2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja rmake »

Mites tässä toimii tuo pa-mittari?
Kirjasen mukaan kun valo palaa, niin tankissa on 2litraa lötkettä jäljellä.
Nyt kun on menin tankille, valo oli palanut jo vaikka kuinka pitkään ja olin ihan varma että loppuu kesken, niin ainetta meni 12,4litraa.
Eli ainetta oli vielä nelisen litraa jäljellä, vaikka merkkivalon mukaan kahdella litralla oli ajettu jo 20km.
Häviääkös mittarista se viimeinenkin palkki vielä, vai palaako se aina kunnes aine loppuu? En ole sitä vielä uskaltanut kokeilla...

Pientä kalliokiipeilyä kokeilin, ja kyllä yllättävän hyvin tuo visko pelaa, toki kalliot oli märät että luistoa tulee helposti jolloin visko nappaa kiinni, mutta silti toimi kyllä aika kivasti.

Täytynee kokeilla tuota 800 jousta variaattoriin kun saa uudet renkaat joskus, kerro vaan koheltaja lisää säätökokemuksia!

Onkos muilla ilmennyt ihmeellistä hyytymistä liikkeellelähdöissä? Eli ihan tasaisella kovalla alustalla satunnaisesti kun lähtee liikkeelle kummalla puolella tahansa, niin kone "nyykähtää" aivan kuin olisi jäänyt "ryyppy" päälle, tai katkoisi sytytystä tai jotain??
Tunteja on kuitenkin jo n.12 joten ei pitäisi olla sisäänajon päällä, tosin ei kyllä tehojakaan ole tullut yhtään lisää.
Juuri ja juuri yli satasen sain kelattua vauhtia loivaan alamäkeen, tasaisella ehkä 90-95 kulkee, liekkö normaalit vauhdit tälle kamppeelle?
Huomenna laite menee ekaan huoltoon, mutta ei ollut huoltomies kuullutkaan mistään hyytymisistä liikkeellelähdöissä, taikka tehostimen keskiasennon nollaamisesta puoltamisen suhteen. Puoltaminen ei nyt enää ole kovin rajua, mutta hassusti tulee tunne että kone kulkisi pikkasen vinottain kuin ajokoira, nokka piennarta kohti...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tankin tilavuus on käsittääkseni 20l ja merkkivalo syttyy kun noin puolet on jäljellä. Syynä tähän on amerikaanojen hieno oikeusjärjestelmä joka holhoaa kaikkia kuluttajia, bensavalo pitää syttyä niin että laitteella pääsee siinä vaiheessa myös takaisin ettei joku palele kuoliaaksi kun pensa loppuu taipaleella...

Huiput on samaa luokkaa, 80kmh menee kevyesti ja huiput loppuu 100 kantturoille. Mulle riittää että pystyy pitämään helposti 80kmh matkavauhtia, se riitti mulle jo silloin kun oli 800 alla. Pientä pirteyden kasvamista on havaittavissa, tunteja joku 60, mutta ei siitä mitään tykkiä tule missään vaiheessa, sitä varten on 800.

Silloin kone nyykähtää jos tankki on tyhjä ja pääsee hörppäämään ilmaa, toinen nyykähdyksen syy voi joskus olla tulpat ja silloin oireet tulee enemmänkin viileällä koneella.

Jos huoltomies ei ole moisista asioista kuullut niin pyydä häntä lukemaan tiedotteet mitä BRP on lähettänyt kaikille valtuutetuille jälleenmyyjille, niitä tupsahtaa säännöllisesti ja niissä kerrotaan kaikkea yleishyödyllistä siksi ettei huollon hemmojen tarvii ihmetellä asiakkaalle tietämättömyyttään.

Puoltamisesta vielä, oletko mitannut renkaiden ympärysmitan? Jos niissä on heittoa niin ei paljoa tehostimen nollaamiset auta.

