CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
stiiveni
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Tammi 2010 15:38
Mönkijä:: Can-Am 650 XT
Paikkakunta: Oulu

CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja stiiveni »

Onko täällä Suomenmaalla vielä kukaan kasaillu Cämiä tuolla tonnisella kitillä. Alkanu polttelemaan siihen malliin että vois pikkusen maksaakkin jos vaan saa kerralla paukkuja reippaammin kamppeeseen. Oma värkkääminenhän siinä toki on mutta jos jollaki on hajua että mitä kaikkea operaatiossa pitää ottaa huomioon/uusia että laitteesta saa kestävän ja varmatoimisen. Ja tietenki linkki rapakon taakse olisi kiva mistä ilmeisimmin osat pitää tilata että budjetti ei aivan täysin räjähdä käpälille :)


http://www.youtube.com/watch?v=b1oKB8_G48I
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Tässä taitaa olla kittien valmistajan sivut: http://www.mrrpmcycle.com/

Oishan tommonen aika kutkuttava, mutta hintaakin kivasti..
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Voiko 800:sen pyttyjä porata turvallisesti miten isoksi ja saakohan siihen sitten oikean kokoisia mäntiä. Tuli vain mieleen jos ptyty poraisi melkein suurimpaan ylikokoon ja sitten tekisi säädöt niin tulisi kait sitä tehoa jonkinverran lisää? Vai onnistuuko poraus lainkaan? :-k
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Oishan tuo kyllä kiinnostava Big Boreilla koneesta lisää paukkuja ja jarruthan ne ovat vauhdin surma niin kuulemma väitetään 8) Pakopuoltakin joutuu varmaan avartamaan.

Asian vierestä tämä mutta oletteko korvanneet alkuperäistä takapönttöä millään ja onko siitä vaikutusta vakiokoneessa?
stiiveni
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Tammi 2010 15:38
Mönkijä:: Can-Am 650 XT
Paikkakunta: Oulu

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja stiiveni »

Kiitti timpurille linkistä. Taitaa olla että sittenki 912cc kitti olis lähempänä omia tarpeita ainaki hintansa puolesta.... :)
Näyttäs saavan ihan Kohtuullisen käyrän "kohtuulliseen" hintaan. Sen vielä kun tietäis että mitä muita muutoksia tuo vaatii polttoaineen sekä ilmansaannin puolelle... :?

Humsterille: Kyllähän se sulla pitäs tietää mitä tapahtuu ku mennään kokeilemaan randomi vaimentimia.... :D Varmaan vieläki paukkuu päässä viikonlopun jälkeen... :lol: .... Eipä tuo kulku muuttunu suuntaan eikäpä toiseen mutta ihan jees äänethän nuo on jos ei tarvi ittesä takana ajella.. :biggrin:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja poke »

Olisi tiedossa koko kone tilavuuskoossa 1004cc, jos jollain kiinnostusta. Sisältää mm. Gen2 nokka-akselit, 2mm ylikokoventtiilit, titanium v.jouset, Desert Dog Big Ass läpivientiakselin. Kone maksoi omistajalleen 9000USD, voi tehdä tarjousta.

Tuommoinen 912cc kitti matkustelee parasta aikaa Ouluun, erääseen tiettyyn koneeseen. Sisältää mm. 12:1 männät, Gen1 nokka-akselit, alumiinisen racinki-imusarjan, 50mm. läppäkurkun, öljynlauhdutinadapterin. Loivempi nokka-akseli tulee helpomman asennettavuuden takia.

No tossa on Stiivenille, et ole vissiin vielä nähnyt tätä. http://www.youtube.com/watch?v=jDYToxe_ ... r_embedded
Viimeksi muokannut poke, 02 Maalis 2010 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja poke »

Jonttu kirjoitti:Täällä nousee käsi... Jarrut kun pitää kuivana, niin välttyy ongelmilta :)

Voiko 800:sen pyttyjä porata turvallisesti miten isoksi ja saakohan siihen sitten oikean kokoisia mäntiä. Tuli vain mieleen jos ptyty poraisi melkein suurimpaan ylikokoon ja sitten tekisi säädöt niin tulisi kait sitä tehoa jonkinverran lisää? Vai onnistuuko poraus lainkaan? :-k
840cc on kuulemma maksimikoko ylikokoporaukseen. Valkkaa CP:ltä männät ja Cometic:lta kannentiivisteet. Noin 65rwhp on kohtuudella saatavissa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
stiiveni
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Tammi 2010 15:38
Mönkijä:: Can-Am 650 XT
Paikkakunta: Oulu

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja stiiveni »

poke kirjoitti:Olisi tiedossa koko kone tilavuuskoossa 1004cc, jos jollain kiinnostusta. Sisältää mm. Gen2 nokka-akselit, 2mm ylikokoventtiilit, titanium v.jouset, Desert Dog Big Ass läpivientiakselin. Kone maksoi omistajalleen 9000USD, voi tehdä tarjousta.

