Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Mip
6WD
Viestit: 353
Liittynyt: 27 Huhti 2012 22:15
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Hamina

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mip »

Vinssin naru umpparilla koukkuun kiinni. Umpparin tyvenestä tulee vinssi-naru-puskulevy-linjan heikoin lenkki. Jos joskus vinssaat puskulevyn liian pitkälle ylös niin naru napsahtaa umpparin tyvenestä poikki. Ei lähe vinssit peteineen irti.. Mönkimisvinssauksissa itsellä umppari on kestänyt hyvin.
Haminan seudun Mönkijät ry
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

....umppari???? :evil:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Mip
6WD
Viestit: 353
Liittynyt: 27 Huhti 2012 22:15
Mönkijä:: Polle
Paikkakunta: Hamina

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mip »

... juu. Tosi pro touhua. :D Nyt Tuuvinki joutuu pohtimaan pleissauksen ja umpparin väliltä. Molemmat on perusteltu.
Haminan seudun Mönkijät ry
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos solmun tekee, niin paalusolmu lienee kaikkein vähiten köyttä rasittava, jonka jokainen osaa tehdä kun katsoo hetken guukkelista mallia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Paalusolmun saa auki ilman puukkoa, vaikka olisi vähän tiukassakin. Helppo opetella :)
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Piru vie pitäisi se naru ja kita tilata. Mönkijävarikon uudistuksen myötä eivät enää sitä katsomaani pakettia myy tai en ainakaan mobiilisivuilta löydä.

Koitellako sitten Puuiloa vai jotain muuta jostain muualta?

Zilloja odotellaan kun toimitus viivästyi mutta lomat painaa päälle ja pitää lähteä lappiin kelkkahommiin. No mikäs kiire tässä. Lunta sen verran ettei pääse ajelemaankaan kuin pikiteitä pitkin. Parempi lähtee tuntureille kunnon päristimillä.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Laitanpa tähän talteen, pakko ostaa nämä ajorampit kanssa kun ei tota saa kipattuun kärriin mitenkään ajettua kun on niin turkasen liukasta sekä pihalla että kärrissä.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/808835/Ajo ... 635-kgpari

Just Googlettelin ja vaikuttais "parhaalta" vaihtoehdolta.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

On hyvät rampit. Ainut vaan että ihan v*tut kasata. Ite pakkasessa kaukaa kotoa jouduin tuommoset kasaamaan.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mulla on yks tuommoinen tai hyvin lähelle vastaava. Kannattaa huomioida, että on sitten jukolattoman liukas tuo alapää mikäli sen asettaa lunta tai jäätä vasten. Saa aika kieli keskellä suuta ajella kyytiin noitakin pitkin. Ja kun on päättänyt ajaa ylös niin silloin on mentävä. Jos alkaa keskellä jännittään ja siihen pysäyttää, niin liikkelle uudelleen lähtiessä rampit ampuvat helposti taaksepäin ja yläpäät putovat kärrystä. Tuostakin löytyy omakohtaista kokemusta :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pitänee kasata sisällä lämpimässä. :mrgreen:

Tämmöset IKH- "turvavaljaat" vois olla hyvä idis tai sitten pultit päähän ja sopivat reijät kärryn pohjavaneriin.

http://www.ikh.fi/XK6036_AJOSILTA_PARI_ ... 0_ALUMIINI
Nämä ei vaan kestä Can Amin painoa. Tai no kestäähän ne mutta speksien mukaan ei kestäis.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Pultit mulla on ollut tuommoisissa itsetehdyissä puisissa rampeissa, jotka ovat sittemmin palvelleet myös talonlämmittiminä takassa :D. Pultit toimi ainakin niissä hyvin. Nykykärryä en kyllä viitsisi ylimääräisillä rei'illä raiskata, mutta vanhemmassa kärryssä toimiva vaihtoehto. Tai sitten yksinkertaisesti ehkäiset luistamisen hiekoittamalla tai laittamalla jotain huopaa/vastaavaa niiden rampien päiden alle, mikäli lumelle ne joutuu sijoittamaan.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Tossa sarjassa tulee mukana liinat kiinnitystä varten.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Puuilossa ois kans jotkut inhimillisen hintaset eikä näitä tarvi muistakseni kasata niinku Ikeaa:

http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.mobi ... cale=fi_FI
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Kelkkatouhuissahan käytetään lavan pohjaan ruuvattua telamattoa pitoalustana siten että se yltää myös maahan asti -> rullalle kyytiin ku kelkka on kärryssä. Toimii erittäin hyvin kippikärryssäkin joka ei pysy pitämätä pystyssä ja onnistuu yksin lastata kelkka kyytiin. Ilman tuota menee hermot ja vähintään yks kärryn lamppukin :roll: Niin tulipa vain ajatus että jos tuosta ideasta apinoisi mönkijälle vastaavaan. Eli telamattoa pätkä ja se halki ja molempiin reunoihin lavaa kiinni renkaiden kohdalle ja kas taas on pitävä pohja ja voi jättää taas myös rullattavaa osaakin jolloin pito löytyy renkaan alta jo ennen kärryä.
Vastaa Viestiin