2010 Can-Am
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
Mites tässä toimii tuo pa-mittari?
Kirjasen mukaan kun valo palaa, niin tankissa on 2litraa lötkettä jäljellä.
Nyt kun on menin tankille, valo oli palanut jo vaikka kuinka pitkään ja olin ihan varma että loppuu kesken, niin ainetta meni 12,4litraa.
Eli ainetta oli vielä nelisen litraa jäljellä, vaikka merkkivalon mukaan kahdella litralla oli ajettu jo 20km.
Häviääkös mittarista se viimeinenkin palkki vielä, vai palaako se aina kunnes aine loppuu? En ole sitä vielä uskaltanut kokeilla...
Pientä kalliokiipeilyä kokeilin, ja kyllä yllättävän hyvin tuo visko pelaa, toki kalliot oli märät että luistoa tulee helposti jolloin visko nappaa kiinni, mutta silti toimi kyllä aika kivasti.
Täytynee kokeilla tuota 800 jousta variaattoriin kun saa uudet renkaat joskus, kerro vaan koheltaja lisää säätökokemuksia!
Onkos muilla ilmennyt ihmeellistä hyytymistä liikkeellelähdöissä? Eli ihan tasaisella kovalla alustalla satunnaisesti kun lähtee liikkeelle kummalla puolella tahansa, niin kone "nyykähtää" aivan kuin olisi jäänyt "ryyppy" päälle, tai katkoisi sytytystä tai jotain??
Tunteja on kuitenkin jo n.12 joten ei pitäisi olla sisäänajon päällä, tosin ei kyllä tehojakaan ole tullut yhtään lisää.
Juuri ja juuri yli satasen sain kelattua vauhtia loivaan alamäkeen, tasaisella ehkä 90-95 kulkee, liekkö normaalit vauhdit tälle kamppeelle?
Huomenna laite menee ekaan huoltoon, mutta ei ollut huoltomies kuullutkaan mistään hyytymisistä liikkeellelähdöissä, taikka tehostimen keskiasennon nollaamisesta puoltamisen suhteen. Puoltaminen ei nyt enää ole kovin rajua, mutta hassusti tulee tunne että kone kulkisi pikkasen vinottain kuin ajokoira, nokka piennarta kohti...
Kirjasen mukaan kun valo palaa, niin tankissa on 2litraa lötkettä jäljellä.
Nyt kun on menin tankille, valo oli palanut jo vaikka kuinka pitkään ja olin ihan varma että loppuu kesken, niin ainetta meni 12,4litraa.
Eli ainetta oli vielä nelisen litraa jäljellä, vaikka merkkivalon mukaan kahdella litralla oli ajettu jo 20km.
Häviääkös mittarista se viimeinenkin palkki vielä, vai palaako se aina kunnes aine loppuu? En ole sitä vielä uskaltanut kokeilla...
Pientä kalliokiipeilyä kokeilin, ja kyllä yllättävän hyvin tuo visko pelaa, toki kalliot oli märät että luistoa tulee helposti jolloin visko nappaa kiinni, mutta silti toimi kyllä aika kivasti.
Täytynee kokeilla tuota 800 jousta variaattoriin kun saa uudet renkaat joskus, kerro vaan koheltaja lisää säätökokemuksia!
Onkos muilla ilmennyt ihmeellistä hyytymistä liikkeellelähdöissä? Eli ihan tasaisella kovalla alustalla satunnaisesti kun lähtee liikkeelle kummalla puolella tahansa, niin kone "nyykähtää" aivan kuin olisi jäänyt "ryyppy" päälle, tai katkoisi sytytystä tai jotain??
Tunteja on kuitenkin jo n.12 joten ei pitäisi olla sisäänajon päällä, tosin ei kyllä tehojakaan ole tullut yhtään lisää.
Juuri ja juuri yli satasen sain kelattua vauhtia loivaan alamäkeen, tasaisella ehkä 90-95 kulkee, liekkö normaalit vauhdit tälle kamppeelle?
Huomenna laite menee ekaan huoltoon, mutta ei ollut huoltomies kuullutkaan mistään hyytymisistä liikkeellelähdöissä, taikka tehostimen keskiasennon nollaamisesta puoltamisen suhteen. Puoltaminen ei nyt enää ole kovin rajua, mutta hassusti tulee tunne että kone kulkisi pikkasen vinottain kuin ajokoira, nokka piennarta kohti...
Re: 2010 Can-Am