Tuommoinen 912cc kitti matkustelee parasta aikaa Ouluun, erääseen tiettyyn koneeseen. Sisältää mm. 12:1 männät, Gen1 nokka-akselit, alumiinisen racinki-imusarjan, 50mm. läppäkurkun, öljynlauhdutinadapterin. Loivempi nokka-akseli tulee helpomman asennettavuuden takia.

No tossa on Stiivenille, et ole vissiin vielä nähnyt tätä. http://www.youtube.com/watch?v=jDYToxe_ ... r_embedded

Jees. Kuulostaa sille että täytyy olla pian luurin kera yhteyksissä sinneppäin niin katella porukalla sitä 912 rojektin etenemistä jahka kamppeet saapuu ja kirurgi päästää utelemaan lasin taakse operaatiota. Opetusmielessä tietenkin :biggrin:
tompa
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Elo 2007 16:41

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja tompa »

Laittakaahan tietoja projektin etenimesestä. Itselläkin kiinnostusta 912 satsiin. Paljonko jäi hintaa kaikkine romppeineen+rahteineen.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja poke »

Noilla ylläolevilla osilla n.2800e. Lisäksi pitää olla vielä PCIII tai PCV +säätö. Suositeltavaa olisi vaihtaa koko putkisto Muzzy:n. Kytkin menee vaihtoon, n.50% tehonlisäys ei mene vanhasta läpi. STM kytkinpaketti tuli maksamaan hieman yli 2000e. Jos haluaa vähitellen lisätä karkkeja, suosittelen melkein laittamaan ensin tuon kytkimen, sekin yksistään on vallaton kokemus.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Jokos isolohkot jyrähtää \:D/
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja poke »

MR Charger kirjoitti:Jokos isolohkot jyrähtää \:D/
No helekatti, välillähän nuo osaset vielä matkustelee. Ranskanpojilla meni reilu kolme viikkoa kitin saannissa, joten lähipäivinä pitäisi tavara saapua tällekkin perälle. =P~
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

poke kirjoitti:
MR Charger kirjoitti:Jokos isolohkot jyrähtää \:D/
No helekatti, välillähän nuo osaset vielä matkustelee. Ranskanpojilla meni reilu kolme viikkoa kitin saannissa, joten lähipäivinä pitäisi tavara saapua tällekkin perälle. =P~
Jees, hieno homma, ollaan kuulolla.
Meistä ei muuten taija poken kans olla äikän opeiksi, joten touhutaan nuitten koneitten kans..
Viimeksi muokannut MR Charger, 18 Maalis 2010 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanha käytti sumeilematta sekä ammattitaitoa, että valtaoikeuksia ja lakaisi roskat maton alle. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: CAN-AM BIG BORE KIT 1004cc

Viesti Kirjoittaja poke »

Tänään oli sitten pokella karkkipäivä, grillisetti saapui vihdoin kotio. Nyt pitäisi alkaa piilottamaan nättejä osasia moottorin uumeniin. Muut tarpeelliset oheistarvikkeet onkin jo odotelleet hyllyssä, paitsi STM kytkinpaketti josta on otettu tuntumaa kesymmällä moottoriversiolla. Tuo kytkin antaa nykykoneen kiertää TerraCrosseilla täyskiihdytyksessä 6500rpm ja raskaassa lumessa pitkä päällä puolikaasulla 5500rpm. 80km/h kierrokset ovat 5400rpm ja hieman vajaalla huippunopeudella 6700rpm, äkkiä tuntuisi että resulsseja on sileille kummeille kohtuullisesti. Jos tuntuu luvut epäloogisilta, niin älkää alkako peistä taittamaan tällä kertaa, koska näin se vaan menee. Täytyy ottaa kytkimeen enemmän tuntumaa, jotta pääsee edes kohtuullisesti sinuiksi sen kanssa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin