Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan..

Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia???

kokeile vaihtaa tulpanhattuarixi kirjoitti:Kaverilla on 2010, 500 maastomalli ja ajettu jotain 60h. Eka huolto tehty.
Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan..![]()
Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia???
no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassatepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin
On tuo tuttu vanhemmista V-2 koneista, mutta liekö noita monikaan itse vaihdellut.tepa kirjoitti:no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassatepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin
Kannet pitää avata jotta voi kummatkin vaihtaa ja se tietää, koneen irroitusta rungosta.tepa kirjoitti:no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassatepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin
huolto jannu puhui että on laahain kannen ja pytyn välistä kiinni yläpäästä,poke kirjoitti:Venttiilikoppien aukaisu riittää kannen osalta. Molempien poskien kautta pääsee käsiksi laaharien alakiinnikkeisiin.
Suosittelen vaihtamaan samalla ketjutkin uudempiin ja vahvempiin -07 malleissa ja siitä vanhemmissa.
Kannattaa otta yksi sylinteri kerralla käsittelyyn, jotta pysyy ajoitusmerkit paremmin kohdillaan. Kakkosen ajoitusmerkit kohdilleen, ketjunkiristäjä pois, nokan ketjupyörä pois ja yläkerta on siinä.
Alakerrassa on vähän enemmän puuhasteltavaa, ykköskytkin ja kakkonen irti, kytkinkopan tausta pois. Lohkon poski pois ja sisältä purkaa tarvittava määrä rojua jotta saa vaihdettua ketjun ja laaharin.
Ykkössylinteri sama juttu, ajoitusmerkit kohdilleen ja niin edelleen, magneeton alta löytyy laaharin alakiinnike ja ketju.
Moottoria on helppo pyörittää käsin, kun ottaa tulpat pois ja magneeton kopasta aukaisee sen muovitulpan, sen alta löytyy samankokoinen kuusiokolo kuin tulpassakin, siihen voi katsoa sopivan pultinkannan, jos ei ole niin isoa avainta.
Ennen puuhan aloitusta öljyt pitää laskea ulos.
niin ei tarvitsisi ottaa kansia pois laahaimien takia vaipoke kirjoitti:Joo, molemmin puolin ketjua on laahain, toinen on kiinni kannen ja sylinterin välissä olevassa kolossa ja irtoaa käsin nostamalla. Harmikseen juuri se toinen, kiristimen puoleinen on se, joka yleensä kulahtaa. Sen saa alapäästään irti vain työkaluja käyttämällä.
No jaa cana kävi piuhan päässä ja uutta ohjelmaa rupes syöttään heti.. Ei vikakoodeja.rixi kirjoitti:Kaverilla on 2010, 500 maastomalli ja ajettu jotain 60h. Eka huolto tehty.
Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan..![]()
Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia???
Roppua auki ja tarkastamaan tilanneGT-555 kirjoitti:Yhtäkkiä alko tekemään visco sellaista että joutuu antaa pirusti kierroksia ja pitkään ennen kuin lukko kytkeytyy. Olisko päässyt vettä öljyn sekaan tai öljy hieman vähissä?