Tankin tilavuus on käsittääkseni 20l ja merkkivalo syttyy kun noin puolet on jäljellä. Syynä tähän on amerikaanojen hieno oikeusjärjestelmä joka holhoaa kaikkia kuluttajia, bensavalo pitää syttyä niin että laitteella pääsee siinä vaiheessa myös takaisin ettei joku palele kuoliaaksi kun pensa loppuu taipaleella...
Huiput on samaa luokkaa, 80kmh menee kevyesti ja huiput loppuu 100 kantturoille. Mulle riittää että pystyy pitämään helposti 80kmh matkavauhtia, se riitti mulle jo silloin kun oli 800 alla. Pientä pirteyden kasvamista on havaittavissa, tunteja joku 60, mutta ei siitä mitään tykkiä tule missään vaiheessa, sitä varten on 800.
Silloin kone nyykähtää jos tankki on tyhjä ja pääsee hörppäämään ilmaa, toinen nyykähdyksen syy voi joskus olla tulpat ja silloin oireet tulee enemmänkin viileällä koneella.
Jos huoltomies ei ole moisista asioista kuullut niin pyydä häntä lukemaan tiedotteet mitä BRP on lähettänyt kaikille valtuutetuille jälleenmyyjille, niitä tupsahtaa säännöllisesti ja niissä kerrotaan kaikkea yleishyödyllistä siksi ettei huollon hemmojen tarvii ihmetellä asiakkaalle tietämättömyyttään.
Puoltamisesta vielä, oletko mitannut renkaiden ympärysmitan? Jos niissä on heittoa niin ei paljoa tehostimen nollaamiset auta.
Kun peli menee ekaan huoltoon niin painota venttiilivälysten tarkastusta/säätöä. Aika monesti on kerrottu että korvakuulon perusteella säätötarvetta ei ollut, käytäntö kertoo toista ja mulle ei ole vielä tullut vastaan konetta mistä ei olisi tarvinnut venoja säätää ekassa huollossa.
Huiput on samaa luokkaa, 80kmh menee kevyesti ja huiput loppuu 100 kantturoille. Mulle riittää että pystyy pitämään helposti 80kmh matkavauhtia, se riitti mulle jo silloin kun oli 800 alla. Pientä pirteyden kasvamista on havaittavissa, tunteja joku 60, mutta ei siitä mitään tykkiä tule missään vaiheessa, sitä varten on 800.
Silloin kone nyykähtää jos tankki on tyhjä ja pääsee hörppäämään ilmaa, toinen nyykähdyksen syy voi joskus olla tulpat ja silloin oireet tulee enemmänkin viileällä koneella.
Jos huoltomies ei ole moisista asioista kuullut niin pyydä häntä lukemaan tiedotteet mitä BRP on lähettänyt kaikille valtuutetuille jälleenmyyjille, niitä tupsahtaa säännöllisesti ja niissä kerrotaan kaikkea yleishyödyllistä siksi ettei huollon hemmojen tarvii ihmetellä asiakkaalle tietämättömyyttään.
Puoltamisesta vielä, oletko mitannut renkaiden ympärysmitan? Jos niissä on heittoa niin ei paljoa tehostimen nollaamiset auta.
Kun peli menee ekaan huoltoon niin painota venttiilivälysten tarkastusta/säätöä. Aika monesti on kerrottu että korvakuulon perusteella säätötarvetta ei ollut, käytäntö kertoo toista ja mulle ei ole vielä tullut vastaan konetta mistä ei olisi tarvinnut venoja säätää ekassa huollossa.
Kylätason mönkijäkuski
Re: 2010 Can-Am
Tankin tilavuus on 16,3 l can-am katalogin mukaan, vaikuttais uskottavalta. Pitäis ottaa joskus kanisteri mukaan ja testata miten pitkälle pääsee, kun valo syttyy ja mikä se tankin tod. tilavuus on
Saman verran menee itsellä löpöä, kun bensavalo syttyy, eli vähän reilu 10l.
Vauhdit on aika tavalla kohdillaan. Oma laite(ent.500:n) kulki samaa vauhtia noilla tunneilla ja myöhemmin kun tunteja koneessa enempi, huiput oli n. 110km/h. Satasen otti mittariin suht. helposti.
Kyllä se vauhti alkaa varmaaan monelle riittämään, kun sitä on mönkijässä 100km/h. Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria

Saman verran menee itsellä löpöä, kun bensavalo syttyy, eli vähän reilu 10l.
Vauhdit on aika tavalla kohdillaan. Oma laite(ent.500:n) kulki samaa vauhtia noilla tunneilla ja myöhemmin kun tunteja koneessa enempi, huiput oli n. 110km/h. Satasen otti mittariin suht. helposti.
Kyllä se vauhti alkaa varmaaan monelle riittämään, kun sitä on mönkijässä 100km/h. Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria

Re: 2010 Can-Am
Nelivetomöhkö, renkaissa paineita 0,3baria ja oikeeta nopeutta 114km/h....Jonttu kirjoitti:Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria
Voi vaan kysyä onko se henki olenkaan kulta... kallis ei ainakaan.

-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2010 Can-Am
Jep, ei sitä vauhtia kyllä enempää tarviakaan, kiihtyvyys on tärkeämpi.
Jännä juttu että 650 ei sitten kulje kuitenkaan paljoa enempää, mutta varmasti lähtee kiukkuisemmin liikkeelle.
Sitä kiihtyvyyttä täytyy koittaa nyt hakea sillä 800 jousella, mutta ei voi olla niin hyvä tuuri että niitä olisi paikallisessa hyllytavarana...
Kyllä pa-mittarista näköjään häviää se viimeinenkin palkki, mutt silti ei mennyt kuin 12litraa. Tuo on kyllä pirullista kun saa arpoa että milloin se on tyhjä, mutta nyt kun tietää että oikeastaan siitä valosta ei kannata välittää, vaan sitten kun viimeinenkään palkki ei enää pala, niin kohta tankille.
Tankkasin täyteen, ja samallalailla kyykkää kuin vajaallakin tankilla. Eli ei se ainakaan ilmaa saa pa-järjestelmään.
Oikeastaan aika ärsyttävä piirre kun tuntuu että se teki sitä nyt useammin. Juuri kun peli ois pääsemässä liikkeelle, niin tulee sellainen puolen sekunnin uuvahdus, en tiedä mistä voi johtua.
Muutenkin tuntuu että mulla on joku outo versio, oikeassa kahvassa kaikki napit jää pohjaan, startti, dps, hätävilkku... Enkä ole edes missään mudassa möyrinyt vielä.
Oli outo fiilis kun ajelen sellaista huonosti aurattua metsätietä ja vauhtia on n60km/h ja yhtäkkiä on hätävilkut päällä...
Olin niitä kokeillut, ja kun tuo nappien tuntuma on vähän kehno niin en tajunnut että se ei tullut kokonaan ylös, vaan jäi vähän "huulille"
Metsätien tärinässä sitten otti sen verran kontaktia että vilkut syttyi. Ekalla kerralla sammui itsestään ennenkuin kerkesin koskea ollenkaan.
Jännä juttu että 650 ei sitten kulje kuitenkaan paljoa enempää, mutta varmasti lähtee kiukkuisemmin liikkeelle.
Sitä kiihtyvyyttä täytyy koittaa nyt hakea sillä 800 jousella, mutta ei voi olla niin hyvä tuuri että niitä olisi paikallisessa hyllytavarana...
Kyllä pa-mittarista näköjään häviää se viimeinenkin palkki, mutt silti ei mennyt kuin 12litraa. Tuo on kyllä pirullista kun saa arpoa että milloin se on tyhjä, mutta nyt kun tietää että oikeastaan siitä valosta ei kannata välittää, vaan sitten kun viimeinenkään palkki ei enää pala, niin kohta tankille.
Tankkasin täyteen, ja samallalailla kyykkää kuin vajaallakin tankilla. Eli ei se ainakaan ilmaa saa pa-järjestelmään.
Oikeastaan aika ärsyttävä piirre kun tuntuu että se teki sitä nyt useammin. Juuri kun peli ois pääsemässä liikkeelle, niin tulee sellainen puolen sekunnin uuvahdus, en tiedä mistä voi johtua.
Muutenkin tuntuu että mulla on joku outo versio, oikeassa kahvassa kaikki napit jää pohjaan, startti, dps, hätävilkku... Enkä ole edes missään mudassa möyrinyt vielä.
Oli outo fiilis kun ajelen sellaista huonosti aurattua metsätietä ja vauhtia on n60km/h ja yhtäkkiä on hätävilkut päällä...

