Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Purin eilen puolhuvikseen variaattorin kopan auki tarkoituksenani vähän paineilmalla puhdistella varia ja kurkata hihnan kuntoa. No, operaatio onnistuikin muuten hyvin näin ensikertalaiselta, mutta.

1kpl variaattorin kiristyspulteista pyöri tyhjää. Vastapuolen "mutterin" kiinnitys antanut periksi. Pikainen pohtiminen asiaan ja toteaminen, että milläs muulla helvetillä kuin rautasahalla/rällällä tuon irti tuosta saat.
No nyt on 1kpl pultti sahattu torxin päästä poikki ja jämä nököttää paikallaan. Pitänee aikanaan vaihdattaa varin takasuojus uuteen? Vai millä hellävaraisella konstilla tuon vanhan pultin jämän saisi pois ja tilalle vaikkapa läpipultilla kiristyksen.
Kulkine hakusessa
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Sulaa ne 10 mallissaki, takakate ja sivukate menee mulla takuuseen.
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

erik.loka kirjoitti:Vilkuttimeen en osaa sanoa mitn, mutta mittarin lasin saat irti kun otat kattet irti ja sen mustan osan missä mittaristo on kiinni ja mittaristo irtoaa kiertämällä harmaata rengasta myötä tai vastapäivään (jompikumpi) ja olikohan siinä alapuolella jokin lukitus mitä piti vääntää/painaa... Siinä vaiheessa mittariston saa nostettua ylös ja lasin saa "väännettyä" irti. Jotenkin noi se meni.

Kuulostaa työltä, täytyypi tuo ottaa pöyrälle, vaihtaa se lasi ja kuivaalla mittaristoa. Sellanan särö siinä lasis että ainaki sitä kautta kerää kosteutta ja tänäkin aamuna ei monivalinta namiskuukkeli tykänny toimia. Jos vaikka sitte lomalla, jonain kauniina päivänä seuraavan 5 vkon aikana laskien ens maanantaista..
Kän Äm
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Heinä 2011 16:01

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kän Äm »

otto13 kirjoitti:Sulaa ne 10 mallissaki, takakate ja sivukate menee mulla takuuseen.

Niinpä, selkeä valmistus ongelma. Täytyy tehtaan noista vastata... Hienoa että sait sen takuuseen!
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Läkkipellistä pitäisi vehkeet tehdä niinkuin entivanhaan leluautot, niin kestäisi sulamati ja palamati. :wink:

Yleensä tuo katteitten sulaminen heijastaa jotain muuta ongelmaa joko olosuhteissa tahi jossain muussa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Yks aiheuttaja on mahdollinen paakkuuntunut savi/kura pakokäyrissä. Ei pääse jäähtyyn yhtään alkupäästä, niin lämpö loppuputki käy kuumempana. Kannattaa tsekata..
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

poke kirjoitti:Läkkipellistä pitäisi vehkeet tehdä niinkuin entivanhaan leluautot, niin kestäisi sulamati ja palamati. :wink:

Yleensä tuo katteitten sulaminen heijastaa jotain muuta ongelmaa joko olosuhteissa tahi jossain muussa.
Joo ei mulla kestäny ne autotkaa ja siellä kypärän alla on paljonki häikkää, mut kyllä noitte pitäs kestää tommosta sievää käyttyä. Ei oo tullu mieleenkää ruveta käyriä puhistellee keske ajon, enkä suosittele muillekkaa saattaa tulla poppa :D
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

:D Joo, kyllä oton sievällä käytöllä pitäisi muovit kestää. Meikäläisellä on kans siellä kypärän alla jotain häikkää, ei kerkiä saada remmejä kiinni kun alkaa jo huimata. :lol:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Voi niitä rapsuttaa muulloinkin, kuin ajossa. Pikkuhiljaa voi kerryttää matskuu käyrään. Silleen on käynyt esim allekirjoittaneella. Voihan noille sulamisille olla muitakin syitä, mutta tuo sulattaa katteita varmasti. Joskus on hyvä vähän huoltaakin laitetta.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Entivanhaan kun meikäläinenkin harrasti vinssattavana olemista, ajon ja pesun + huollon prosentuaalinen suhde oli 20/80.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
hazardi007
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Loka 2010 20:40

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hazardi007 »

Mikähän on 800 outissa kun kovasta vauhdista laskee kaasun niin moottorijarrutuksessa ihan lopussa kuuluu ihme rutinaa laatikosta/varista. Siis suurinpiirtein 30km/h - 10km/h välillä kuuluu...
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tepa »

hazardi007 kirjoitti:Mikähän on 800 outissa kun kovasta vauhdista laskee kaasun niin moottorijarrutuksessa ihan lopussa kuuluu ihme rutinaa laatikosta/varista. Siis suurinpiirtein 30km/h - 10km/h välillä kuuluu...
vaikuttaa takakartaani murheelta.
pano se on huonokin
hazardi007
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Loka 2010 20:40

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hazardi007 »

tepa kirjoitti:
hazardi007 kirjoitti:Mikähän on 800 outissa kun kovasta vauhdista laskee kaasun niin moottorijarrutuksessa ihan lopussa kuuluu ihme rutinaa laatikosta/varista. Siis suurinpiirtein 30km/h - 10km/h välillä kuuluu...
vaikuttaa takakartaani murheelta.
Ristikot on ainakin kunnossa jos niitä meinasit? Vaihdettu viime syksynä.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Katoppa, onko ristikon haarukka perässä kiinni. Sieltä pitäis löytyä pultti. Samoin laatikon ja etuperän päissä..
hazardi007
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Loka 2010 20:40

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hazardi007 »

Pultit on kiinni. Varissakaan ei mielestäni ollut mitään ihmeellistä.
Vastaa Viestiin