Kun peli menee ekaan huoltoon niin painota venttiilivälysten tarkastusta/säätöä. Aika monesti on kerrottu että korvakuulon perusteella säätötarvetta ei ollut, käytäntö kertoo toista ja mulle ei ole vielä tullut vastaan konetta mistä ei olisi tarvinnut venoja säätää ekassa huollossa.
Kylätason mönkijäkuski
Jonttu
6WD
Viestit: 366
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tankin tilavuus on 16,3 l can-am katalogin mukaan, vaikuttais uskottavalta. Pitäis ottaa joskus kanisteri mukaan ja testata miten pitkälle pääsee, kun valo syttyy ja mikä se tankin tod. tilavuus on :-k
Saman verran menee itsellä löpöä, kun bensavalo syttyy, eli vähän reilu 10l.
Vauhdit on aika tavalla kohdillaan. Oma laite(ent.500:n) kulki samaa vauhtia noilla tunneilla ja myöhemmin kun tunteja koneessa enempi, huiput oli n. 110km/h. Satasen otti mittariin suht. helposti.
Kyllä se vauhti alkaa varmaaan monelle riittämään, kun sitä on mönkijässä 100km/h. Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria :lol:
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Jonttu kirjoitti:Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria :lol:
Nelivetomöhkö, renkaissa paineita 0,3baria ja oikeeta nopeutta 114km/h....
Voi vaan kysyä onko se henki olenkaan kulta... kallis ei ainakaan. :?
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja rmake »

Jep, ei sitä vauhtia kyllä enempää tarviakaan, kiihtyvyys on tärkeämpi.
Jännä juttu että 650 ei sitten kulje kuitenkaan paljoa enempää, mutta varmasti lähtee kiukkuisemmin liikkeelle.
Sitä kiihtyvyyttä täytyy koittaa nyt hakea sillä 800 jousella, mutta ei voi olla niin hyvä tuuri että niitä olisi paikallisessa hyllytavarana...

Kyllä pa-mittarista näköjään häviää se viimeinenkin palkki, mutt silti ei mennyt kuin 12litraa. Tuo on kyllä pirullista kun saa arpoa että milloin se on tyhjä, mutta nyt kun tietää että oikeastaan siitä valosta ei kannata välittää, vaan sitten kun viimeinenkään palkki ei enää pala, niin kohta tankille.

Tankkasin täyteen, ja samallalailla kyykkää kuin vajaallakin tankilla. Eli ei se ainakaan ilmaa saa pa-järjestelmään.
Oikeastaan aika ärsyttävä piirre kun tuntuu että se teki sitä nyt useammin. Juuri kun peli ois pääsemässä liikkeelle, niin tulee sellainen puolen sekunnin uuvahdus, en tiedä mistä voi johtua.

Muutenkin tuntuu että mulla on joku outo versio, oikeassa kahvassa kaikki napit jää pohjaan, startti, dps, hätävilkku... Enkä ole edes missään mudassa möyrinyt vielä.
Oli outo fiilis kun ajelen sellaista huonosti aurattua metsätietä ja vauhtia on n60km/h ja yhtäkkiä on hätävilkut päällä... :biggrin:
Olin niitä kokeillut, ja kun tuo nappien tuntuma on vähän kehno niin en tajunnut että se ei tullut kokonaan ylös, vaan jäi vähän "huulille"
Metsätien tärinässä sitten otti sen verran kontaktia että vilkut syttyi. Ekalla kerralla sammui itsestään ennenkuin kerkesin koskea ollenkaan.
Jonttu
6WD
Viestit: 366
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Barossa kirjoitti:
Jonttu kirjoitti:Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria :lol:
Nelivetomöhkö, renkaissa paineita 0,3baria ja oikeeta nopeutta 114km/h....
Voi vaan kysyä onko se henki olenkaan kulta... kallis ei ainakaan. :?
No niinkuin sanoin ei kovempaa olisi tarvinnut enää mennäkkään. Meno oli pikkuisen levotonta, mutta ei vielä vaarallista jos vaan mönkkää osaa ajaa :badgrin:
Harvemmin hulluttelen, enkä niin tehnyt nytkään :wink:
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Jonttu kirjoitti:Meno oli pikkuisen levotonta, mutta ei vielä vaarallista jos vaan mönkkää osaa ajaa
Niinpä niin. Kaikkihan me ollaan hyviä mönkkärikuskeja.