Olin niitä kokeillut, ja kun tuo nappien tuntuma on vähän kehno niin en tajunnut että se ei tullut kokonaan ylös, vaan jäi vähän "huulille"
Metsätien tärinässä sitten otti sen verran kontaktia että vilkut syttyi. Ekalla kerralla sammui itsestään ennenkuin kerkesin koskea ollenkaan.
Re: 2010 Can-Am
No niinkuin sanoin ei kovempaa olisi tarvinnut enää mennäkkään. Meno oli pikkuisen levotonta, mutta ei vielä vaarallista jos vaan mönkkää osaa ajaaBarossa kirjoitti:Nelivetomöhkö, renkaissa paineita 0,3baria ja oikeeta nopeutta 114km/h....Jonttu kirjoitti:Eilen ajelin 650:llä, jossa itp mudlite 26". Kokeilin huippuja hiekkatiellä, 107km/h otti tasaisella ja 114km/h alamäessä. Nämä mittasin gps:llä ja yllätykseksi mönkijänmittari ei valehdellut yhtään.....
Ei kyllä noilla renkailla lujempaa tarvi päästäkkään, sen verran huojuvaa oli meno, kun ilmaakin oli renkaissa 0,3baria
Voi vaan kysyä onko se henki olenkaan kulta... kallis ei ainakaan.

Harvemmin hulluttelen, enkä niin tehnyt nytkään

Re: 2010 Can-Am
Niinpä niin. Kaikkihan me ollaan hyviä mönkkärikuskeja.Jonttu kirjoitti:Meno oli pikkuisen levotonta, mutta ei vielä vaarallista jos vaan mönkkää osaa ajaa
Tiedän kyllä mitä on ajaa mönkällä 114km/h. Kun kaikki on kohdillaan niin asfaltilla päästelee helposti vaikka yhdellä kädellä.
Ei tulis kyllä mieleen kokeilla samaa rengaspaineilla jokka on tarkoitettu maaston puolelle ja "hieman" hitaimpiin haasteisiin.. ..ei edes kaksin käsin.

Re: 2010 Can-Am
Tankin tilavuudesta, sen tiedon mukaan mitä mulla on, ei tankkia olisi pienennetty 2010. Aiemmissa malleissa mitä mulla on ollut, 2006 ja 2008, on ollut 20l tankki. Mulla on erittäin suuri epäilys että katalookissa on painovirhe, siinä ilmoitetaan tankin tilavuudeksi 16.3l ja tavarasäiliön tilavuudeksi 20l. Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on?
Erittäin suuri epäilys että nämä lukemat on vaihtanut paikkaa, joku innokas voisi tarkistaa tankkien varaosanumerot tai sitten tehdä tilavuusmittauksen. Siihen asti elän uskossa että menovesisäiliö on tilavuudeltaan 20 litraa.

