Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rixi »

Kaverilla on 2010, 500 maastomalli ja ajettu jotain 60h. Eka huolto tehty.
Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan.. :doubt:
Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia??? :shock:
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mitkä tulpat? Iridiumeilla on korjattu monta vikaa mutta ei se saa tavallisiakaan polttaa. Se mikä on huomattu että jos ajaa tankin tyhjäksi niin sillä saa monesti normitulpat pimeäksi, ilmeisesti laiha seos tappaa kynttilät. Olisiko tuossa tapauksessa jostain vastaavasta kyse? Ei kun pajalle.
Kylätason mönkijäkuski
cnc
6WD
Viestit: 318
Liittynyt: 16 Maalis 2008 00:10
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cnc »

rixi kirjoitti:Kaverilla on 2010, 500 maastomalli ja ajettu jotain 60h. Eka huolto tehty.
Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan.. :doubt:
Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia??? :shock:
kokeile vaihtaa tulpanhattua
http://www.youtube.com/user/suocana#g/u
ESPOON MOOTTORIKERHO RY
Uudenmaan Mönkijät ry
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

tepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin :biggrin:
no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassa :mrgreen:
pano se on huonokin
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

tepa kirjoitti:
tepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin :biggrin:
no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassa :mrgreen:
On tuo tuttu vanhemmista V-2 koneista, mutta liekö noita monikaan itse vaihdellut.
Pokella ja MikaR:rällä nuo olen kourassa nähnyt.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja migu250 »

tepa kirjoitti:
tepa kirjoitti:mites paha homma on vaihtaa ketjulaahaimet ja kiristimet 800 renen kattiloihin :biggrin:
no eikös tätäkään ongelmaa ole muilla ollut rotaxin romukasassa :mrgreen:
Kannet pitää avata jotta voi kummatkin vaihtaa ja se tietää, koneen irroitusta rungosta.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Venttiilikoppien aukaisu riittää kannen osalta. Molempien poskien kautta pääsee käsiksi laaharien alakiinnikkeisiin.
Suosittelen vaihtamaan samalla ketjutkin uudempiin ja vahvempiin -07 malleissa ja siitä vanhemmissa.
Kannattaa otta yksi sylinteri kerralla käsittelyyn, jotta pysyy ajoitusmerkit paremmin kohdillaan. Kakkosen ajoitusmerkit kohdilleen, ketjunkiristäjä pois, nokan ketjupyörä pois ja yläkerta on siinä.
Alakerrassa on vähän enemmän puuhasteltavaa, ykköskytkin ja kakkonen irti, kytkinkopan tausta pois. Lohkon poski pois ja sisältä purkaa tarvittava määrä rojua jotta saa vaihdettua ketjun ja laaharin.
Ykkössylinteri sama juttu, ajoitusmerkit kohdilleen ja niin edelleen, magneeton alta löytyy laaharin alakiinnike ja ketju.
Moottoria on helppo pyörittää käsin, kun ottaa tulpat pois ja magneeton kopasta aukaisee sen muovitulpan, sen alta löytyy samankokoinen kuusiokolo kuin tulpassakin, siihen voi katsoa sopivan pultinkannan, jos ei ole niin isoa avainta.
Ennen puuhan aloitusta öljyt pitää laskea ulos.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

poke kirjoitti:Venttiilikoppien aukaisu riittää kannen osalta. Molempien poskien kautta pääsee käsiksi laaharien alakiinnikkeisiin.
Suosittelen vaihtamaan samalla ketjutkin uudempiin ja vahvempiin -07 malleissa ja siitä vanhemmissa.
Kannattaa otta yksi sylinteri kerralla käsittelyyn, jotta pysyy ajoitusmerkit paremmin kohdillaan. Kakkosen ajoitusmerkit kohdilleen, ketjunkiristäjä pois, nokan ketjupyörä pois ja yläkerta on siinä.
Alakerrassa on vähän enemmän puuhasteltavaa, ykköskytkin ja kakkonen irti, kytkinkopan tausta pois. Lohkon poski pois ja sisältä purkaa tarvittava määrä rojua jotta saa vaihdettua ketjun ja laaharin.
Ykkössylinteri sama juttu, ajoitusmerkit kohdilleen ja niin edelleen, magneeton alta löytyy laaharin alakiinnike ja ketju.
Moottoria on helppo pyörittää käsin, kun ottaa tulpat pois ja magneeton kopasta aukaisee sen muovitulpan, sen alta löytyy samankokoinen kuusiokolo kuin tulpassakin, siihen voi katsoa sopivan pultinkannan, jos ei ole niin isoa avainta.
Ennen puuhan aloitusta öljyt pitää laskea ulos.
huolto jannu puhui että on laahain kannen ja pytyn välistä kiinni yläpäästä,
pano se on huonokin
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Joo, molemmin puolin ketjua on laahain, toinen on kiinni kannen ja sylinterin välissä olevassa kolossa ja irtoaa käsin nostamalla. Harmikseen juuri se toinen, kiristimen puoleinen on se, joka yleensä kulahtaa. Sen saa alapäästään irti vain työkaluja käyttämällä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

poke kirjoitti:Joo, molemmin puolin ketjua on laahain, toinen on kiinni kannen ja sylinterin välissä olevassa kolossa ja irtoaa käsin nostamalla. Harmikseen juuri se toinen, kiristimen puoleinen on se, joka yleensä kulahtaa. Sen saa alapäästään irti vain työkaluja käyttämällä.
niin ei tarvitsisi ottaa kansia pois laahaimien takia vai :?:
pano se on huonokin
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos toispuolella ketjukiristäjää oleva laahain on myös vaihdettava, on kansi silloin käytettävä auki jotta laahain nousee kolostaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

ok ja kiitos :)
pano se on huonokin
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rixi »

rixi kirjoitti:Kaverilla on 2010, 500 maastomalli ja ajettu jotain 60h. Eka huolto tehty.
Polttaa tulppia ja käy vaan yhellä pytyllä, kierroksia ku antaa niin sit lähtee toinen pytty mukaan.. :doubt:
Piuhan päähän olis tarkoitus viedä ku keritään, mut oliskos ehdotuksia??? :shock:
No jaa cana kävi piuhan päässä ja uutta ohjelmaa rupes syöttään heti.. Ei vikakoodeja.
Normi huollot ja pelaa ku puikki :)
Mut mistähän mahtais johtua moinen??? Joku virus :shock: :) Ja tiedä sit onko 10h huollossa ees ajettu uutta ohjelmaa...
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Yhtäkkiä alko tekemään visco sellaista että joutuu antaa pirusti kierroksia ja pitkään ennen kuin lukko kytkeytyy. Olisko päässyt vettä öljyn sekaan tai öljy hieman vähissä?
Panssarivaunut on out!
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dexta »

GT-555 kirjoitti:Yhtäkkiä alko tekemään visco sellaista että joutuu antaa pirusti kierroksia ja pitkään ennen kuin lukko kytkeytyy. Olisko päässyt vettä öljyn sekaan tai öljy hieman vähissä?
Roppua auki ja tarkastamaan tilanne :idea:
Vastaa Viestiin