen virta-avaimen asennosta.
-
- 3WD
- Viestit: 101
- Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
- Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mielestäni ominaisuus. Itelläkin palaa aina takavalot, mutta edessä ei pala mikään. Ja 450 -19
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi,
Outlander 2018 650 Pro, väri harjattu alumiini, lakkapinta hilseilee joka katteesta. Onko kenelläkään ilmennyt vastaavaa?
Outlander 2018 650 Pro, väri harjattu alumiini, lakkapinta hilseilee joka katteesta. Onko kenelläkään ilmennyt vastaavaa?
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Syys 2013 13:20
- Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitäisi saada 650:n ykkösvariaattorin taaempi lautanen irti.
Kuinkahan paljon maksaa se "ulosvetopultti"?
Tällä pikkukylällä ei ollut tuolla kierteellä olevaa kierretankoa/pulttia.
Voisin myös lainata, vuokrata (varmasti palautan) tai ostaa, jos jollain joutilas.
Pääsisi vaihdelaatikon kimppuun, kun vaihdevipu jumiutui vapaa asentoon...
Kuinkahan paljon maksaa se "ulosvetopultti"?
Tällä pikkukylällä ei ollut tuolla kierteellä olevaa kierretankoa/pulttia.
Voisin myös lainata, vuokrata (varmasti palautan) tai ostaa, jos jollain joutilas.
Pääsisi vaihdelaatikon kimppuun, kun vaihdevipu jumiutui vapaa asentoon...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siis se pultti jolla 2.vari eli peräpään lautanen ruuvataan aukiasentoon että hihnan saa pois? On ainakin itellä ihan perus M8 jenka.
edit. Luin uudelleen, eli ei ollu kyseessä tuo 2. vari.
edit. Luin uudelleen, eli ei ollu kyseessä tuo 2. vari.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Maksaisiko suomessa jonkun kympin se etuvarin sisemmänlautasen irrotus "työkalu" ulkomailta saat "kympillä". Saa sen kikkailtua ilmankin kunhan varoo ettei sohlaa akselilta jengoja, esim. vedellä: https://www.youtube.com/watch?v=cc0wAMjNgow
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Syys 2013 13:20
- Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep. Tuli käytyä ruokakaupoilla tulla 65 km:n päässä mönkkäri kyydissä.
Jyväskylässä kymmenen sekunnin työ maksoi 30€
Pääsin purkamaan juttuja. Huomenna ehkä saa laatikon irti...takakardaanin pultin irroitus ehkäpä tulee tekemään punan poskille...ainakaan äsken nauroi sieltä ristikon sisältä minulle ensiyrittämällä.
Jyväskylässä kymmenen sekunnin työ maksoi 30€

Pääsin purkamaan juttuja. Huomenna ehkä saa laatikon irti...takakardaanin pultin irroitus ehkäpä tulee tekemään punan poskille...ainakaan äsken nauroi sieltä ristikon sisältä minulle ensiyrittämällä.