Erittäin suuri epäilys että nämä lukemat on vaihtanut paikkaa, joku innokas voisi tarkistaa tankkien varaosanumerot tai sitten tehdä tilavuusmittauksen. Siihen asti elän uskossa että menovesisäiliö on tilavuudeltaan 20 litraa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 3WD
- Viestit: 93
- Liittynyt: 15 Helmi 2010 18:44
- Mönkijä:: Can-am Outlander 650 XT 2010
- Paikkakunta: uusikaupunki
Re: 2010 Can-Am
Onko joku löytänyt koko tavarasäiliötä? Jonkun hanskalaatikon löysin johon juurijuuri paksummat talvirukkaset mahtuvatKoheltaja kirjoitti:Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on?

Re: 2010 Can-Am
suortti kirjoitti:Onko joku löytänyt koko tavarasäiliötä? Jonkun hanskalaatikon löysin johon juurijuuri paksummat talvirukkaset mahtuvatKoheltaja kirjoitti:Onko joku löytänyt missä se 20l tavarasäiliö on?


Pitää muuten mitata paljonko rukkaslaatikon tilavuus todellisuudessa on, jotenkin tuntuu siltä että sinne ei tosiaan mahdu kuin hanskat ja kypärähuppu.
Kylätason mönkijäkuski
Re: 2010 Can-Am
Varaosanumeron mukaan sekä Renen että Outin tankki on viimeksi vaihtunut siirryttäessä 2008 -> 2009.Koheltaja kirjoitti:Erittäin suuri epäilys että nämä lukemat on vaihtanut paikkaa, joku innokas voisi tarkistaa tankkien varaosanumerot tai sitten tehdä tilavuusmittauksen.
2009 -> 2010 välissä ei ole muutosta tapahtunut.
Re: 2010 Can-Am
On se vaan uskottava että tankki on 16.3 litraa, just kaivoin 2010 ohjekirjan esille ja jos sitä on uskominen niin tankki on tosiaan pienentynyt vajaalla neljällä litralla. Paskempi homma mutta minkäs teet.
Ja Suomalainenhan ei usko ennen kun on ite asian todennut, mökille kun päästään niin hurruutellaan tankki kuivaksi ja tehdään tilavuusmittaus
Ja Suomalainenhan ei usko ennen kun on ite asian todennut, mökille kun päästään niin hurruutellaan tankki kuivaksi ja tehdään tilavuusmittaus

Kylätason mönkijäkuski
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: 2010 Can-Am
Jos nyt oikein muistelen, en kyllä koskaan ole saanut mahtumaan 20 litraa noihin vanhempiinkaan malleihin, oisko se vajaa 17 ollut maksimi.
- mpon
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
- Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
- Paikkakunta: Hämppäkyrö
Re: 2010 Can-Am
Omaan -06 800 outtiin ainakin menee se 20l.MR Charger kirjoitti:Jos nyt oikein muistelen, en kyllä koskaan ole saanut mahtumaan 20 litraa noihin vanhempiinkaan malleihin, oisko se vajaa 17 ollut maksimi.
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: 2010 Can-Am
Kyllä mulla tekee ihan saman nyykähyksen aina sillon tällön. Tunteja on 10 ja puoli.rmake kirjoitti:
Onkos muilla ilmennyt ihmeellistä hyytymistä liikkeellelähdöissä? Eli ihan tasaisella kovalla alustalla satunnaisesti kun lähtee liikkeelle kummalla puolella tahansa, niin kone "nyykähtää" aivan kuin olisi jäänyt "ryyppy" päälle, tai katkoisi sytytystä tai jotain??
Tunteja on kuitenkin jo n.12 joten ei pitäisi olla sisäänajon päällä, tosin ei kyllä tehojakaan ole tullut yhtään lisää.
J
Se tuntuu aivan siltä kuin sytytys pätkis. Pitänee kokeilla toisilla tulpilla josko helpottas.
Sen olen myös havainnut, että starttauttaa kylmänä paljon pidempään kun mulla aikasemmin olleet Canat. Mistä lie johtuu???

No, joka kerta on vielä tulille lähtenyt, joten nou hätä.

Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.