Tiedän kyllä mitä on ajaa mönkällä 114km/h. Kun kaikki on kohdillaan niin asfaltilla päästelee helposti vaikka yhdellä kädellä.
Ei tulis kyllä mieleen kokeilla samaa rengaspaineilla jokka on tarkoitettu maaston puolelle ja "hieman" hitaimpiin haasteisiin.. ..ei edes kaksin käsin. :p
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tankin tilavuudesta, sen tiedon mukaan mitä mulla on, ei tankkia olisi pienennetty 2010. Aiemmissa malleissa mitä mulla on ollut, 2006 ja 2008, on ollut 20l tankki. Mulla on erittäin suuri epäilys että katalookissa on painovirhe, siinä ilmoitetaan tankin tilavuudeksi 16.3l ja tavarasäiliön tilavuudeksi 20l. Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on? :wink:

Erittäin suuri epäilys että nämä lukemat on vaihtanut paikkaa, joku innokas voisi tarkistaa tankkien varaosanumerot tai sitten tehdä tilavuusmittauksen. Siihen asti elän uskossa että menovesisäiliö on tilavuudeltaan 20 litraa.
Kylätason mönkijäkuski
suortti
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 15 Helmi 2010 18:44
Mönkijä:: Can-am Outlander 650 XT 2010
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja suortti »

Koheltaja kirjoitti:Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on?
Onko joku löytänyt koko tavarasäiliötä? Jonkun hanskalaatikon löysin johon juurijuuri paksummat talvirukkaset mahtuvat :D
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

suortti kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on?
Onko joku löytänyt koko tavarasäiliötä? Jonkun hanskalaatikon löysin johon juurijuuri paksummat talvirukkaset mahtuvat :D
:biggrin: :biggrin:

Pitää muuten mitata paljonko rukkaslaatikon tilavuus todellisuudessa on, jotenkin tuntuu siltä että sinne ei tosiaan mahdu kuin hanskat ja kypärähuppu.
Kylätason mönkijäkuski
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Koheltaja kirjoitti:Erittäin suuri epäilys että nämä lukemat on vaihtanut paikkaa, joku innokas voisi tarkistaa tankkien varaosanumerot tai sitten tehdä tilavuusmittauksen.
Varaosanumeron mukaan sekä Renen että Outin tankki on viimeksi vaihtunut siirryttäessä 2008 -> 2009.

2009 -> 2010 välissä ei ole muutosta tapahtunut.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On se vaan uskottava että tankki on 16.3 litraa, just kaivoin 2010 ohjekirjan esille ja jos sitä on uskominen niin tankki on tosiaan pienentynyt vajaalla neljällä litralla. Paskempi homma mutta minkäs teet.

Ja Suomalainenhan ei usko ennen kun on ite asian todennut, mökille kun päästään niin hurruutellaan tankki kuivaksi ja tehdään tilavuusmittaus 8)
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Jos nyt oikein muistelen, en kyllä koskaan ole saanut mahtumaan 20 litraa noihin vanhempiinkaan malleihin, oisko se vajaa 17 ollut maksimi.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mpon »

MR Charger kirjoitti:Jos nyt oikein muistelen, en kyllä koskaan ole saanut mahtumaan 20 litraa noihin vanhempiinkaan malleihin, oisko se vajaa 17 ollut maksimi.
Omaan -06 800 outtiin ainakin menee se 20l.
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

rmake kirjoitti:
Onkos muilla ilmennyt ihmeellistä hyytymistä liikkeellelähdöissä? Eli ihan tasaisella kovalla alustalla satunnaisesti kun lähtee liikkeelle kummalla puolella tahansa, niin kone "nyykähtää" aivan kuin olisi jäänyt "ryyppy" päälle, tai katkoisi sytytystä tai jotain??
Tunteja on kuitenkin jo n.12 joten ei pitäisi olla sisäänajon päällä, tosin ei kyllä tehojakaan ole tullut yhtään lisää.
J
Kyllä mulla tekee ihan saman nyykähyksen aina sillon tällön. Tunteja on 10 ja puoli.
Se tuntuu aivan siltä kuin sytytys pätkis. Pitänee kokeilla toisilla tulpilla josko helpottas.

Sen olen myös havainnut, että starttauttaa kylmänä paljon pidempään kun mulla aikasemmin olleet Canat. Mistä lie johtuu??? :roll:
No, joka kerta on vielä tulille lähtenyt, joten nou hätä. =D>
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Vastaa Viestiin