can-am 400/500 2009 tieliikenne

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
hilbert
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Loka 2009 08:55
Mönkijä:: Outlander 400
Paikkakunta: Leppävirta

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja hilbert »

onko variaattorissa tuo kuristus noissa optiomalleissa? joku prikka ?
Sen siitä saa, kun nakuna bailaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

400 on oudompi tapaus mutta melko varmaan rajoitus tehty samalla tavalla kuin V2 vehkeissä eli kaasunliikettä on rajoitettu.
Kylätason mönkijäkuski
hilbert
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Loka 2009 08:55
Mönkijä:: Outlander 400
Paikkakunta: Leppävirta

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja hilbert »

no se kyllä löytyy myös mettämallista mutta miten liikennemallit rajoitetaan? tuskin sillä kaasunrajoituksella jonka veivaa minuutissa auki
Sen siitä saa, kun nakuna bailaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/
mkn
6WD
Viestit: 308
Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja mkn »

Uuden edullisemmin valmistettavan kuristuksen suunnittelu ja tyypitys maksaa rahaa ja kahden pienen pultin ja mutterin säästöllä saisi myydä melkomoisen määrän laitteita että muutokselle saisi jotain katetta. Ehkä tuota moottoritehoa ruiskunohjauksen softalla voisi rajoittaa, mutta ei kahden eri softaversion käyttökään täysin ilmainen ratkaisu olisi. => Vaikea uskoa, että BRP olisi kehittänyt pelkästään 400 versioon uuden erilaisen kuristusmekanismin.
Veikkaan, että tuo kuristus on kehitetty alunperin johonkin kaasuttimella varustettuun malliin (esim outlander 400) jossa tehon rajoittaminen muutoin kuin kaasun liikettä rajoittamalla olisi ollut hyvin vaikeaa. Sama menetelmä on sitten periytetty V2 ruiskumalleihin kun niitä tuli markkinoille. 400 malliinhan ruisku tuli vasta 2008 vuoden 2. versioon.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos kaasulipare menee pohjaan asti niin silloin kuristimet on pois, varissa tai softassa rajoituksia ei ole, ainoastaan kaasun liikettä on rajoitettu optio/tieliikennemallissa.
Kylätason mönkijäkuski
hilbert
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Loka 2009 08:55
Mönkijä:: Outlander 400
Paikkakunta: Leppävirta

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja hilbert »

ahha. no sepä on sitten selvä. liekkö paljon tarkistelevat koppalakit että onko ruuvattu kuristimia auki?
Sen siitä saa, kun nakuna bailaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: can-am 400/500 2009 tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vaikee sanoo, itelle ei ole rajoitintarkistuksia tehty vaikka 5-6 kertaa on pysäytetty eri syistä.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin